Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Gisteren bloed laten prikken en vrijdagochtend een afspraak met de huisarts. Hoewel ik me goed voel met de 75mcg Tirosint zou er wat mij betreft nog iets bijkunnen. Dit omdat ik me snel duizelig voel; dat had ik met Thyrax ook.
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Vanmorgen naar huisarts geweest. Bloedwaarden waren:
TSH: 3.6
T4: 12.5
Ik heb voor drie maanden Tirosint meegekregen en volgend jaar weer bloed laten prikken.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Ging je nou ook nog wat ophogen?

Ik was 1,5 week geleden begonnen met 50 mcg, maar leek te hyperen. TSH bleek 0,13 en ft4 18. Sinds 4 dagen naar 38 mcg gegaan. Wanneer zou je dan verschil moeten merken?
Ik heb Graves gehad, ook de oogziekte dus wil zeker niet te lang hyperen. Weet niet of dat de oogziekte weer kan triggeren maar vind het wel eng. Heb net mijn eerste herstel operatie gehad..
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Volgens de huisarts was dat niet nodig en zo lang ik me hier goed bij voel laat ik het maar zo. Zo niet, dan heb ik zo een afspraak gemaakt.
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Hallo Esther,
Binnen een week zou je al iets moeten gaan voelen; dat je rustiger wordt of juist meer energie gaat krijgen. Maar pas na vier weken weet je dat zeker. Misschien heb jij genoeg aan 38 mcg of is dat nog te veel. Verder heb ik acht jaar geleden ook stevig gehyperd en ik weet hoe verschrikkelijk dat kan zijn. Hopelijk kom je nu wat meer tot rust.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Bedankt voor je reactie!
Binnen een week zou fijn zijn.. Ik ben geneigd nog minder te nemen om de hyper klachten er snel af te krijgen, maar dat vindt mijn huisarts ook niet zo verstandig..
Wat voor hyper klachten had jij? Ik heb hoofdpijn, ben snel buiten adem, hartkloppingen, angst en paniek, diarree..
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Bij mij speelde naast de hoofdpijn, de nervositeit, het beurtelings koud en warm krijgen en weinig eetlust een grote rol. Daarnaast was ik bang dat de antidepressiva niet meer goed zou werken. Omdat ik in een ver verleden (jaren 1978 tot en met 1983) heb getobd met verkeerde medicatie was dat de belangrijkste reden om geen Euthyrox meer te slikken.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

De andere klachten lijken inmiddels wel ietsje af te nemen. Maar de hoofdpijn is weer enorm toegenomen. Balen, want we dachten echt dat dat door de euthyrox kwam. Maar nu dus ook met de Tirosint. Dat is dus wel echt een probleem, want wat als ik het dus niet blijk te verdragen? Ik moet het waarschijnlijk wel de rest van mijn leven blijven slikken..
Hopelijk vermindert het nog maar ik ben er bang voor..
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Kiek »

Esther, hoofdpijn associeer ik met teveel T4, en niet met hulpstoffen.
Zijn je waarden wel okee?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tim »

Heb ook altijd veel hoofdpijn gehad, nu zelden nog!
Je bent toch recent gezakt? Misschien even proberen vol te houden?
sterkte en succes!
Plaats reactie