Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Ik bleek inderdaad te hyperen. TSH 0.13 en ft4 18. Maar dat was pas na de overstap naar de Tirosint.
Dus ben vervolgens iets omlaag gegaan, 8 dagen geleden.
Maar de hoofdpijn neemt toe in plaats van af en bij de euthyrox had ik bijna constant hoofdpijn, ook al waren de waarden goed.
Mijn oogklachten nemen ook weer toe (heb Graves gehad twee jaar geleden). Hoop dat dat puur door de waarden komt en niet betekent dat de Graves weer terug is. Ik heb net de eerste herstel operatie aan mijn ogen gehad en ik word gek als alles voor niets is geweest en alles weer opnieuw zou moeten..
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Tim »

Je verlaging met 24% van 50mcg naar 38mcg is nog maar kort geleden én hoofdpijn past bij je waardes....
Misschien iets om aan vast te houden voor je?!
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Bedankt voor je reactie. Ja ga ik proberen. Maar we moeten wel zeker weten of de Graves niet terug is. Net spoed lab geprikt op alle waarden plus antistoffen. Vanmiddag overleg met de endocrinoloog. Ik maak me vooral zorgen over mijn ogen. Ik heb net de eerste herstel operatie gehad.
Als het geen Graves is dan idd maar proberen vol te houden denk ik zo. Alleen is dit al de vijfde week dat ik thuis ben van mijn werk en slik zoveel pijn medicatie enzo. Is ook niet lang te doen
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Een deel van de uitslag is al binnen. Inmiddels is de TSH 0.62 en ft4 15. Dus het lijkt wel iets te zakken door de verlaging. Anti stoffen kunnen helaas niet met spoed dus dat is nog even afwachten tot ergens volgende week.

De endocrinoloog belde me al. En hij vond het wel ingewikkeld omdat hij zoveel hoofdpijn eigenlijk niet kent bij gebruik van de medicijnen. Maar hij heeft het liefst dat ik het de tijd geef en even doorzet en kijk of het dan beter wordt. Hij krijgt er anders niet goed zicht op als er nu weer binnen de zes weken wat gewijzigd zou worden.
Hij was nu gelukkig niet zo drastisch dat ik maar helemaal moest stoppen zoals hij tegen mijn huisarts had gezegd. Hij vond het toch wel de moeite waard samen verder te zoeken gezien de andere positieve effecten die het wel had voor mij toen met de euthyrox. En hopelijk ook zo met de Tirosint.

Hopelijk is het idd wat jij zegt Tim een reactie op de waarden geweest en zakken zowel de hoofdpijn als de oogklachten verder af als mijn lichaam er meer aan gewend is.
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Omdat ik toch teveel hypoklachten heb gekregen de afgelopen weken, wil ik toch weer contact opnemen met de huisarts voor meer Tirosint. Mijn waarden zijn nuchter geprikt: TSH 3.6 en FT4 12.9.
Is het verantwoord om op te hogen naar 100 mcg? Ik ben doodmoe en mijn flat was de afgelopen weken een puinhoop. Met deze waarden zou het toch moeten kunnen.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Hoeveel gebruik je nu? Lijkt me dat een kleine ophoging zou moeten kunnen. Kan me voorstellen dat dat je net wat meer energie geeft.

Hoe bevalt de tirosint je verder?
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Op dit moment gebruik ik 75 mcg Tirosint. Op het moment dat ik het ging gebruiken hyperde ik nog, dus koos ik voor die dosering omdat 100 mcg toen te veel was. Maar op dit moment kom ik geen stap vooruit. Verder geeft de Tirosint geen nare bijwerkingen.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Je hebt ze ook in 13mcg. Ik zou dan daarmee ophogen in jouw geval.

Als je ft4 wat hoger wordt zul je je waarschijnlijk wel energieker voelen!

Ben benieuwd wat je gaat doen.

Succes ermee!
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Ik had vanmiddag de huisarts aan de lijn en die wil niet zomaar ophogen maar eerst bloed laten prikken in het geval dat er iets anders zou kunnen spelen. Hoewel ik hiermee niet zo blij ben zal ik dat maar doen. Omdat mijn huisarts met vakantie is heeft zij het overgenomen. Misschien is het wel beter zo dan wanneer ik het lukraak ga ophogen en er toch wat anders aan de hand blijkt te zijn.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Je had toch al waarden? Of bedoel je kijken naar andere dingen dan de schildklier? Ik doe dat ook eens in de zoveel tijd. Kan geen kwaad. Je ziet ook vaak een vitamine D of vitamine B 12 tekort bij mensen met schildklier problemen. En vergeet niet dat je altijd rest klachten zult houden. Zeker als je hoge anti stoffen hebt.
Hopelijk voel je je snel beter. Succes!
Plaats reactie