Ogen plotseling achteruit gegaan

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
*anna*

Re: Ogen plotseling achteruit gegaan

Bericht door *anna* » 13 mei 2019, 18:22

Off the record, weet ik, maar moest erg lachen.
(...)Tenminste, dat was de uitleg van mijn oogarts toen ik hem vroeg naar de voegen in de badkamer die ik dubbel zie.
schreef Laura.

Toch handig, een oogarts die ook van voegen weet :lol:.

laura
Contacteer:

Bericht door laura » 15 mei 2019, 12:55

Dat is zeker handig :lol:
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Bep

Bericht door Bep » 15 mei 2019, 17:24

Hallo alle reageerders,

Bij mij zijn de SK waarden prima maar zonder de prismabril ben ik hulpeloos. (Op minder dan 1 meter zie ik trouwens prima zonder prismabril.)
Het onderzoek zal als het nog doorgaat, zeker nog een tijdje duren. Over 3 weken krijg ik een gal operatie, over 7 weken (alweer) poliepen uit de darmen verwijderen (2de keer dit jaar) Over 3 mnd weer bioptie uit borst omdat er weer een nieuw, onrustig gezwelletje zit.

En ik moet nog maar eens goed praten met de neuroloog, want haar reden voor het onderzoek was:
Zeker willen weten dat het dubbelzien komt door OM. Een behandeling, als het echt zo zou zijn, vond ze nogal bezwarend omdat de zware medicatie de vele medicijnen die ik al slik, en mijn vele kwalen en kwaaltjes wel eens lelijk in de war kunnen sturen?
Dus ik denk af en toe: Wat heb ik er dan aan? Ik denk er na alle komende ingrepen nog eens goed over na.
Groetjes

Kiek

Bericht door Kiek » 16 mei 2019, 10:57

Hallo Bep,

Je hebt heel wat zorgen, zeg!
En dan moet je ook nog ingewikkelde prioriteiten stellen.
Daarbij is die schildklier peanuts.

Achteruitgang van je zicht past naadloos bij het ouder worden.
Maar het wordt wel erg vervelend als dat je autorijden zou belemmeren.
Ik kan me voortstellen dat je alle mogelijke verbeteringen uitgezocht wilt hebben.

Sterkte, Bep!

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Bep

Bericht door Bep » 19 mei 2019, 03:01

Dankjewel Kiek

Plaats reactie