Subklinisch en ervaringen thyrax

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Calanmei
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2015, 07:46

Subklinisch en ervaringen thyrax

Bericht door Calanmei »

Hallo allemaal.

Ik ben dus nieuw hier op dit forum. Na een flink aantal jaren met vage klachten. Best wat misdiagnoses. En gestage verslechtering spreek totaal geen energie meer kwam uit een bloedonderzoek steeds maar een afwijkende waarde naar voren. De schildklier. De waardes waren FT4 steeds rond de 9.4 of soms lager om de 9 en de TSH 3.9.

De endocrinoloog vond het de moeite waard een proefbehandeling te starten. Met thyrax. Dat 0,25 mcg en ze wou per week opbouwen. Echter reageerde ik heftig in begin met hartkloppingen onrust slecht slapen migraine noem maar op. Dat ik na veel discussie toch maar op de 25 mocht zitten. Voorlopig.

De endocrinoloog was namelijk van mening dat je bij deze dosering geen klachten kon hebben?! Mijn huisarts vond dus van wel. Ze zei dat ik extreem reageerde maar dat was zeker mogelijk dus ook haar advies was rustig aan. Ik zit nu op bijna vier weken thyrax en naast de ongewenste effecten krijg ik wel meer energie.

Omdat ik graag wat meer wil weten omdat ik ook heel onzeker ben door de uitspraken van de endo, post ik hier mijn vraag.

Wie is ook behandeld met laag "normale" waardes en hoe pakte dat uit. En over wat voor een tijdsbestek is dat geweest. En last but not least. Kun je opstartklachten hebben met thyrax en hoe lang duurden deze? Wat is acceptabel? Zou het niet zo kunnen wezen dat bvb de kleurstof iets bevat waardoor je echt migraine kunt krijgen? En wat is dan je optie? Sorry voor de vragen maar ik moet nog veel te weten komen. Dat hoop ik hier.
Plaats reactie