Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door hap »

Hallo Teun,

Helaas ben je niet de enige die moeilijk is in te stellen, helaas. De perioden dat je denkt ik ben er weer zijn er maar kort en dan donder je weer terug met alle klachten van dien.
Ben nu van euthyrox over gestapt naar thyrox en ik moet zeggen het is wel rustiger in mijn lijf, maar stemming etc. Kan echt wel beter.
Maar het is nu 4 weken, dus afwachten wat het gaat doen.
Maar die waardes op de nieuwe euthyrox waren steeds wisselend en voelde niet goed.
Hoop dat je met de huisarts weer een verbetering s traject in gaat.
Begrijp dat je er ook wel eens klaar mee bent, een bekend gevoel.
Hou je taai en prettig weekend.
Hap.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

elizabeth27 schreef: 08 aug 2020, 12:00 Fijn dat je nieuwe ha mee kijkt! Ik heb zelf bijna 3 jaar tirosint geslikt, redelijk eerste jaar maar daarna niet meer goed in te stellen met voor mij steeds te hoge T4 vrij en veel te lage tsh. Met alle klachten van dien.......
Had gehoopt dat thyrax betere resultaten zou geven, leek in t begin even zo maar sinds november ook niet meer.......
Snap heel goed dat als t niet lukt dat je dan er een keertje klaar mee bent!
Dit is ook weer zo iets. Denk je het beter te doen om een ander merk gaat het een jaar later weer de verkeerde kant op. Echt een rotklier en er wordt zo makkelijk over gepraat. (Deed ik vroeger ook hoor, ff pilletje erin en het gaat weer goed. Ik had dan ook alleen maar goede referenties van mensen in de omgeving)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

hap schreef: 08 aug 2020, 12:35 Hallo Teun,

Helaas ben je niet de enige die moeilijk is in te stellen, helaas. De perioden dat je denkt ik ben er weer zijn er maar kort en dan donder je weer terug met alle klachten van dien.
Ben nu van euthyrox over gestapt naar thyrox en ik moet zeggen het is wel rustiger in mijn lijf, maar stemming etc. Kan echt wel beter.
Maar het is nu 4 weken, dus afwachten wat het gaat doen.
Maar die waardes op de nieuwe euthyrox waren steeds wisselend en voelde niet goed.
Hoop dat je met de huisarts weer een verbetering s traject in gaat.
Begrijp dat je er ook wel eens klaar mee bent, een bekend gevoel.
Hou je taai en prettig weekend.
Hap.
Dank je wel, ik voel me nu al 3 dagen aardig goed dus ben benieuwd hoelang. Dit soort momenten maken wel weer dat ik ga twijfelen of ik moet veranderen. 🙈🙈maar ff afwachten tot volgende week.
Jij ookgoed weekned.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door elizabeth27 »

Hoi Teun,

Fijn dat je een.paar goede dagen hebt! Ben je dan ook wel weer een keertje aan toe.

Hier gaat ie ook redelijk, wel last van de hitte en dan actief moeten zijn op school......
Gelukkig nog voldoende rustdagen voordat ik volgende week woensdag weer echt voor de klas ga. Geeft rust, geeft ruimte.

Hoop voor jou op meer goede dagen!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

elizabeth27 schreef: 10 aug 2020, 21:27 Hoi Teun,

Fijn dat je een.paar goede dagen hebt! Ben je dan ook wel weer een keertje aan toe.

Hier gaat ie ook redelijk, wel last van de hitte en dan actief moeten zijn op school......
Gelukkig nog voldoende rustdagen voordat ik volgende week woensdag weer echt voor de klas ga. Geeft rust, geeft ruimte.

Hoop voor jou op meer goede dagen!
Dank je wel voor je lieve berichtje. Jdie warmte is natuurlijk voor niemand prettig.
Helaas duurde de goede dagen niet veel langer. Al weer een paar dagen minder, maar nog wel acceptabel. Afgelopen dagen mijn hele verloop eens opeen rijtje gezet en ben echt tot de conclusie gekomen dat ik met het beste voel zo dicht mogelijk bij het setpoint. Op het setpoint zelf heb ik nog nooit gezeten.
Mijn conclusie is dan toch, zit nu en al langer echt op hperwaardes, vooral ft4 en op de eenof andere manier zorgt de Euthyrox niet voor een goede balans, schommel teveel. Dus inderdaad eens Tirosint proberen ook al zie ik daar weer wat tegenop want waar ga je dan heen?
Maar misschien ook eindelijk weer naar een beter gevoel.
Morgen afspraak huisarts.
Jij veel succes volgende week maar weer.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Kiek »

Ha Teun,

Het FT4-setpoint is een tiende geklommen naar 16.99 pmol/l met een TSH van 1.39 mU/l.
Je doet er toch beter aan iets lager te mikken op de FT4 dan je huidige 22 pmol/l.

Misschien morgen en overmorgen overslaan? En vervolgen met een lagere dosering?

Sterkte!
Kiek
Bijlagen
TeunAug2020.jpg
TeunAug2020.jpg (41.34 KiB) 767 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Dank je Kiek.
Ik wil heel graag lager mikken met mijn ft4 en hoger met de tsh maar dat wil maar niet lukken. Het schommelt alle kanten op. Morgen afspraak met de huisarts en hoogstwaarschijnlijk over op tirosint omdat we het idee hebben dat ik met de euthyrox er niet kom.
Ik heb bewust nog een keertje mijn setpoint gevraagd aan je, omdat ik dit ook mee wil nemen naar de huisarts.
Maar ook omdat veel mensen dit met regelmaat doen en ik het maar niet snap waarom dat gebeurd omdat het een aangeboren waarde zou moeten zijn en niet zou moeten wijzigen.
Nu bij mij het toch weer ook weer gewijzigd. Was dus tsh 1.2 ft4 16,88.
Nu dus 16,99 en 1,39. Niet idioot veel verschil maar toch weer anders. Dus hoe aangeboren is het?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Kiek »

Hoe aangeboren is het.....haha.

Labmachines worden om de zoveel tijd geijkt. En dan kan de FT4 iets opschuiven.
Dat betekent dat de waarden van patiënten ook opschuiven.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Dubieus toch?
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door elizabeth27 »

Hoi Teun,

Ik herken dat gevoel wel dat je er wel eens klaar mee bent en dat uitslagen niet of nauwelijks veranderen.
Hopelijk doet tirosint wat voor je! Bij mij t eerste jaar wel maar de bijna 2 jaar erna was ik niet meer goed in te stellen. Bleef hyperwaardes houden met alle klachten van dien.

Niet dat ik veel vertrouwen in thyrax had..... was daar de laatste paar jaar voor de verplichte overstap ( teva, tirosint) ook niet goed mee in te stellen. Kwakkel ondertussen ook daar een jaartje mee.
Heb nu een beetje t idee dat de 2e verlaging iets begint te doen.......

Het is belangrijk dat je je wat beter gaat voelen en dan is een andere soort schildkliermedicatie een goede manier om daar achter te komen.

Succes!
Plaats reactie