Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Goed gevoel bij de huisarts weg gegaan.
Ze was helemaal verbaasd dat ik zo fluctureer met de waardes en me navenant voel terwijl ik consequent bijna op het zelfde uur dagelijks nuchter de euthyrox neem. Ook nog eens bevestigd door het toch wel ripuime verschil van de tsh in een week zonder wijzigingen.
Omdat alle andere uitslagen goed waren overgestapt naar inderdaad Tirosint en 13 mcg minder per week. Ipv 6 maal 125 nu 5 keer 125 mcg en de andere twee dagen 112 mcg. Over 4 weken toch ff prikken omte kijken hoe het aanslaat

Ook het setpoint die opnieuw berekend was voorgelegd. Omdat deze dicht bij de waardes lagen waar ik me het beste bij voelde gaan we dit mede als richtlijn houden. Ze had overigens nog nooit van dit setpoint gehoord maar was zeker geinterresseerd. Ik heb haar dan ook de informatie die Kiek Laura hier op het forum ooit hebben geplaatst aan haar doen toe komen.

Wat een lekker gevoel dat je gewoon met de huisarts kunt praten. Dat is echt bij de vorige huisarts nooit gebeurd.
Op hoop van zegen met de Tirosint. Ben benieuwd hoe ik me ga voelen en hoop echt stabiel te worden.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door elizabeth27 »

Klinkt goed! Fijn dat je je zo gehoord voelde, scheelt dan zo n hoop! Ben benieuwd hoe jij tirosint gaat ervaren.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Ik ook. Inderdaad een hele opluchting na al die jaren een huisarts te hebben die qua kennis volgens mij heel goed was maar maar niet luisterde, in ieder geval niet naar mij.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door laura »

hallo Teun,

Van harte hoop ik met je mee dat het nu goed gaat.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Lief van je. We gaan er vanuit dat het goed gaat komen. Op hoop van zegen.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door pga »

Teun ook aan de tirosint,succes!
Gebruik het nu al jaren ,set point ong 18 over 2 op 138 mcg ,ging altijd tijdje goed ,paar mnd ,dan weer mis en zwaar hyper...
Op een of andere manier steeg de vraag 2 jaar geleden geleidelijk ,en voelde ik me alleen nog maar goed bij tsh's die steeds lager werden.
Nu 176 mcg op een tsh van 0,4 en een ft 4 die lager ligt dan vroeger gek genoeg .Maanden al op dezelfde dosering .Totaal ander set point nu .
Kiek had het nog nooit gezien ,''lijken labwaarden van 2 personen''
Maar goed nu wel langdurig op 1 dosis.
viewtopic.php?p=32444#p32444
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Ja net begonnen, dus ik ben benieuwd.
Met de euthyrox nog nooit echt goed gevoeld of hooguit een paar weken. Wisselende waardes.
We wachten af.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door pga »

Teun zat je niet net als ik in de zorg ?
Soms denk ik er wel eens over om weer eens wat nachtdiensten te gaan werken ,kon jij die nog goed doen met hypothyreoidie?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik snap niets meer van mijn uitslagen

Bericht door Teun »

Hallo PgA ik heb nog een aantal jaren alleen nachtdienst gedraaid, dat ging op zich wel, dit was mijn vaste baan.
Maar ik was wel blij dat ik een jaar geleden met vervroegd pensioen kon gaan, mede door de leeftijd, fibromyalgie en ik denk toch ook wel de schildklier vond ik het wel steeds zwaardes worden.
Maar voor mij was overdag werken ivm de lichamelijke belasting en fibromyalgie ook geen optie, dus het zou niet uitgemaakt hebben overdag of snachts. Nachtdiensten is natuurlijk niet gezond en als ik de keuze zou hebben gehad had ik het niet gedaan.
Plaats reactie