Patricia31 stelt zichzelf voor

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Kiek »

Patricia, je ziet op je curve dat je nog even te gaan hebt, om tot vlak onder de oranje ster terecht te komen.
De vorm (breed/smal) van de curve (bij jou rustig breed) laat ook zien dat je best met 25 µg kunt stijgen.
Je bent heus nog niet aan fine-tuning toe.
Overleg je doseringsperikelen met je huisarts.

Pas als je goed bent ingesteld heb je kans dat je spierklachten minder zullen worden.
Het wordt heus wel wat beter!

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Nou, nu maak ik het zelf ook mee.
Ik zou vandaag gebeld worden voor het dosisadvies.
Belt de assistente op: "de waardes zijn zo goed verbeterd, u mag nog zes weken dezelfde dosis aanhouden en dan laat u opnieuw bloed prikken"
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gezegd dat ik het daar niet mee eens ben en waarom niet maar dat zag ik toch echt verkeerd.
Volgens haar keken ze bij het advies naar hoe iemand zich voelt in combinatie met de waarden. Mooi maar wie vraagt er aan mij hoe het gaat....niemand.
Dus toen ik emotioneel reageerde schrok ze en kreeg ik als antwoord....oh ik vond u altijd zo'n sterke vrouw. Zal ik toch maar even overleggen......helaas niets meer gehoord.

En toen........daar zit ik dan, goed beroerd en een HA die er dus niets van snapt!
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Kiek »

Als je huisarts niet geïnteresseerd is in het onderwerp [dat komt voor], dan zou je toch een verwijzing moeten vragen naar een endocrinoloog.
Nu het Thyraxprobleem speelt, is het misschien het beste om op dit moment over te stappen op Euthyrox.
Je bent immers nog met het instellen bezig.
Ervaring op het forum leert dat Euthyrox 'sterker' is dan Thyrax.
Je zou voorlopig op dezelfde dosis kunnen blijven staan, en 5 à 6 weken later weer prikken, zelfde tijd, zelfde wijze.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Ik ga maandag vragen voor een verwijzing, voel mezelf behoorlijk in de kou staan. Kan mij zelfs voorstellen dat hee HA iets niet weet of liever niet als aandachtsgebied heeft maar je laat een patiënt niet in de kou staan. Dat zou ik eens moeten proberen,merken maar dat ik door mijn leidinggevende wordt terug gefloten.

Bedoel je dezelfde dosis aanhouden als ik evt Euthyrax heb?
Heb veel zin om zelfstandig omhoog te gaan naar 0,125 Mg
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Ik ga maandag vragen voor een verwijzing, voel mezelf behoorlijk in de kou staan. Kan mij zelfs voorstellen dat een HA iets niet weet of liever niet als aandachtsgebied heeft maar je laat een patiënt niet in de kou staan. Dat zou ik eens moeten proberen,reken maar dat ik door mijn leidinggevende wordt terug gefloten.

Bedoel je dezelfde dosis aanhouden als ik evt Euthyrax heb?
Heb veel zin om zelfstandig omhoog te gaan naar 0,125 Mg
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door essy »

Hoi Patricia,

Euthyrox blijkt sterker te zijn dan thyrax dus als je dezelfde dosis aan houd dan krijg je waarschijnlijk al iets meer binnen. Na 5/6 weken weer prikken om te kijken hoe je waardes zijn met dezelfde dosering in euthyrox.

Succes en een arts die je in de kou laat staan....helaas gebeurt dit. Sinds 6 jaar weet ik ook dat ik niet meer klakkeloos van artsen uit kan gaan maar altijd nog wat speurwerk moet doen op forums.

Dus wees maar blij met dit forum, vanuit hier kun je informatie verzamelen en actie ondernemen

Gr essy
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Dag Essy, bedankt voor je antwoord en dan had ik het dus goed begrepen.

Ik ben ook blij met dit forum. Zelf ben ik begeleider op een forum voor diabetskattenforum en daar maken wij ook heel wat mee. Dierenartsen krijgen maar vier uur les over dit onderwerp en we hebben al heel wat katten kunnen redden door het over te nemen en een Duits/Australisch protocol te volgen.

Natuurlijk komt het voor dat een arts een patiënt in de kou laat staan en vaak ben ik de verpleegkundige die het verhaal van de patiënt aan hoort maar als je het dan zelf bent dan doet dat anders zeer en komt er verdriet bij.

De huisarts liet de overstap over aan de apotheker en ik heb nog voor drie maanden 0,1 Mg duotab gekregen dus of dit bespreekbaar is?
Ik snap dat hier geen dosisadvies gegeven mag worden maar als ik tussen de regels door lees dan weet ik wat ik moet doen.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door essy »

Ik begrijp je verdriet hoor!
Ik kom ook nog op een ander forum en daar zeggen ze dat het forum direct een assertiviteits training is en dat ervaar ik ook zeker zo.

Het is puur voor jezelf opkomen bij sommige artsen en dat went gelukkig wel want je word er echt sterker van.

En oke je hebt het al gekregen? Om ruilen doen ze niet dus of je een nieuw recept voor elkaar krijgt? En anders misschien toch die 125 waar je het zelf al over had? Want die witte kun je in vieren delen zeker?
Kiek wat denk jij?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Ik had nog ongeveer 80 tabletten van 0,025 Mg liggen toen ik de tabletten van 0,1 Mg kreeg dus ik kan zo omhoog en dat ga ik morgen dan ook doen. Heb met een vriendin (bioloog) gesproken dus ik ga ervoor en ik zeg het ze maandag wel.

Die van 0,1 Mg kun je alleen halveren.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door essy »

Ja precies ga er maar voor!
Net als jij besluit om meer te nemen heb ik.vorige week de keuze gemaakt om te minderen. Ik heb het nog niet aan mijn arts verteld maar laat eerst bloed prikken en dan bij het bespreken van de uitslag overleg ik wat we gaan doen.
Plaats reactie