Patricia31 stelt zichzelf voor

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Aha, goed om te horen!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Teun »

Niet iedereen reageert hetzelfde dat weet je, dus daar zou ik maar niet op varen. Toch eerst 1 op1 over en over 6 weken weer prikken zou ik zeggen. Dan kun je bijstellen. Nu ben je ook aan het knoeien met je dosering en weet je ook nog niet wat je zou moeten slikken heb ik begrepen uit je verhalen. Niet te snel willen.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Helemaal waar Teun, dat ga ik doen.
Ben het een klein beetje zat aan het raken na 2 jaar maar goed ;)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Teun »

Ik snap het. Volgens mij zit er geen stabiliteit in het continu goed voelen. Nu 2,5 jaar de diagnose, maar sosm weet ik ook niet meer hoe ik me mag/moet voelen.
Ik zat begin oktober goed (met de ft4 op het setpoint maar de tsh lager) en ik voelde me toen ook goed, dosis gewoon zo doorgegaan. Nu weet ik het ook even niet meer maar ga echt niet gelijk weer prikken en de dosis weer veranderen. Ik wacht nog even af. Misschien volgende week wel weer beter. Ik wordt er af en toe ook strond chagrijnig van.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Kiek »

Nieuwsgierig volg ik je avonturen.
Want de overstap naar Thyrax is ook mijn plan.

De farmaceut beweert dat de Thyrax ongewijzigd is.
Kennelijk gelooft men dat.

Het lijkt dat het nieuwe middel effectiever is dan het oude merk.
Ik zou heel voorzichtig instappen.
Liever een week of drie een tikje te weinig, dan zes weken gehyper.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Ja Kiek, ik ben ook nieuwsgierig maar nu ik toch nog aan het klooien ben maar gelijk de overstap.
Ik volg jullie advies en het advies van de HA dus ik stap 1 op 1 over.
Hou jullie op de hoogte!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Vervolg van de overstap op Thyrax duotab:

Ik ben nu sinds 4 weken over op de nieuwe medicatie en ik merk qua pijn verschil. Alles gaat wat soepeler.
Ik ben 1 op 1 overgestapt en twee weken voor de overstap was mijn dosis al verlaagd.
Anderhalve week geleden weer akelig met de voor mij bekende hyperklachten. FT4 van 17 met een TSH van 1,43.
Niet eens zo gek maar ik voelde mij zo enorm beroerd dat ik toch 1 dag niets heb ingenomen en weer wat verlaagd heb. Na 2 dagen ging het al veel beter en het gaat nog steeds oke.

Wat zijn jullie ervaringen?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Patricia31 stelt zichzelf voor

Bericht door Patricia31 »

Hoi Evlien, ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad?
Hier gaat alles best goed, ik,denk dat de overstap goed is geweest want ik voel mezelf wat fitter omdat de pijn ook minder is.
Ik zit nu 4'weken op dezelfde dosis en hoop,dat ik dicht bij de juiste dosis zit voor nu.

Voor iedereen een goed en gezond 2018
Plaats reactie