uitslag bloedonderzoek

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
mascha
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2015, 11:38

uitslag bloedonderzoek

Bericht door mascha »

hallo,

6 weken terug waren mijn bloedwaarden:
ferritine: 5
HB: 8,3
TSH: 5,5
T4: 13
ik slik 4x per week 125 en 3x per week 112 ug euthyrox
ik moest ijzer gaan slikken (mss in de hoop dat dan de schildklier waardes ook zouden verbeteren?) en 6 weken later weer prikken.

intussen heeft Kiek mij setpoint berekend op 0,8 en 15,5

en nu zijn mijn waarden:
ferritine: 12
HB: 8,6
TSH: 6,8
T4: 13
de dokter adviseert: ijzer blijven slikken, euthyrox naar dagelijks 125 en over 6 weken weer prikken

ik schrik er zelf van dat mijn TSH nog verder gestegen is de afgelopen 6 weken. Zo niet, dan had ik gedacht om naar 5x per week 125 en 2x per week 112 te gaan, maar nu twijfel ik: zal die schildklier een stukkie achteruit zijn gegaan? Vorige keer dat ik dagelijks 125 slikte kreeg ik net wat te veel.

Iemand hier nog wijze overwegingen?

groetjes,
Mascha
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: uitslag bloedonderzoek

Bericht door Jackie »

Hallo Mascha.

Op welk tijdstip neem je je ijzer in? Zit er minmaal 4 uur tussen het innemen van ijzer en Euthyrox?

Met vriendelijke groet,

Jackie
mascha
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2015, 11:38

Re: uitslag bloedonderzoek

Bericht door mascha »

hallo Jackie, nee, niet altijd 4 uur:
om 6:30 thyrax op zijn laatst,
7:00/7:15 ontbijt
10:00 ijzer
ok, dat is 3 en een half uur minstens.

moet er zolang tussen zitten?
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: uitslag bloedonderzoek

Bericht door Jackie »

Sorry, net nog even de bijsluiter nagelezen en daarin staat 2 uur. Dan zit je dus goed met je inname en ligt het niet daaraan.
mascha
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2015, 11:38

Re: uitslag bloedonderzoek

Bericht door mascha »

als ik mijn lijstje waardes en medicijn gebruik bekijk zie ik dat de TSH ineens omlaag ging toen ik moest stoppen met de ijzer, dus kan zomaar een link zijn, daarna heb ik de thyrax iets geminderd. Dus even opletten als ik weer moet stoppen met ijzer.
Plaats reactie