Hartkloppingen, echt heel erg!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door Rick »

Hoi Sarah,

Fijn om te lezen dat je hartkloppingen verdwenen zijn.
Het 's middags geen energie hebben herken ik ook, net als soms een snelle(re) polsslag.
Tegelijkertijd ben ik weer behoorlijk aan het sporten. De pijn in mijn schouder die ik eerder had is daardoor wel goeddeels verdwenen.

Mijn lijf heeft er 2 jaar over gedaan om te wennen aan thyrax, en in de 2 jaar daarna heb nog iets aan moeten passen. Ik vrees dat het met euthyrox niet anders is: mijn lijf heeft duidelijk tijd nodig.
Ik heb nu wel zo'n beetje de bodem bereikt. Wellicht geldt dat ook voor jou. Misschien kun je, na verloop van tijd, aan langzaam wat ophogen denken. Maar probeer ook vooral voldoende te bewegen lijkt me.

Succes en sterkte.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door Kiek »

Gelukkig zijn je hartkloppingen verdwenen, Sonja.
Misschien ben je nu toch een tikje door de bodem gezakt?
Een verlaging van ca. 30% Euthyrox moet toch, behalve het verdwijnen van je hartkloppingen, een flink effect hebben?
Dus erg benieuwd naar je volgende waarden!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door SarahRoos »

Hoi Rick en Kiek,

Bodem bereikt, door de bodem gezakt. Ja dat zou best kunnen. Helaas is mijn dokter tot en met vrijdag op vakantie. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar mijn waardes. Ik dacht dat ik zoëven vroeg genoeg belde om voor maandag een afspraak te maken, maar helaas kon ik pas voor woensdag 22 juni a.s. een afspraak maken om de uitslag te bespreken. Ik kon wel naar een andere arts maar daar voel ik niets voor. Als ik werkelijk over zou willen stappen op Tirosint dan zal er waarschijnlijk gezegd worden dat ik dat met mijn eigen arts moet bespreken. Ik wil gewoon alles goed bespreken betr. mijn klachten, misschien ook over een doorverwijzing naar de endocrinoloog. Ik ga vanaf morgen maar weer 112 mcg slikken en dan vrijdag naar het lab.
Ben jij eigenlijk al overgestapt Kiek van Thyrax naar Euthyrox?

Groet,
Sarah
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door Kiek »

Ga dan eerst morgenochtend vroeg naar het lab, voordat je weer een nieuwe dosis wijzigt/inneemt.
Anders 'vervuil' je je TSH/FT4-waarden.
Dus niet eerst je dosis wijzigen en na een paar dagen lab.
Zo hebben je labcijfers minder waarde.

Dat komt door de lange halfwaardetijd van T4.
Pas na zes weken op dezelfde dosis heb je het resultaat van diezelfde dosis te pakken, als je naar het lab gaat om je TSH en FT4 te prikken.

Ja, ik heb de overstap gemaakt, nu een week of tien geleden.
Na zes weken hyperde ik, en na verlaging van Euthyrox denk ik nu te laag met m'n dosis te zitten.
Maar ik blijf toch nog 2 weken op dezelfde (wrsch. te lage) dosis. Daarna TSH/FT4.
Dat adviseerde een kennis mij.
Dan maar nog twee weken volhouden voor de wetenschap!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door SarahRoos »

Oké Kiek, dan ga ik morgenochtend.
Vervelend voor jou dat je toch maar gaat doorslikken, terwijl je je ook niet echt goed voelt.

Groet,
Sonja
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door SarahRoos »

Hoi Kiek, Rick...

Net gebeld met de assistente.

TSH is 4,95 was 0,67 op 22-4-16
FT4 is 11,8 was 12,8 op 22-4-16
Vit D van 17 naar 65.

Ik word nog teruggebeld door waarnemer hoeveel ik nu al mag ophogen. A.s. dinsdag afspraak met mijn eigen arts.
Ik mocht niet zelf beslissen wat ik zou ophogen, ik ben wel bang om weer hartkloppingen te krijgen.

Groet,
Sarah
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door Teun »

Je zou als je daar bang voor bent voor kunnen stellen om bijvoorbeeld 4 dagen op de oude dosis te blijven en drie dagen te verhogen waarna je eventueel wekelijks of tweewkelijks er 1 verhoging bij doet. Dat is mij goed bevallen nadat ik ook steeds een reactie kreeg op de verhoging. Succes.
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door SarahRoos »

Een maand slik ik nu 112 mcg Euthyrox en drie weken ging het behalve de spier-en gewrichtspijn goed. Ik was niet moe, maar vanaf vrijdag jl. ben ik opeens weer moe. Echt moe. Niet leuk, hoe komt dat toch? Mijn hart bonst ook weer meer als ik me inspan. Vanmorgen was ik bij de apotheek, buiten adem van het fietsen, ik raakte in gesprek met de apothersassistente. Zij vertelde dat veel mensen overgegaan waren op de merkloze levothyroxine en dat er ze er geen klachten over hadden binnengekregen.
Ik zei dat ik wel heb gelezen dat sommige mensen er klachten van hebben. Zij zei dat het landelijk ook weinig was en dat meestql alleen de slechte reacties vermeld worden.

Ik weet het echt niet meer. Over een paar dagen is mijn strip op en ga ik weer laten prikken.
TSH was de laatste keer in 4 weken met 106 mcg slikken van 0,6 naar 4,95 gegaan. Daarom heb ik iets opgehoogd. Ik voel me nu niet goed. Wat gaat er nu verkeerd?

Mijn dokter denkt en werkt mee. Zou ik nog meer moeten ophogen, of moet ik van merk veranderen? Tirosint misschien? Ik ben heel benieuwd wat mijn TSH nu zal zijn.

En ik weet nog steeds niet wanneer ik hypo- of hyperverschijnselen heb. Kun je ook beide tegelijk hebben?
Groet, Sarah
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door laura »

SarahRoos schreef:En ik weet nog steeds niet wanneer ik hypo- of hyperverschijnselen heb. Kun je ook beide tegelijk hebben?
hoi Sarah,

Misschien aardig om dit eens te lezen: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... -zijn.html

Het kan heel goed dat je dosis inmiddels te laag is.
Belangrijk dus om altijd tsh en fT4 te meten.
Plus dat je je klachten leert herkennen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: Hartkloppingen, echt heel erg!

Bericht door SarahRoos »

Beste Kiek, Laura etc.

Uitslag lab is binnen, TSH 4,39 en de FT4 12,7.
Dat gaat niet hard. Ik heb al ruim een week een trillend gevoel in mijn borstkas.
Zou ophogen dat niet nog erger maken?
Maandag afspraak met huisarts.

Ik hoor graag van jullie.
Plaats reactie