trage schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi Suze bedankt voor het beantwoorden van mijn berichtje.

Wat ik begrijp uit jouw woorden is dat mijn schildklier de ene keer zo goed als niets meer doet en de andere keer maakt die dus weer een beetje aan en ik kan dus verwachten dat mijn schildklier er uiteindelijk helemaal mee gaat ophouden? Maar zolang die dus nog af en toe wat hormoon produceert, zullen mijn waardes blijven schommelen?!

Zijn er nou nog bepaalde factoren zoals bijv. stress etc. die de waardes kunnen beïnvloeden?
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hallo allemaal, dinsdag heb ik mijn bloed laten prikken. En volgens de assistent van de huisarts zijn mijn waardes goed. Ze zei dat ik pas over een half jaar weer hoef te gaan prikken. Dat ga ik natuurlijk niet doen omdat mijn waardes nog steeds schommelen en ik na 1 jaar en 4 maanden ben ik nog steeds niet ingesteld maar goed dit zijn mijn waarden:
Tsh: 0, 65
Vrije t4: 20, 5

Wat denken jullie van deze waarden zijn ze echt (zo) goed of zou ik nog een halfje kunnen ophogen ( slik nu 3, 5x 0, 025=0, 087, 5). Dus naar 0, 1 mg?
Ik ben nu al 2 weken grieperig dus misschien ligt het daar wel aan maar mijn energie is echt weeer tot een dieptepunt gezakt.ook beetje doordat ik zo grieperig ben maar ook door mijn vermoeidheid ga ik nu al +/- 1, 5 week na het eten direct naar bed wat er op neerkomt dat ik dus elke dag tussen 19:30en 20:30 op bed lig. Dit is natuurlijk niet normaal dus ik ben benieuwd wat jullie van de waarden vinden?!

Groetjes Jacoline
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: trage schildklier

Bericht door Jenny »

Jacolien,

Jij hebt prachtige waarden. Wanneer je nog meer zou gaan slikken word je hyper denk ik.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje want ik ga deze week mijn bloed weer laten prikken omdat ik erg moe ben, snel geïrriteerd en emotioneel etc. Ik weet dus bijna zeker dat mijn waardes weer eens niet goed zijn want deze klachten heb ik altijd als mijn waardes niet goed zijn.

Mijn vraagje is: kan het weer invloed hebben op de ontregeling van mijn waardes want zowel vorig jaar als dit jaar is mijn schildklier raar gaan doen in Frankrijk in mijn vakantie. Vorig jaar heb ik na mijn vakantie bloed laten prikken en het klopte dat mijn waardes niet goed waren.

Als dat dus kan, weet iemand dan ook hoe dat kan? (Mijn medicijnen bewaar ik afgesloten in een toilettas en die bewaar ik op een redelijk koele plek in de tent.....)

Nou ik hoop van jullie te horen!
Plaats reactie