trage schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi ik ben nu een week bezig met het glutenvrije dieet en ik merk al een heel groot verschil. Ik heb nog maar weinig buikpijn (behalve als ik soms per ongeluk toch iets eet met gluten) het helpt sowieso al heel erg dat ik niet nu niet meer normaal brood eet. Maar nu heb ik sinds donderdag misselijkheidsaanvallen ik ben dan echt super misselijk en dan trekt het weer weg. Ik dacht dat het lag aan dat ik misschien een griepje heb of krijg maar vanmorgen begon ik toch te twijfelen ik had toen heel dom de verleiding voor een krentenbol niet kunnen weerstaan. Ik dacht dan zie ik het gelijk maar als een test want als ik dan buikpijn krijg dan weet ik waar het aan ligt maar ong. uurtje nadat ik die krentenbol ophad werd ik kotsmisselijk als ik dan misselijk ben scheelt het maar weinig of ik moet overgeven. Kan het dat het toch aan die glutenallergie ligt of kan dat niet? En als dat zo is hoe kan het dan dat ik opeens zo overdreven gevoelig reageer op gluten want eerst had alleen maar buikpijn in meer of mindere mate...
Als het daar niet aan kan liggen dan weet ik dat ik verder moet gaan zoeken;)
Groetjes Jacoline
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: trage schildklier

Bericht door Line »

Hallo Jacoline,

Je kan ook ontwenningsverschijnselen hebben. Google eens op "gluten withdrawal symptoms". Je moet natuurlijk helemaal stoppen met gluten, anders heeft het weinig zin. Er zijn ook mensen die helemaal geen lactose verdragen tijdens de eerste maanden dat ze gestopt zijn met gluten.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi line, bedankt voor het reageren. Ondertussen gaat het al wat beter. Ik let nu goed op dat ik geen gluten binnenkrijg. Soms gebeurt het wel eens per ongeluk dat ik wat binnenkrijg. ik moet eigenlijk een lijst maken van producten die ik niet en die ik wel mag eten. Vooral nakijken van producten waarvan ik het niet zeker weet.

Ja ik heb net zitten lezen op internet en het zou het inderdaad kunnen zijn. Maar moet ik gewoon doorgaan met het dieet en helemaal geen gluten eten?

Groetjes Jacoline
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: trage schildklier

Bericht door Line »

Hallo Jacoline,

Ik heb die ontwenningsverschijnselen gedurende de eerste drie weken gehad. Als je na een week al minder buikpijn hebt dan is dit waarschijnlijk toch een teken dat je een glutenallergie hebt. Ik zou toch doorgaan met het dieet, maar helaas mag je dan helemaal geen gluten eten.

Sterkte en groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi line, ondertussen heb ik gelukkig minder last van de ontwenningsverschijnselen. Het dieetlukt nu aardig al moet ik nog even op internet zoeken hoe ik bepaalde sauzen voor eten bijv. Babi pangang sauzen glutenvrij maak want daarvzitten ook gluten in en die eet ik nog wel...ik vind het dieet over het algemeen ook niet zo heel erg meer omdat ik daardoor minder ongezonde dingen eet en hoop dat ik ook nog een kg afval;)
ik denk dat ik het rond feestdagen wel lastiger ga vinden straks komt sinterklaas en kerst er weer aan dus ik denk dat ik maar wat glutenvrije recepten pp ga zoeken;)
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: trage schildklier

Bericht door Line »

Hallo Jacoline,

Ik ben blij te horen dat het al veel beter gaat. Ik ben even een kijkje gaan nemen op Livaad.nl en daar vind je de producenten van glutenvrije babi pangang sauzen. Als je "sint" of "kerst" ingeeft dan krijg je ook een hele lijst van glutenvrije producten.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hallo allemaal. Vorige week maandag moest ik bloed laten prikken. Ik heb een giga blauwe plek eraan over gehouden. Maar ja afgelopen maandag heb ik de uitslag gehad en zoals ikal verwachtte (was laatste tijd extreem moe)is mijn schildklier trager gaan werken en is mijn dosis dus verhoogd naar 0,100 mg thyrax. Ik merk er nu nog niet veel van maar dat is denk ik logisch. Hoop mij snel minder moe te gaan voelen. Ik zet binnenkort mij waarden hierop want ben die weer vergeten op te vragen dus ik ga nog even bellen.

Groetjes Jacoline
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

*suze* schreef:Hoi Jacoline,

Het is een goed idee om die waarden op te vragen.
Iedereen voelt zich (zo) goed (mogelijk) met zijn/haar eigen waarden.
Hoi Suze,
ik heb mijn waardes opgevraagd. dit zijn ze dus.

20-11-2012
FT4: 13.6
anti-TPO: 119

09-01-2013
TSH: 3.38
FT4: 15.6

20-02-2013
TSH:3.01
FT4: 16.7

03-04-2013
TSH: 0.737
FT4: 19.3

08-07-2013
TSH: < 0.014
FT4: 29.6

01-10-2013
TSH: 7.09
FT4: 17.8
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: trage schildklier

Bericht door Marjolijn »

Ik zat je topic nog eens na te lezen, ik heb vandaag weer s een bijzonder slechte dag qua spier en gewrichtspijn :?

Het viel me op dat je anti TPO niet schrikbarend hoog was vorig jaar. Maar omdat de meeste gevallen van hypothyreoidie ontstaan door Hashimoto, vroeg ik me af wat dan wél de oorzaak is bij jou? Zou je nu je een jaar verder bent niet nog eens je anti TPO kunnen laten testen?

Maar waarom ik op jouw topic kwam, heb jij met je huisarts wel eens besproken of cytomel wat voor je is? Ik wil dit gaan voorleggen aan mijn ha, maar ik weet niet of ik mss gewoon te ongeduldig ben? Ik ben in januari gediagnostiseerd met hypothyreoidie/Hashimoto, maar ik kom maar niet van de gewrichtspijn af, net als jij. Ik slik nu al een maand of 4 dezelfde dosis, hoe lang mag het duren voor je je beter gaat voelen?
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi marjolijn,
Wat rot voor je dat je vandaag een slechte dag hebt. Bij mij gaat het gelukkig laatste dagen goed.

Rond mijn schildklier is alles heel vaag. Het enigste wat mij is vertelt dat mijn schildklier te traag werkt en ik daar dus thyrax voor moest gaan slikken. Bij de uitslagen iedere keer van het bloedprikken word mij alleen verteld bloedwaarden zijn wel of niet goed...wat dat betreft ben ik dus absoluut niet tevreden met mijn internist waar ik onder behandeling ben... alles wat ik weet over de schildklier is door zelf lezen op internet en info van dit forum.

Wat is dat anti TPO nou precies?

Ik ben vaak niet zo snel met dingen en daardoor moet ik nog steeds bellen om te vragen of het bloedprikken verschoven kan worden naar eind november ipv begin januari (omdat ik nog bezig ben met instellen)

Nee daar heb ik het nog niet over gehad met de internist (cytomel). Ik denk dat ikeven afwacht hoe ik mij voel bij deze laatste verhoging van de dosis en anders het overleg eind november hopelijk dan als ik dan heb bloedgeprikt..
Ik heb er niet zo veel verstand van maar het kan een poos duren maar ik zou het denk ik maar vragen want je hebt het ook al weer een poos en ik weet hoe rot het is om met die gewrichtspijn te blijven lopen. Als je al 4 maanden zelfde dosis hebt en cytomel kan helpen tegen gewrichtspijn dan zou ik het zeker overleggen.
Plaats reactie