trage schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi,

Ik ben Jacoline en ik ben 18 jaar en in november 2012 is er een te trage schildklier bij mij geconstateerd.

Ik heb een poosje op het oude forum gezeten en na de vakantie kon ik opeens niet meer op het forum en nu kwam ik via via hierop en zie lees ik dus dat het oude forum niet meer te vinden was doordat het verwijderd was. Het is jammer maar ik blij dat jullie toch weer een nieuw forum zijn gestart. Daarvoor bedankt! ik hoop dat snel heleboel mensen dit forum weer vinden.

Ondertussen zit ik nu op 0,075 mg Tyrax. Helaas helpt het naar mijn idee niet genoeg. Ik blijf veel last houden van klachten zoals spier- en gewrichtspijn, vermoeidheid etc. De internist denkt dat ik op de goede dosis zit omdat mijn bloedwaardes goed zijn volgens haar. De huisarts denkt het ook. die denkt dat mijn vermoeidheid aan mijn depressie ligt, dat kan ook wel maar omdat ik ook andere klachten blijf houden denk ik dat de dosis nog niet goed is. in oktober moet ik mijn bloed weer laten prikken en dan ga ik toch vragen of ik een kwartje of een halfje verhoging kan krijgen, misschien dat het dan beter gaat.


Nou ik denk dat ik nu wel genoeg heb verteld;)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: trage schildklier

Bericht door laura »

hallo Jacoline,

Welkom op het nieuwe forum!

Wellicht kun jij je waarden hier plaatsen?
Dan kunnen we kijken of je waarden werkelijk goed zijn.

Met jou hoop ik ook dat veel oude forummers dit nieuwe forum kunnen vinden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi Suze,

Mijn waardes heb ik nooit te horen gekregen dus die zal ik een keer opvragen en dan zal ik ze plaatsen;)

Groetjes jacoline
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: trage schildklier

Bericht door laura »

Hoi Jacoline,

Het is een goed idee om die waarden op te vragen.
Iedereen voelt zich (zo) goed (mogelijk) met zijn/haar eigen waarden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: trage schildklier

Bericht door laura »

Jacoline, ik verplaats je bericht naar Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mary Keston
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2013, 22:10

Re: trage schildklier

Bericht door Mary Keston »

Bij mij voelde ik me pas stabiel goed na anderhalf jaar tobben met de Levotyrax. Ik heb me laten vertellen dat het heel lang kan duren voordat alle organen helemaal zijn ingesteld op het gebruik en de hoeveelheid van een kunstmatig schildklierhormoon. Depressieve gevoelens horen daarbij. Dus als het net zolang duurt als bij mij , dan moet je geduldig zijn . Een advies voor als je evt ziekte van Hashimoto hebt ; een glutenvrij dieet deed bij mij wonderen ; door een tarwe - allergie hield ik constant vervelende klachten . Het is opletten met alles wat je eet , maar het kan enorm opknappen . Als je na een maand of drie totaal nog geen veranderingen hebt gevoeld , doet het vast niks. Maar baat het niet , het schaad ook niet ;-)

Groetjes van Mary ,
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi mary dan moet ik nog maar even geduld hebben misschien. Ik heb namelijk 2 jaar met vermoeidheid gelopen en toen nog een jaar voordat er eindelijk uitkwam dat ik een te trage schildklier heb.
Nee ik heb geen hashimoto maar misschien is het tog wel handig om dat eens uit te proberen want ben al een poos bezig met geen melkproducten te eten omdat ik dacht dat het daar aan lag dat ik zo'n last van me buik had vaak maar ik merk nu dat ik ook last heb als ik geen melkproducten eet of geen last als ik ze wel eet. Dus misschien is het tog geen Melkallergie maar tarweallergie ik merk het namelijk smorgens en smiddags na een boterham en dacht eerst dat het lag aan wat ik op mijn brood deed. Ik ga het wel uitproberen en dan merk ik vanzelf of het helpt:)

Sterkte en groetjes Jacoline
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: trage schildklier

Bericht door Line »

Hallo Jacoline,

Ik ben bijna een jaar geleden begonnen met het glutenvrij dieet en bij mij heeft het ook geholpen. Ik heb geen darm- en spijsverteringsproblemen meer. De overweldigende vermoeidheid die ik in de namiddag steeds had is nu ook voorbij. Ik heb nog steeds te weinig energie, maar moet tenminste niet alle namiddagen gaan slapen. De griepachtige symptomen die ik steeds had zijn ook verdwenen. Nu heb ik ze slechts heel af en toe en dan kan het zijn dat ik per ongeluk toch iets heb gegeten waar gluten in zitten. Een glutenvrij dieet volgen is heel moeilijk maar het is zeker het proberen waard.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: trage schildklier

Bericht door Jacoline »

Hoi line, bedankt voor het reageren! fijn dat het bij jou ook helpt dan is het zeker het proberen waard! Dit is namelijk ook niet zo leuk;) ja het lijkt mij erg lastig maar ik ga het maar proberen. Ik heb namelijk zoals ik al vertelde vaak behoorlijke buikpijn en ik ben smiddags altijd erg moe. Ik slaap smiddags gemiddeld 2-3 uur dus als die vermoeidheid dan ook minder word zou wel lekker zijn:) en ja die depressie is net als het gele schildklierprobleem geduld hebben en hopen dat het bij mij niet nog een half jaar of langer duurt voor het eindelijk beter gaat...

bedankt voor de tip allebei!

Groetjes en sterkte!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: trage schildklier

Bericht door laura »

Coeliakie is een aandoening die vaker voorkomt bij mensen met een autoimmuun schildklierziekte als graves en hashimoto.

Lees ook: http://www.thuisarts.nl/coeliakie
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie