Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Jeannette »

Vanmiddag in de zon even een tukkie gedaan en net op de bank weer... Heb me toch een verschrikkelijke dip gehad vanmiddag! Nu gaat het gelukkig weer redelijk... Heb het alleen vreselijk koud...

Zit toch te twijfelen of ik vanaf morgen 112,5 mcg zal nemen. Het is me wel duidelijk dat ik behoorlijk in een hypo zit. Wil echt niet teveel rommelen met mijn dosering, maar dit is echt geen leven zo... Zal ook wel een flinke tik hebben gehad van al die hypers en nu weer hypo. Eigen schuld, dikke bult ook wel een beetje...

Ja, ik ben ook wel eens angstig... Als ik dat ervaar lopen meestal mijn waardes uit de pas. Heb de afgelopen weken ook veel last van angsten, ze komen en ze gaan en het wisselt ook in mate.

Ik werk op een klantenservice in een team van 5, maar het gehele kantoorpersoneel zit in één ruimte.

Als je behoefte hebt aan gezelschap is het inderdaad misschien een goed idee om eens te kijken of vrijwilligerswerk iets voor je is.

Waar woon je eigenlijk?

Groetjes, Jeannette.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door vlaggetje »

Hoi jeanette,

Ik woon in amsterdam nogal prikkelrijk en wil dan ook graag af en toe de stad uit.
Wat zou het toch fijn zijn als je elke dag naar behoefte sk medicatie kan nemen net als insuline, alhoewel me dat ook geen pretje lijkt. Dit is echt overleven en elk uur dat je je enigszinds goed voelt is mooi meegenomen.

Sommige mensen hier zitten de 6 weken uit totdat ze bloed mogen prikken. Ik trek dat soms niet vooral de depressie klachten en het weeige gevoel van binnen. De lichamelijke klachten zou ik op de koop toe nemen als ik niet zo'n last had van wisselende stemmingen.

Helaas hoort niet goed slapen er voor mij ook bij, zou graag af en toe een dutje doen, maar dan neem ik genoegen met even op de bamk met de katten naar de radio luisteren.

Kijken wat morgen ons brengt slaap lekker
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Jeannette »

Dat kan ik me goed voorstellen... Ik zoek zelf graag de natuur op, daar vind ik rust. Maar ik woon in een klein dorp en kan een paar honderd meter vanaf mijn huis zo de polder of een recreatiegebied in.

Ik snap wat je zegt hoor. Van teveel of te weinig insuline kun je je ook behoorlijk beroerd voelen, maar wanneer dat weer op peil is voel je je met een paar dagen weer beter. Dit is inderdaad overleven...

Oh, ik snap zo goed wat je zegt! Die lichamelijke klachten trek ik op zich wel, maar dat sombere gevoel en inderdaad dat weeïge gevoel, brrr...

Ik trek het ook gewoon slecht als ik me niet goed voel en geduld heb ik ook niet. Probeer ook altijd mijn gevoel te volgen, maar of dat op dit moment een goede raadgever is... :lol:

Met slapen heb ik zelden problemen, behalve als ik flink hyper. Was de afgelopen weken wel vroeg wakker en dat is niks voor mij, ben echt een langslaper. En hele levendige dromen de laatste weken.

We gaan het straks maar weer proberen, morgen weer een nieuwe dag! Slaap lekker!
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door vlaggetje »

Hoi Jeanette,

Hoe was jou dag?
Is het een beetje gegaan op je werk?
Mijn dag was iets beter dan gister, heb de hele dag buiten gezeten.

Morgen sporten tenminste proberen, doe jij aan sport? Behalve wandelen.
5 km zou mij nog niet lukken.
Als ik schommel met de schildklier dan hebben mijn spieren daar zeer onder te lijden. Heb jij dat ook?

Ik kan dan nauwelijks een potje open maken, maar het is een prettige sportschool, zonder al teveel hele brede mensen, het is meer een soort van medische fitness.

Ik was vandaag bij een psychiater ivm mn stemmingswisselingen maar de hele zorg is zo verkokert, dat ze zich alleen focussen op de psyche en het feit dat je een schildklierziekte hebt vinden ze lastig om te plaatsen.

Het is zo jammer dat ze niet een soort integrale zorg bieden.
Waar ze aandacht hebben voor de geestelijke en lichamelijke klachten.

Maar goed.

Ik wens je een fijne avond, groetjes janet
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Jeannette »

Hoi Janet,

Tja, wat zal ik zeggen... Voelde me redelijk oké toen ik opstond, maar op het werk voelde ik me toch behoorlijk beroerd. Vergelijkbaar met gisteren. Wat me ook erg gaat opbreken is dat ik niet kan eten. Ik kokhals zowat de hele dag door en dat wordt nog erger zodra ik iets in m'n mond stop. 's Avonds lukt het me met pijn en moeite om 2 korstloze boterhammen of 2 sultana's weg te kauwen, maar dat is alles wat ik eet op een dag...

Nee, ik ben totaal niet sportief, nooit geweest ook. Sporten doe ik niet, heb wel een poos aan yoga gedaan. Dat was heerlijk, maar kon ik doordat ik mijn toenmalige baan verloor niet meer betalen. Wandelen doe ik eigenlijk ook te weinig... Maar ik krijg inderdaad ook snel spierpijn. Toen ik nog aan de Thyrax zat en goed was ingesteld ook.

Ja, jammer is dat hè, dat er alleen maar aandacht is voor het eigen vakgebied... Je bent toch meer dan alleen je schildklier of je hersenen. Heb je wel iets gehad aan het consult?

Fijn dat je je vandaag iets beter voelde! Doe je wel rustig aan met sporten morgen? Niet te overmoedig worden hoor... Daar heb ik zelf nog wel eens een handje van. Zo van, hee ik voel me wat beter, hup, gas erop! :lol:

Jij ook een fijne avond!
Groetjes, Jeannette.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd

Bericht door vlaggetje »

Wel goed dat je bent gaan werken en wat vervelend dat je niet kunt eten, dat heb ik helaas ook ben 1 keer in een hyperfase 7 kilo afgevallen en weeg maar 60.
Als het weer zover is koop ik een zak krentebollen en zodra het een beetje gaat stop ik er een krentebol in.

Daarnaast eet ik een bak griekse yoghurt met cruesli maar het gaat niet van harte, is dat een hypoklacht voor jou?
Moet je morgen weer werken? Moet je erg je erg op je tenen lopen zodat mensen niet merken dat je je niet lekker voelt?

Ik krijg een soort trajectbegeleiding naar werk, vorige keer nadat Hashimoto werd geconstateerd heb ik mijn eigen reintegratie geregeld maar ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken.

Op een of andere manier weigeren sommige artsen te geloven dat je van hypotheriode zulke ernstige klachten kunt krijgen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een huisarts die zelf Hashimoto heeft dat zou een stuk schelen.

Ben jij tevreden over je huisarts?

Met sporten geeft mn lichaam heel duidelijk aan tot hier en niet verder, maar ik heb soms zo geen zin om rekening te houden met hoe ik me de volgende dag voel dat ik teveel onderneem.

Fijne avond groetjes Janet
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Jeannette »

Dit niet kunnen eten herken ik niet echt als hypo geloof ik... Maar het is al zoveel jaren geleden dat ik me zó slecht voelde. In de tijd voor de diagnose gesteld werd heb ik 3 maanden apathisch op bed gelegen, terwijl mijn waardes helemaal niet zó slecht waren. Ft4 van 9 en TSH van 28 als ik het me goed herinner.

Als ik hele erge spanning heb kan ik ook niet eten. In 2013 zijn mijn ex en ik, we woonden samen, uit elkaar gegaan. Ik heb toen 3 maanden op 2 boterhammen met kaas en een cup-a-soup per dag geleefd. Ben toen 15 kilo afgevallen. Maar dat was het minst erge, kan wel wat missen... ;-) Daar kleefde nog wel een heel verhaal aan hoor, het ging niet 'zomaar' om een verbroken relatie.

Ja, morgen weer werken, ik werk 38 uur per week. Maar voorlopig ga ik 4,5 uur per dag werken. Het is dat, of niks. En dat ze aan me merken dat ik beroerd ben, kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Dan weten ze in ieder geval dat ik me niet aanstel en hopelijk waarderen ze het dat ik toch halve dagen kom werken.

Tja, de meeste artsen denken 'je slikt toch schildklierhormoon? Probleem opgelost!' Een UWV arts heeft dat al eens letterlijk tegen me gezegd.

Ben niet echt tevreden over mijn huisarts nee... Heeft zowel de diagnose diabetes als hypothyreoïdie gemist en antidepressiva voorgeschreven. In het eerste geval kwam ik uiteindelijk op de intensive care terecht en kon ik het bijna niet navertellen. Maar ja, in zo'n klein dorp heb je weinig keus. Gelukkig sta ik voor de diabetes onder behandeling van een endocrinoloog en die pakt gelijk de schildklier mee. Maar heel eerlijk gezegd regelde ik de dosering van Thyrax zelf. Toen ik volgens mijn toenmalige internist goed was ingesteld hoor, en er nog 2 andere artsen voor gezien had. Ik ga elke 3 maanden bloed prikken via de huisarts en aan de hand van de uitslag deed ik niks, of ik deed er 6,25 mcg bij of af. Dat is jarenlang goed gegaan en vind mijn huidige endocrinoloog ook prima.

Fijn dat je begeleiding krijgt tijdens het reïntegreren! Werk je nu helemaal niet?

Groetjes, Jeannette.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door vlaggetje »

Pfffff het is wat ook als ik jou verhaal hoor van de gemiste diabetes en hypo.
Toen ik in het ziekenhuis lag ze een psychiater die mij 10 min had gezien ( anorexia en depressie), ik was opgenomen op de interne afdeling voor ernstige overdosering thyrax.

Mevrouw had nog nooit gehoord van eetproblemen en afvallen door een stofwisselingziekte.
Ik denk dat er heel wat mensen een verkeerde diagnose hebben gekregen.
Nee ik werk nu niet omdat ik net was aangenomen bij een nieuwe baan maar toen dus ziek werd.

Ik bewonder je dat je gewoon door gaat met werken.
Hoop dat je morgen een betere dag hebt,

Slaap lekker straks groetjes Janet
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Jeannette »

Ik weet wel zeker dat heel veel mensen een verkeerde diagnose krijgen, helaas! Als ik me morgen zou melden met deze klachten krijg ik hetzelfde stempel als jij toentertijd. Wat vreselijk voor je trouwens!

Mijn huisarts denkt altijd dat het tussen mijn oren zit. En ik weet zeker van niet...

Was dat in je proeftijd of liep je contract af? Vervelend ook voor je zeg! Je voelt je dan dubbel gestraft... Te ziek om te kunnen werken en te 'gezond' voor de WIA.

Mijn contract loopt tot 11 december en het zou me niet verbazen als het niet verlengd wordt. Tja, zou het ze niet echt kwalijk nemen, ik kost nu veel geld... Zou er ook niet echt rouwig om zijn, want ik vind het niet zo leuk. Hopelijk knap ik snel op en kan ik wat om me heen gaan kijken, want dat gaat 'em nu ook niet worden...

Ik hoop dat jouw dag morgen nog beter is dan vandaag! :-)
Slaap lekker!
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Trees
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:10

Re: Waardes bekend! Opnieuw help! Noodkreet! Dringend advies gevraagd!!

Bericht door Trees »

Ik ging ook op vakantie en kon absoluut niet tegen de hitte, en sliep niet goed ( verbleef op Bali) Ik heb toen ook de medicatie af en toe overgeslagen. Dit hielp mij wel. Na mijn vakantie gelijk naar de dokter gegaan. Hopelijk gaat het snel beter met je.
Plaats reactie