hypo

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
ella
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2013, 12:32

hypo

Bericht door ella »

ik zal me even voorstellen..ik ben Ella en bij mij is in 2005 schildklier begonnen te irriteren. had een dikke keel, kon moeilijk slikken
twee weken later is dan ook mijn schildklier verwijderd.. daarna radio actief jodium gehad en nog een tijd later begonnen met thyrax 250 microgram. maar het goed instellen wou maar niet lukken. zit nu op 225 thyrax en nog heb ik veel klachten. bij laatste keer bloedprikken was mijn T4 225.. dus maar weer minderen. kreeg door de sk ook de oogziekte van Graves. later kwam daar reuma , ziekte van crohn , dystrofie en bechterew bij. lig momenteel plat door hernia. ben de hele dag moe maar of dat van de sk komt of van de 30 pillen die ik slik. het blijft een lastig ding die sk. zo dit was zo`n beetje mijn verhaal.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: hypo

Bericht door laura »

Hoi Ella,

Welkom op dit forum.

Een vraagje ...
Je T4 is 224.
Is je fT4 niet geprikt?
En heb je misschien ook de tsh-waarde?

Het beste beeld krijg je door die twee waarden: tsh en fT4.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie