Nieuwe waardes vlaggetje?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door vlaggetje »

Ondanks het verlagen met 0,025 ( 1 blauw tabletje ) thyrax is mn tsh nog weer lager 0,1 ft4 15,4.
Ik voel me goed met een tsh rond de 2 en ft4 rond de 12.
Ik snap niet dat mn waardes blijven veranderen, Hoe kan dat?

Ik voel me beroerd, misselijk, pijn in mn rug, onrustig, weeeig en ontzetten moe.
Is het zinvol om anti-stoffen te prikken voor een te snel werkende schildklier of zou de ft4 dan echt extreme waarden moeten hebben?

Ik ben 50, werk niet sinds 4 maanden. Nadat ik een fysiek zware baan heb gehad en nu dus minimaal fysiek bezig.
Kan het een dump zijn? Hashimoto sinds 2011.
Hoe lang kan zo'n dum duren?

Ik denk er zelf over om morgen niks te slikken en dan overmorgen te beginnen met 1 witte en kwart blauw, 0,1,625,
Ander advies?

Groetjes Janet
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door ernstguus »

Dag Janet.
Ik begrijp dat ook niet ,dat je Tsh blijft stijgen ondanks verlagen medicatie.
Goed idee van je om toch nog te verlagen zodat de Tsh wat daalt.
Zodat je op niveau Tsh 2 ,Ft4 12 uitkomt want dat voelt goed voor jouw , schrijf je
Had je Ha een verklaring voor je Tsh stijging.? En medicatie advies ?
Reageer je sterk op verlagen of valt dat mee?
Vr.grt
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door vlaggetje »

Hoi ernstguus,

dank voor je reactie, ik heb me de afgelopen weken, 1 week wat beter gevoeld dat was na een verlaging.
Ikheb de huisarts nog niet gesproken, ik heb vanmiddag een telefonisch consult met haar, toen ik 2 maanden geleden met al mn klachten kwam zei ze, alles valt mooi binnen de referentie blaa blaaa blaaa, maar ik zei dat kan best zijn maar ik voel me daar niet goed bij.
Inderdaad werkte hij dus te snel en nu nog steeds ondanks de verlaging sneller.
Zij wijtte de klachten aan stress, ik ben benieuwd wat ze vanmiddag meld.

Groetje janet

Enig idee of de rugklachten te verlichten is met pijnstillers?
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door ernstguus »

Hoi Janet
Hopelijk heeft je Ha vanmiddag een verklaring.

Sommige pijnstillers hebben ook weer vervelende bijwerkingen
De veligste is denk ik Paracetemol die is " maagvriendelijk"
Ik weet niet of die helpt bij rugklachten

Vr.grt
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Advies huisarts verwarrend, wie eenkt mee?

Bericht door vlaggetje »

De huisarts zegt ik zou het zo laten, niet verlagen. Ik zei haar dat ik veel klachten heb waar onder erge pijn in mijn onder rug. Zij zei dat dit niet kan komen van de schildklier.

Ik heb haar uit gelegd dat ik me ongeveer 1 week na een eerdere verlaging wat beter heb gevoeld. Toen ging ze akkoord met verlagen.

Zal ik 1 dag over slaan en daarna 106 nemen?

De referentie is tsh 0.27-4
Ft4 10-19

Soms denk ik wel is zou het dan echt tussen mn oren zitten, maar mijn motivate om beter te worden is groot alleen mn lichaam wil niet

Ik hoop dat iemand hier iets zinnias over kan zeggen.

Groetjes janet
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door ernstguus »

Hoi janet
De mensen die zinnige dingen schrijven zijn op vakantie ,
dus neem ik mijn kans waar. :)

Mooi dat je je huisarts kon overtuigen.
Je schrijft niet wat je huidige dosering.is Gebruikte je nog om en om 112 en 125 ?
Om je Tsh wat op te hijsen.
Verlagen naar 106 mcgr schrijfje , zou ik ook doen.

Beterschap met je rugpijn
Vr.grt

Ps sorry ik haalde in eerdere berichten Tsh stijging en daling door elkaar,
Maar Ik begreep wel watje bedoelde.
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door vlaggetje »

Hoi ernstguus bedankt voor de waarneming fijn!

Mijn ft4 is niet zo hoog daarom blijft de huisarts zeggen je klachten kunnen nooit van je schildklier komen en daar raak ik dan erg van in de war.
Omdat ik ook depressieve klachten heb, worden mijn lichamelijke klachten de hele tijd geschoven onder de noemer depressie, ipv dat misschien de lichamelijke oorzaak van de depressie de schildklier aangepakt moet worden.
Een beetje de kip of het ei verhaal.

Vooral de vermoeidheid is groot en mijn benen voelen soms alsof er zakjes lood aan hangen. Ik heb veel wilskracht en ben niet iemand die snel bij de pakken neer gaat zitten, maar zou me graag wat beter voelen.

Ik slikte elke dag 112, nu dus maar naar 106 en 1 dag overslaan kijken hoe het dan gaat.

Vriendelijke bedankt, groet Janet
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door Teun »

Hoi Janet, waarom ga je niet naar 100 verlagen als je naar de TSH van 2 wilt komen bij een Ft4 van12? Volgens mij haalt die 6 mcg niet veel uit. Of ben je bang dat dat teveel is voor je?
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door vlaggetje »

Hoi teun,

ik heb nog nooit verlaagd maar verhogen deed ik altijd met een kwartje omdat ik veel last had van ophoogklachten.
Ik heb een heel jaar niet geprikt en de laatste keer dat ik heb geprikt voordat ik ontregeld ben was de tsh 2,9 en de ft4 10,6
Toen ben ik van 1,37 naar 1,46 gegaan en dat ging een jaar heel goed totdat mn tsh ineens ging dalen.

Ik weet ook niet of ik hier goed aan doe maar ik moet wat want voel me niet goed, en ophogen met een tsh van 0,1 lijkt me niet, ik voel me gejaagd, benauwd last van gewrichten hoofdpijn en vermoeidheid.
Als ik me beter ga voelen ga ik misschien nog een kwartje omlaag.

Maar dan ben ik al bijna 1/3 gezakt en dat vind ik toch wel erg veel, Maar ben ergens ook bang dat ik precies het tegenovergestelde doe dan wat goed voor me is omdat klachten van hypo en hyper soms door elkaar lopen.
Helaas heb ik geen set point kunnen berekenen omdat ik mijn beginwaardes niet heb.

Het blijft een beetje koffie dik kijken, zo voelt het.

Vriendelijke groet Janet
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Nieuwe waardes vlaggetje?

Bericht door Teun »

Nee je moet zeker niet verhogen, maar ik zou als ik jou was met een half tabletje verlagen i.p.v. Een kwart. Je zit nu op een tsh van 0,1 terwijl je goed voelde boven de 2. Daar moet je dus weer naar toe. Zelf ervaar ik verlagen makkelijker met minder klachten dan verhogen. Maar als je het niet aandurft dan zal een kwart tijdelijk effect hebben maar ik dank dat je er dan nog niet bent. Succes.
Plaats reactie