Pijnlijke klieren

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Pijnlijke klieren

Bericht door Esther33 »

Herkennen jullie pijnlijke en soms opgezette klieren in de hals?
Ik had dit heel erg in 2014. Toen ben ik daar ook uitgebreid op onderzocht. Puncties, scan, klieren verwijderd etc.. Na een half weer de Graves ontdekt. Nu echter weer enorm pijnlijke klieren en een fikse opgezette klier voor mijn oor (volgens mij speekselklier of een lymfeklier in die buurt). Die zat er twee jaar geleden ook maar nog niet eerder zo dik geweest. Mijn schildklier is nu weer een flinke periode ontregeld geweest, en misschien nog (over 2 weken bloed prikken). Nu meer hypo na even hyper te zijn geweest. Maar maak me toch weer een beetje zorgen en vraag me af of iemand deze klachten herkent..
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Pijnlijke klieren

Bericht door Esther33 »

Vandaag naar de huisarts geweest. Volgens haar is het een combinatie van de schildklier die het zwaar heeft en keelontsteking!! Inderdaad had ik gisteren en vanochtend ook een witte tong ed. Wist niet dat dat er bij hoorde. Er schijnt van alles te heersen.
Tien dagen uitzieken en dan moeten de klieren ook weer dunner zijn. Zo niet, dan gaat ze een echo aanvragen voor de klieren en dergelijke.
We moesten er beide om lachen dat het ook eens gewoon iets simpels kan zijn, in plaats van al het ingewikkelde gedoe rond de schildklier en dergelijke..
Voor nu weer even gerust gesteld..
Plaats reactie