Vaker ziek dan 'vroeger'

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Ik krijg ook meer en meer het idee dat de reden waarom ik steeds instort met mezelf te maken heeft en niet meer direct met mn schildklier. Want als ik de waardes van afgelopen maanden moet geloven (na bij huisarts en internist te zijn geweest) zijn deze goed en ik voelde me ook goed de laatste weken. Ik heb het idee dat 40 uur werken gewoonweg teveel voor me is geworden sinds ik last heb gekregen van mijn schildklier. Vorige week heb ik met mn baas afgesproken dat ik 4,5 dag ga werken, in de hoop dat ik genoeg heb aan die middag rust per week. Ik ben nu weer ingestort, heb letterlijk de hele vrijdag geslapen, gisteren heb ik niets gedaan en ben ik een paar keer in slaap gevallen, vandaag heb ik uitgeslapen, een voetbalwedstrijd gekeken en word net weer wakker op de bank (nog steeds versleten). Ik weet niet wat ik zelf kan doen om me beter te voelen. Ga een afspraak maken met een homeopathisch arts die ook weer bloedonderzoek gaat doen en weer op andere dingen (zoals voeding) let als de huisarts en internist. Wellicht heb ik daar wat aan.. En ik zal idd ook weer eens bloed laten prikken bij het lab, eens kijken hoe het ervoor staat.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door Paulet »

Pga, wat zijn extrasystolen? Aan de ene kant lees ik dat je je het beste voelt tijdens een ophoging van medicijnen, aan de andere kant lees ik dat ophoging problematisch is.
Ik vind het trouwens nogal fors, van 100 mcg naar 50. Logisch dat je dan vroeg of laat inklapt, lijkt me.
Annemonique, mogen wij jouw leeftijd ook weten?
4,5 dag klinkt me nog als veel in de oren, maar goed, ik ben inmiddels niks meer gewend. In ieder geval ben je moe, moe en nog eens moe. Dus verstandig!
En waarom zou het richting voorjaar beter moeten gaan? Heb ook s gelezen dat je in de winter meer moet slikken dan in de zomer, nou, dat heb ik zelf nog niet ontdekt.
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Ja natuurlijk! Ik ben 27 en tot 2 jaar geleden had ik energie voor 10. Naast mn werk kon ik elke avond en elk weekend vol plannen, daar is niks meer van over en dat is (nog steeds) erg frustrerend! 4,5 dag werken is idd nog steeds veel, zeker als je bedenkt dat ik 4 dagen 8,5 uur ga werken en 1 dag 4 uur. Bij elkaar dus alsnog 38 uur... maar ik wil kijken of die middag rust wat doet of dat t totaal geen zin heeft en ik dus misschien alsnog naar 4 of minder dagen zal moeten gaan. Ik slik trouwens ook iedere dag vitamine D omdat die waarde aan de lage kant zat (overigens niet te laag) en dat sowieso geen kwaad kan. Vanmorgen heb ik bloed geprikt, morgen bellen voor de uitslag. Ben wel erg benieuwd moet ik zeggen..

Oh en wat betreft winter/voorjaar.. Heb wel eens gehoord dat mensen in de winter meer klachten hebben. Kan me er wel iets bij voorstellen, kreeg sowieso wel meer energie van de langere avonden en het lekkerdere weer.. maar misschien zit dat ook wel gewoon tussen mn oren :-)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

Paulet schreef: 20 mar 2017, 18:52 Pga, wat zijn extrasystolen? Aan de ene kant lees ik dat je je het beste voelt tijdens een ophoging van medicijnen, aan de andere kant lees ik dat ophoging problematisch is.
Ik vind het trouwens nogal fors, van 100 mcg naar 50. Logisch dat je dan vroeg of laat inklapt, lijkt me.
Annemonique, mogen wij jouw leeftijd ook weten?
4,5 dag klinkt me nog als veel in de oren, maar goed, ik ben inmiddels niks meer gewend. In ieder geval ben je moe, moe en nog eens moe. Dus verstandig!
En waarom zou het richting voorjaar beter moeten gaan? Heb ook s gelezen dat je in de winter meer moet slikken dan in de zomer, nou, dat heb ik zelf nog niet ontdekt.
Extrasystolen zijn extra slagen
https://www.hartstichting.nl/hartziekte ... overslagen
Aan de ene kant lees ik dat je je het beste voelt tijdens een ophoging van medicijnen, aan de andere kant lees ik dat ophoging problematisch is.
Ophogen vanuit een zware hypo met dubbelcijferige TSH's gaat goed en met weinig klachten,maar als ik eenmaal een TSH van 4,5-5 heb bereikt en dus ''nog ietsje extra'' moest slikken om binnen de norm te komen ,dan kreeg ik wel klachten,heel vreemd.
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Even een update van mijn kant. M'n TSH is 0,4 en m'n T4 is 15,6. Waarden die voor mij goed zouden moeten zijn, zo zijn ze nu al een aantal maanden. Volgens de dokter is het normaal dat ik om de zoveel tijd een 'dip' heb die 2 tot 3 weken kan duren. Persoonlijk vind ik dat niet normaal en vooral erg ontregelend voor m'n dagelijkse leven, dus ik ben even benieuwd naar ervaringen? Ze geeft aan dat het te maken kan hebben met iets dat ik onder de leden heb, aangezien ik na 2 jaar van instellen en uitproberen nog maar weinig reserves over heb en dus vatbaarder ben voor virussen e.d. En dat die dan niet zozeer als griep/ziek zijn tot uiting komen maar in vermoeidheid etc. Klinkt opzich logisch. Ook kan het vele werken een factor zijn. Ik ga vanaf nu dus in ieder geval uitproberen of die middag in de week vrij uitkomst biedt en ga over 2 weken naar een homeopathisch arts om te kijken of die wellicht nog kan helpen. Ik ben benieuwd! Hoop dat de periodes tussen de 'dips' in steeds langer duren!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door laura »

pga schreef: 17 mar 2017, 19:15 Zulke onzin schrijven ze niet hoor,hier een Nederlandse
http://www.praktijk-advance.nl/leaky-gut-syndroom.html
Leaky gut bestaat alleen in het alternatieve circuit.
En ja, deze natuurgeneeskundige doet dus ook haar duit in het zakje.

Mijn raad: wees voorzichtig met nepdiagnoses!
viewtopic.php?f=17&t=1157&p=5662&hilit=leaky#p5662
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

laura schreef: 21 mar 2017, 15:26
pga schreef: 17 mar 2017, 19:15 Zulke onzin schrijven ze niet hoor,hier een Nederlandse
http://www.praktijk-advance.nl/leaky-gut-syndroom.html
Leaky gut bestaat alleen in het alternatieve circuit.
En ja, deze natuurgeneeskundige doet dus ook haar duit in het zakje.

Mijn raad: wees voorzichtig met nepdiagnoses!
viewtopic.php?f=17&t=1157&p=5662&hilit=leaky#p5662
Dat het nog niet goed onderzocht is wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
Uit mijn eerdere link:
“From an MD’s standpoint, it’s a very gray area,” says gastroenterologist Donald Kirby, MD, director of the Center for Human Nutrition at the Cleveland Clinic. “Physicians don’t know enough about the gut, which is our biggest immune system organ.”

"Leaky gut syndrome" isn't a diagnosis taught in medical school. Instead, "leaky gut really means you’ve got a diagnosis that still needs to be made,” Kirby says. “You hope that your doctor is a good-enough Sherlock Holmes, but sometimes it is very hard to make a diagnosis.”

“We don’t know a lot but we know that it exists,” says Linda A. Lee, MD, a gastroenterologist and director of the Johns Hopkins Integrative Medicine and Digestive Center. “In the absence of evidence, we don’t know what it means or what therapies can directly address it.”
http://www.webmd.com/digestive-disorder ... syndrome#1
Lijken me toch geen alternatievo's :
“We don’t know a lot but we know that it exists,” says Linda A. Lee, MD, a gastroenterologist and director of the Johns Hopkins Integrative Medicine and Digestive Center. ''

En laten we wel wezen ,vit D en B12 ,dat werd voorheen ook weggelachen ,komen ze nu ook van terug.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door laura »

pga schreef: 21 mar 2017, 16:00 “In the absence of evidence, we don’t know what it means or what therapies can directly address it.”
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

Klopt,maar ze zegt ook
''“We don’t know a lot but we know that it exists
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

pga schreef: 17 mar 2017, 19:15
Voor het eerst in 13 maanden sinds diagnose verdraag ik 137 mcg zonder klachten,112 was het max haalbare maar dan had ik een TSH van 4,5 of wat hoger.Heb het al zo'n 5-6 geprobeerd om de noodzakelijk 125-137 mcg binnen te krijgen zowel met euthyrox als Tirosint,het lukte niet .Nu opeens wel en ,nog belachelijk snel ook ,in 4 weken tijd van 100-112-125 naar 137 mcg,tot op heden geen enkele grote klacht,behoudens de moeheid.Heel vreemd.
Moet eerdaags weer lab prikken ,ben benieuwd.
En hop ,voor het eerst sinds begin therapie normale waarden,die in de richting van Kiek's setpoint(20/2) gaan.Die nachtschades laat ik dus voorlopig maar even staan.
FT4 18
TSH 2,9.
Hoogste FT4 en laagste TSH uit mijn lijstje ;)
Plaats reactie