Vaker ziek dan 'vroeger'

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Hi, ik heb sinds anderhalf jaar (klachten van) een te traag werkende schildklier. Voordat ik hier last van had was ik bijna nooit ziek en een verkoudheid was binnen 2 dagen over. De afgelopen anderhalf jaar ben ik nu al een paar keer ziek geweest. Dan ben ik grieperig of heb een virus te pakken. Ik weet wel dat mijn weerstand lager is geworden en ik ben nog niet juist ingesteld, ben nog steeds zoekende. Maar toch vroeg ik me af of meer mensen hier tegenaan lopen en of ik er zelf wat aan kan doen in de vorm van vitaminepillen oid. Ook speelt het steeds meer door mn hoofd om een internist te bezoeken voor grondiger onderzoek om uit te sluiten of ik niet (ook) iets anders onder de leden heb. Maar weet niet of het daar nu nog te vroeg voor is wellicht.. Ik hoor graag jullie ervaringen en/of tips.
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Hey Emby, dankje voor je reactie. Ben je wel al goed ingesteld?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door Teun »

Ik was eerder nooit ziek, ook nu met de hashimoto niet ondanks dat ik nog steeds niet optimaal ingesteld ben. Hooguit af en toe een klein beetje verkouden terwijl ik met mijn werk continu tussen de virussen en bacterieen werk. Ik neem altijd wel echinaforce en multivitamine, ben veel buiten en eet de nodige groente en fruit.
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door annemonique »

Hoi Teun, thanks voor het reageren. Ik eet ook voldoende groente en fruit en sport iedere week. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat vaker ziek zijn erbij hoorde door de verlaagde weerstand. Maar misschien dat ik toch nog eens bij de dokter aan de bel trek om te vragen of het 'normaal' is. Irritant is het in elk geval wel :-)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

Ben al sinds de eeuwwisseling verkouden geweest of onderweg ,zelfs in de zomer soms nog,De minste tocht was al voldoende om de neusdruppels weer te pakken.
In feb. werd een zware hypo bij me geconstateerd,FT 4 van 1,5.
Gestart met thyroxine en al na een paar weken verdween de gevoeligheid voor verkoudheden.Ging half jaar goed.
Recent ging het mis met mijn medicatie waardoor ik zwaar afbouwde ,en zie daar ,daar konden de neusdruppels weer tevoorschijn gehaald worden.Ben nu aan het opladen weer,de verkoudheid neemt weer af.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door Paulet »

Ik ben ook zeker vaker ziek dan vroeger (heb Hashimoto), ik heb echt zo wat te pakken. Loopt iedereen in t-shirt, ik zelfs met een sjaal en dan ben ik verkouden en de anderen niet. Stilstaan in de wind moet ik niet doen en te laat buiten ook niet. Dan heb ik een paar dagen een griepgevoel.
Ook virussen springen zo op mij over. Herstel duurt ook langer dan vroeger.
Heb me maar bij die lage weerstand neergelegd...leef gezond en slik multivitamines.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

Ik ben overgestapt naar Tirosint vanwege klachten met Euthyrox.
Wonderlijk genoeg had ik met normale doseringen Euthyrox geen enkele verkoudheidsklacht en was zelfs verkoudheidsresistent,en met Tirosint is het weer hommeles,nu ook koude handen bij zelfde lab als bij Euthyrox.Toch wel opmerkelijk ,daar Tirosint tot nu toe verder wel aardig bevalt.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door Paulet »

O, wat waren dat voor klachten dan, met Euthyrox?
Ik zit sinds 1,5 maand op Tirosint, kom ook van de Euthyrox. Nou, dat belooft weinig goeds dan qua weerstand...ben je al wel goed ingesteld? En hoe lang slik je al Tirosint?
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door pga »

Nou zo erg is het nou ook weer niet.Beetje verkouden steeds.
Ben nu 5 mnd aan de Tirosint.Last van band om mijn hoofd,digestieproblemen ,hartoverslagen etc heb ik niet meer zo.Verkoudheid trekt wellicht weg als ik goed ben ingesteld.Zeg nooit nooit mbt teruggaan naar oude medicatie,maar ik was in okt blij dat ik Euthyrox vaarwel kon zeggen.
Paulet
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 feb 2017, 21:54

Re: Vaker ziek dan 'vroeger'

Bericht door Paulet »

Goh, wat duurt dat toch lang, dat instellen. Je bent dus al 5 maanden 'op weg'...
Was je op zich wel goed ingesteld op Euthyrox, ondanks je klachten?
Nee...moet er niet aan denken...weer switchen...alleen bij leveringsproblemen!
Hoewel ik het nu best zwaar heb.
Bedankt voor je reactie.
Plaats reactie