Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Je vroeg via pb om een setpoint.
Ik heb enkele waarden niet gebruik van het rijtje:
FT4 - TSH
10.2 - 4.5
11.2 - 4.5
14 - 7.9

Gebruikte waarden:
FT4 - TSH
12.10 - 6.10
11.90 - 6.20
10.10 - 10.90
11.50 - 5.80
11.40 - 5.60
12.30 - 3.60
12.00 - 4.80

Met deze waarden kreeg ik een goede curve met een set point van
FT4 14.46 pmol/l - TSH 1.45 mU/l.
Je hebt een fantastisch gemiddelde phi van haast 0.49. Dat geeft de steilheid van de curve weer.
En de passing is meer dan 99%. Ook al weer uitstekend.
Het set point kan een streefwaarde voor je zijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
Kiek
Bloem17Aug2017.jpg
Bloem17Aug2017.jpg (39.3 KiB) 526 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

Hier heb ik zeker wat aan. Dit voelt even goed.

Was na de vorige keer toch wel even onzeker omdat er geen touw aan vast te knopen viel en zo voelde dat ook.

Zit nu een week op 63 en ben over 5 weken benieuwd wat dat me weer brengt.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Kiek,

Stond nog ergens op net forum uitleg over het set point ?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb.Word weer zo vroeg wakker met een ontzettend moe lichaam en een verkrampte rug. Ook weer wat missleijk.

Ben nu 2.5 week aan het ophogen. Eerste 2 weken gingen vrij goed. Wel heel erg moe en snel een pijnlijk lijf maar met aanpassingen wel aardig te doen.

Het gaat allemaal zo in golfbewegingen.

Ik ben wel beter dan een tijdje geleden maar vind het nog steeds erg zwaar. Vind het vooral lastig omdat ik me erbij neer moet leggen dat ik zo ontzettend weinig aankan, dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.
Mijn hoofd is op het ogenblik een stuk helderder, dat is wel fijn maar mijn lijf wil nog niet echt.
Ik sta daardoor ook nog echt buiten het leven. Kan zo niet werken, sociale ondernemingen zijn nog lastig.
Ik probeer er het beste van te maken en binnen mijn grenzen de dingen te blijven doen maar het valt niet mee.

Het is soms lastig om de moed erin te houden. Je vraagt je dan echt af waar het naar toe gaat.
Het lijf voelt een beetje op. Hoop dat er binnenkort weer wat meer energie in izt.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Ja joh het is echt soms erg zwaar maar probeer erin te blijven geloven.
Ik verlies de moed ook wel eens maar dan lees ik de verhalen hier en dan gaat het wel weer.
Iedere keer 6 weken wachten is soms erg moeilijk en veel "buitenstaanders" snappen niet dat je jezelf ongelofelijk akelig kunt voelen.
Veel sterkte en echt alles is herkenbaar!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Hoi Heidy, ben je ook al een beetje lichamelijk aan het proberen wat actiever te worden, zoals een stukje wandelen e.d.
Ik weet uit ervaring dat dat ook al heb je het idee dat het echt niet kan je toch heel goed doet. Begin met 10 minuten zou ik zeggen en breidt dat langzaam uit. Ik had gelukkig mijn honden die echt wel naar buiten moesten dat dwong mij ook in de tijd dat ik me heel belabberd voelde met waardes van 40 en 8. Soms helpt het ook tegen slecht slapen om actiever te zijn.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, bedankt voor de racties,

Steun/ advies van mensen die het herkennen is altijd fijn,

Ik beweeg wel een stuk meer. Ben elke dag buiten. Heb sinds kort ook een electrische fiets waar ik veel mee fiets.
Wandelen gaat iets moeizaam op het ogenblik omdat ik wat vocht vast hou en dan ook meteen merk dat ik benauwd ben.

Gekukkig heb ik ook een fijne hobby gevonden. Ik heb facebookpag aangemaakt en heb een soort van winketje in huis gemaakt.
Ik zorg goed voor mijn afleiding en sociale contacten voor zover het gaat.
Ik vind dat ik daar ondanks mijn situatie een goede invulling voor heb gevonden.
Maar je wil altijd meer, je wil weer deel maken uit het gewone leven en heb nu het gevoel dat ik daar nog buiten sta. Ik had een leuke baan en een grote sociale kring om me heen en dat is nu wel erg klein ( maar zeer waardevol) geworden.

Geduld is moeilijk, helemaal als je al ruim 5 jr het gevoel hebt dat je plotseling uit net leven gerukt bent. Ik probeer me vast te houden aan mijn vooruitgang maar dat valt niet altijd mee.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede nacht...

Hoe " dom " kan je zijn ?
Bij het starten van nieuwe doosjes heb ik nu 3 dagen per ongeluk 2x50 ingenomen ipv 1 x 13 en 1 x 50.
Bijna het dubbele ...

Ik voelde wel verandering in mijn lijf maar dat weet ik aan het instellen.

Tja en wat is nu wijsheid ! Even 2 dagen overslaan ? Aankonende dagen het te veel ingenomen minder slikken ?

Had niet gedacht dat dit mij zou overkomen. Ben blijkbaar toch nog niet zo helder in mijn hoofd.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Verander niets, Heidi.

Je hebt nu ongeveer in totaal 110 µg teveel gehad.
Daarvan hou je gemiddeld in totaal 80 µg over.
De rest is al hupsakee in het riool verdwenen.
Daarnaast is van je resterende eerste portie van 37 µg alweer een 35% opgesoupeerd.
Je 2de portie smelt daar al achteraan, en je 3de portie doet ook alweer mee.

Blijf positief nieuwsgierig.
Aan je streefwaarde/set point te zien kan je deze verhoging best aan.
Het kan een goede ervaring zijn.

Succes!
Kiek

PS: Het overkomt mij ook weleens.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks voor je reactie,

Ik reageer wel heftig op med. Voelde ook dat mijn lijf anders was. Vnl meer spanning/ pijn. Ook wat onrustig , misselijk. Daardoor ging ik onbewust toch kijken naar de strips.
Het is daardoor gelukkig maar bij 3 dagen gebleven.

Ik heb vanmorgen gewoon weer 63 tirosint ingenomen.
Plaats reactie