Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik ben door de situatie ook al heel lang bezig met een psychiater , heb mezelf zelfs 3 jr geleden laten opnemen in een psychisch hertsel centrum. Geen psychische oorzaak gevonden.
Van de week nog bij de psych geweest, die geeft ook aan dat ik het goed doe.
Neem mijn rust, niet te veel hooi op mijn vork, dosseer goed, probeer dingen langzaam op te bouwen.
Ik kies voor mezelf, ben nooit een stress kip geweest. Kan de dingen nu goed bij een ander laten.
Ik werk niet ( gaat niet)

Dit neemt me alleen over. Het voelt alsof er iets is wat mijn lijf aanvalt wat een stress reactie in mijn lijf geeft.

Dond naar de huisarts. Gaan we het riedeltje weer opnieuw beginnen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Zeer herkenbaar dat roep ik ook al jaren.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Linty »

Sterkte Bloem!
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Florence,

Ik ben inderdaad vrouw en wordt volgende maand 61 jaar.
10 jaar lang fluitend met levo door het leven gegaan. Sinds de verpakkingswijziging van Thyrax (van potje naar blister) slaag ik er inderdaad niet meer in om goed ingesteld te raken.
Ben nu ruim 3 jaar bezig en ben van Euthyrox naar Tirosint en sinds een kleine 4 weken weer teruggegaan op de Thyrax.

De overgang heb ik al geruime tijd achter de rug. En omdat ik ruim 10 jr fluitend door het leven ging zou je inderdaad haast denken dat er meer speelt dan alleen die schildklier. B12 tekort? Bijnierproblemen? Wel jammer dat je zelf alles moet aandragen bij artsen van kijk hier eens naar of kan dit het zijn.....en vervolgens zitten we er maar mooi mee.
Ik hoop zo voor jou dat je geen levo meer nodig hebt en dat je je binnenkort wat beter gaat voelen. Wie weet spelen er ook andere dingen mee.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, ik ben een vrouw van 48.
Heb niet het idee dat ik al in de overgang zit maar kan dat moeilijk controleren omdat ik een nivasure behadeling heb gehad en al jaren niet ongesteld meer word. Dus wie zal het zeggen.

Heb het gevoel dat ik nu wat hyper ben. Heb het warm, misselijk, wat gespannen, anders moe, voel me ziek, iets snellere hartslag.
Veeemde is dat de erge pijn die ik had nu heel erg mee valt.

Morgen huisarts, maar weer even laten prikken. En weer even de zaken bespreken.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hmm, de menopauze heb ik zo'n 20jr geleden gehad, tsja was er vroeg bij, Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dan nu pas de volle mep van de postmenopauze krijg. Die duurt volgens mij niet zolang.
Maar het was een optie geweest. We zoeken gewoon verder....😀
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Linty »

Bij een Nova sure behandeling branden ze je baarmoederslijm weg. Je bent dan minder hevig ongesteld.
Ik heb het jaren terug ook laten doen, maar helaas nog wel ongesteld. Wel veel minder gelukkig!
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Linty »

Sorry: baarmoederslijmvlies
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik heb me eens goed ingelezen in vitb 12 te kort.
Veel info via de research groupe en het instituut. Ik herken mezelf daar wel heel erg in.
Vnl ook dat jet kan leiden tot onstekingen.
Nou daar heb ik er genoeg van gehad laatste jaren. Waaronder dus ook de schildklier.

Net als de schildklier een lastige materie.

Morgen krijg ik weer wat uitslagen en mijn ontlasting gaat voor onderzoek.

Ik zal ook bij de endo de overgang eens aankaarten.

Het gaat hier niet echt fijn.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

Hoe is het nu? Gaat het alweer een beetje beter?
Hoe was het vorige week bij de huisarts en heb je al nieuwe uitslagen?
Vervelend dat het zo op en neer gaat he?

Groetjes Knoffie
Plaats reactie