Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik heb 3 dagen overgeslagen en gisteren kwam de rust weer een stuk terug.
Vanmorgen weer begonnen.
Heb voor nu even besloten om 77 en 1/2 13 ( er bovenop geplakt) per dag te nemen.

Op de een of andere manier durf ik nu de overstap niet te nemen. Wacht ook nog op een telefonisch consukt van de endo.
Al weet ik dat ik zelf de beslissing moet nemen.

Lastig hoor. Misschien me eerst weer even wat beter voelen zodat ik beter een beslissing kan nemen,
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Steeds zieker worden

Bericht door hap »

Hallo bloem,
Kan ik mij voorstellen. Net ook weer een week hyper geweest, is echt niet lekker. Lastig dat instellen. Vind het wel vreemd dat het bij sommige mensen lastig is een stabiele toestand te verkrijgen. Ik blijf nu ook maar even zitten en kijk of het de komende maanden beter gaat.
Hoop het voor jou ook en dat je je snel beter gaat voelen.
Succes hap.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Hap, denk dat ik al een langere tijd wat hyoer ben.
Het niet echt herkende, voelde me niet goed maar had het gevoel dat ik daar doorheen moest.
Ik ben al heel lang niet hyoer geweest, al een lange tijd hypo en wel steeds last van ophoogklachten.

Thanks voor je berichtje.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Het gaat hier nog steeds niet heel fijn. Ik heb alles voor mezelf even goed op een rijtje gezet en ik zie overeenkomsten met een schildklier ontsteking die ik eerder ( en ws wel meeerdere ) heb gehad.

Het is begonnen met extreme hoofdpijnen zo'n maand geleden en dat mijn kaakspieren weer strak stonden. Daarna is alles achteruitgegaan.
Wel met als voordeel dat ik geen stijfheid en pijnlijke spieren meer ervaar.

Ik heb van de week een gesprek met de endo en wil voor mezelf graag de dingen even wat duidelijker zien te krijgen, helemaal omdat ik merk dat de artsen die ik tot nu toe tegen gekomen ben geen ervaring hebben met quervain.
Snap dat ze de hypo waarden behandelen als een hypo pt.
Volgens mij is dit de oorzaak van mijn start van de klachten. En bij quervain kunnen recidieven voorkomen.

Kiek even een vraagje wat door mijn hoofd schiet ...de laatste 2 keer is mijn setpoint wat naar beneden bij gesteld, daarvoor was die redelijk stabiel. Zou dat kunnen omdat er een onsteking mee zou kunnen spelen ? Dat ik dan wat in de hyperfase van de ontsteking zat / zit ?

Groetjes en een fijne zondag
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Nee, Bloem, de ontsteking heeft er niets mee te maken.
Dit gebeurt bijvoorbeeld wel als een lab tussendoor de apparatuur ijkt.
Dat kan een verschuiving veroorzaken, in de ref.-range, of van het zwaartepunt binnen die referentiewaarden.
Daarnaast moet je je voorstellen dat de hypofyse-hypothalamus chronisch in beweging zijn.
Je treft dus steeds een afspiegeling van die werking in je labwaarden.
Deze weergave betekent ook meestal een schommelingetje van het set point.
Daarom is het van belang altijd te zorgen voor dezelfde omstandigheden, zelfde lab, zelfde uur, zelfde.....etc.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge.
Thnaks voor je uitleg kiek.

Ben nu in een andere fade terecht gelomen. Het hyperen is er wel vanaf. Nu slaaat mijn lichaam weer even de andere kant op.
Merk dan dus duidelijk wat hormonen met je kunnen doen.

Pfpf ...nu erg misselijk, weer een wat stijver lichaam. Rare prikkleingen.
Lichaam is dan gewoon weer goed moe.
Ben dan wel veel rustiger.
Ook niet lekker maar die panniek was heftig.

Endocrinoloog raadt me aan om nu nig niet over te stappen. Met de wisselingen van afgelopen weken.
Meerdere dagen binnen 2 weken niet slikken en het minderen heeft mijn lichaam het al zwaar genoeg. Ik voel me nu weer gied ziek de andere kant op.

Ik ben nu naar 75 en 1/2 13 erop geplakt gaan slikken, maar even een tijd volhouden en weer een ballans zoeken.

Fijne dag.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

prikkeelingen zijn moeilijk te omschrijven. Het is niet onrust maar denk meer soort koude sensaties.

Het is nu lastig alkemaal maar hou me er aan vast dat het een tijdje terug echt een stuk beter ging.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede middag,

Ben ik weer na een tijdje. Van de week moest ik naar de endo dus weer even bloed laten prikken.
Is na ong 6 weken 81,5 te hebben geslikt.
Uitslag tsh 2.3. En t4 13.7
Viel me erg mee.
Ik voelde me de laatste weken ook wat beter.
Laatste dagen alleen weer wat slechter, weer meer hoofdpijn, wat misselijk, weer meer dromen.

Ik blijf voorlopig nog even op deze dosering, kijken wat he gaat doen en even niet meer schommelen.
Misschien voel ik me nu wel zo door de andere hormonen.

Blijft lastig alemaal.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Stoch maar weer even een udate.
Merk dat het voor me zelf erg handig is dat ik hier alles heb beschreven. Kan ik alles even terug halen.

Ik slik nu 7 weken 81.5 tirosint. Na ong 5 weken ging het wat beter maar nu de laaste week voel ik me toch weer ovr het randje.
Onrustig, wat misselijk, wat meer spanning op de rig en hoofd, niet lekker dus.
Zit nu even te twijfelen wat ik ga doen. Overleg met de endo heeft geen zin want volgens haar gaat het goed met me....
En zij vindt dat hie ik me ook voel door moet gaan op dezelfde dosering.

Ik heb met mezelf afgesproken naar mijn eigen gevoel te luisteren , het is mijn lichaam.
Maar dat spreekt zich soms een beetje tegen....
Waar doe ik dan goed aan. Ik wil niet te veel rommelen maar wel wat verlagen. Dat hyperige gevoel is lastig.

Ik zit er aan te denken om naar de 75 terug te gaan ...ga er nog even een nachtje over slapen.
Vind het wel heel fijn dat ik iemand via dit forum heb leren kennen om te sparren.

Als iemand een tip heeft ...graag !
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Bloem17 schreef: 12 mei 2019, 17:06 Stoch maar weer even een udate.
Merk dat het voor me zelf erg handig is dat ik hier alles heb beschreven. Kan ik alles even terug halen.

Ik slik nu 7 weken 81.5 tirosint. Na ong 5 weken ging het wat beter maar nu de laaste week voel ik me toch weer ovr het randje.
Onrustig, wat misselijk, wat meer spanning op de rig en hoofd, niet lekker dus.
Zit nu even te twijfelen wat ik ga doen. Overleg met de endo heeft geen zin want volgens haar gaat het goed met me....
En zij vindt dat hie ik me ook voel door moet gaan op dezelfde dosering.

Ik heb met mezelf afgesproken naar mijn eigen gevoel te luisteren , het is mijn lichaam.
Maar dat spreekt zich soms een beetje tegen....
Waar doe ik dan goed aan. Ik wil niet te veel rommelen maar wel wat verlagen. Dat hyperige gevoel is lastig.

Ik zit er aan te denken om naar de 75 terug te gaan ...ga er nog even een nachtje over slapen.
Vind het wel heel fijn dat ik iemand via dit forum heb leren kennen om te sparren.

Als iemand een tip heeft ...graag !

Ik heb voor het eest ook dunne voeten en handen. Voel me ook wat uitgeknepen
Plaats reactie