Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Heb ook de uitslag van mijn vrij T3 binnen .
Deze is 3.1 ref waarden 2,5 - 5.1
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Ik zou ook even niets doen, ziet er nog goed uit. Voel je je er ook beter bij?
Wel spannend dit expiriment.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Teun,

Heb wel het idee dat ik me beter voel. Voel me veel rustiger. Is verder wat lastig in te schatten door de extreme hitte van afgelopen dagen.
Ondanks de hitte heb ik wel veel gefietst.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik heb net weer uitslagen binnen. Is na 4 weken niet slikken. Ze zijn toch achteruit gegaan.
Tsh4.8 en t4 11.5

Ik voel me nu zo beroerd. Slaap bijna niet, heb weer vreselijk viese poep, ben vreselijk misselijk maar dat zou ook kunnen komen door iets in mijn maag darm kanaal.

Waar doe ik nu slim aan....langzaam weer opbouwen maar nu dan met thyrax?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Denk dat ik het nu al niet meer wil afwachten maar met 12.5 wil beginnen. Is wel laag maar dan kunnen we vanuit daar weer verder kijken. Wil niet een te grote stap nemen nu maar ben ook bang dat als ik het nu blijf aankijken dat het dan weer echt mis gaat.
Ik wacht het antwoord van de endo even af.

Mijn setoint zat rond de 1 en de 14.

Ik weet dat ik mijn darmen met voeding aan moet gaan pakken. Is bij mij altijd een zwak punt geweest maar slaat nu weer door.
Ik had ze even geleden na een slechte periode weer wat meer op de rit maar laat dan plan weer even wat varen en dan gaat het weer mis.
Denk dat veel van wat ik nu voel uit de darmen komt.
Dus weer even oppakken.
Vroeger geloofde ik nooit in dat soort voedingsfratsen maar ben er toch wel achter dat het een hoop kan uitmaken.
Dus ik moet mijn schouders er weer even onder zetten. Das lastig als je zo misseljk bent maar hetbis voor een goed doel.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Evelien je waardes schuiven langzaam maar zeker verder weg van je setpoint. Ik zou dus inderdaad wel weer starten, je hebt het geprobeerd, helaas lukt het niet zonder. Nu stapje voor stapje weer op ouwen en veelvuldig controleren. Voorkom dat je weer zo diep wegraakt als voorheen, dat kan alleen met goed jezelf in de gaten houden. Succes.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thnaks Teun,

Ik wil het dan ook echt in stapjes doen en moet dan ook leren om geduld te hebben. En ik denk dat tirosint het voor mij gewoon echt niet was. Hoop dat ik iets minder heftig reageer op

Maar eerst moet de endo me nog bellen en dat gaat niet zo snel...
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Wat jammer dat het niet gelukt is. Zou inderdaad stapje voor stapje weer gaan opbouwen en zoals jezelf al aangaf overstappen op Thyrax. Daarmee kan je ook met 6,25mcg omhoog of omlaag gaan. Persoonlijk was ik in ieder geval blij dat ik van de Tirosint naar de Thyrax was overgestapt. Voelt toch wat milder. Sterkte.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Van de week overleg gehad met de endo en oo basis van hoe ik me voel hebben we toch besloten nog even af te wachten.

Ik eet even zo min mogelijk gluten, zuivel en suiker, darmen komen tot rust.

Ik voel me redelijk goed, in ieder geval een stuk beter dan de laatste maanden, misschien wel jaren.
Doe alles rustig aan, slapen lijkt langzaam wat beter te gaan.
Kan nog niet veel aan alhoewel ik veel meer doe dan een tijd geleden.
Begin aug heb ik weer een afspraak en zolang het nu blijft gaan zoals het nu gaat is jet de bedoeling dat ik tit dan zonder blijf.
Bij enige twijfel van mijn kant kan ik meteen aan de bel trekken.

En Teun, geldt het set point niet alleen voor als je medicatie slikt?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Volgens mij is het setpoint een gegeven. Deze wordt je vanaf de geboorte mee gegeven. Normaal zou je daar volgens mij op of rond moeten zitten ook als je niets aan je schildklier mankeert. Maar Kiek is hier de setpoint expert en zal zeker reageren als hetgeen ik zeg niet klopt. Maar dan snap ik het zelf ook niet meer.😊
Plaats reactie