Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Net mijn waarden doorgekregen na 8 weken 25 tirosint slikken.
Bij het begin was het tsh 10.9 en t 4 van 10
Na 5 weken slikken tsh 4.5 en t4 van 10.2
Nu na 8 weken tsh 5.6 en t4 vab 11.4

Morgen een afspraak bij de internist. Zal omhoog gaan met de medicatie.

Ik heb nog erg veel last van pijn en moeheid. Verder gaat het redelijk.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Fijn dat het ietsje beter gaat. Je moeheid en spierpijn kan natuurlijk nog bij deze waardes.
Ik zou als ik jou was gezien je voorgeschiedenis heel erg rustig ophogen. Ik ken Tirosint niet maar heb begrepen dat de doseringen moeilijk te splitsen zijn. Als ik daar dan over nadenk en met je mee mag denken, zou het misschien een optie kunnen zijn om in dosisverhoging te denken van verhogen per week en niet per dag. Dus bijvoorbeeld 5 of 6 keer per week 25 en 1 of 2 keer per week 25 + 13 mcg. Succes morgen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ben nu 10 dagen aan het Ophogen. Ik ben toch met 13 omhoog gegaan. Eerste week voelde goed, leek alsof ik wat minder pijn kreeg en minder vermoeid.
Gaat nu even iets minder maar zal daar doorheen moeten.
Kijken wat dit me gaat opleveren.

Ik blijf dat geschommel wel wat lastig vinden, het geeft rare klachten.
Ben blij dat ik zo creatief ben en lekker bezig kan blijven.

Als ik me zelf vergelijk met mijn start op dit forum dan zie en voel ik wel heel duidlijk verschil.
Snel en hoog starten met medicatie is dus duidelijk niet voor iedereen weggelegd. Ik heb afgelopen maanden zo duidelijk kunnen voelen wat hormonen met je kunnen doen.

We gaan er weer voor.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Tja geduld is een schone zaak zeggen ze altijd.🙂
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Ben er alweer vroeg bij vandaag.
Gaat hier niet echt lekker. Lijkt wel of ik de eerste week van de ophoging een kleine boost had en dat deze week alles weer een harde klap krijgt.

Ben weer heel vroeg wakker, meer spanning in mijn lijf, misselijk, drukker in mijn hoofd. Merk dan ook dat het vertrouwen weer even een stuk minder is.
Voelt toch weer als een soort van paniek, wat niet helemaal doorzet maar wel aanwezig is.
Heb dit een tijdje niet gevoeld en probeer me er aan vast te houden dat dit door het ophogen komt en dat ik hier doorheen moet.

Ik probeer te doen wat ik kan maar erg veel gaat niet. lastige is ook dat ik me dan erg moe voel, geen energie, het is een lichamelijke moeheid geen slaapmoeheid.

Vind het lastig allemaal...probeer me er aan over te geven maar dat paniekerige maakt het wat lastig.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Steeds zieker worden

Bericht door pga »

meer spanning in mijn lijf, misselijk, drukker in mijn hoofd.
Weer te te veel t4 ? Gebeurt bij mij ook snel ,op een of andere manier voel ik me toch beter bij een wat hogere TSH,zo rond de 3 - 4 lijkt het.Het blijft een hinderlijk heen en weer jojo-en tussen een tijdje goed voelen tot weer hyperen zonder dat ik een lage TSH heb.

Trouwens Bloem,is jou ook opgevallen als overstapper dat de TSH 's met Tirosint bij gelijke T4 een stuk lager zijn dan bij de vorige medicatie?
Zelfs een lagere T4 op Tirosint geeft bij soms een betere TSH heb ik het idee.Het lijkt bij jou ook zo te zijn ,of zie ik het verkeerd (het zijn ook zoveel pagina's ;) )
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Is bij mij een beetje ander verhaal. Ik zie mezelf nl niet als overstapper. ik heb een paar maanden op een hoge dosering levothyroxide van teva gezeten. Na een tsh van 122 na een schildklierontsteking.
Dit is bij mij zeer slecht gevallen.
Hele lijf sloeg op hol.

Heb toen een tijdje niks geslikt omdat mijn waarden beter werden met een veel lagere dosering.
Bij het stoppen bleek dat het toch niet helemaal hertelde en ben ik opnieuw begonnen met medicatie.
Nu 10 weken geleden. Toen heb ik voor tirosint gekozen omdat dit het zuiverste middel is.
Ik zie mezelf dus niet als een overstapper maar als een beginneling.
Ben dus net begonnen met instellen. Dit is mijn eerste ophoging.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Steeds zieker worden

Bericht door pga »

Toch wel grappig ,heb me ook maanden goed gevoeld op een kabouterdosering van 50mcg Euthyrox ,terwijl ik veel meer nodig had maar er niet meer tegen kon.Wonderlijk genoeg was mijn T3 nog OK zei ha ,en dat met een TSH van 10.Toen nog 2 mnd mee doorgegaan tot inzakking.Ben toen overgegaan op Tirosint ,dat valt stuk beter tot op heden.Met gek genoeg betere TSH bij zelfde T4.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Vervelend Bloem dat je je weer zo voelt. Misschien voor jou ondanks dat de verhoging zo weinig is en je het wel nodig hebt toch nog teveel? Misschien kun je overleggen om een kein stapje terug te doen voor een paar weken bijvoorbeeld 3 maal per week op de verhoogde dosis en 4 keer op de oude dosis. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik dat volgens mij al eens eerder heb geopperd. Maar je het komt nu weer naar boven. Als dat goed gaat zou je na een paar weken weer 1 of 2 tabletten kunnen verhogen etc.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Teun,

Thanks voor je advies.
Vraag me alleen even af waar ik goed aan doe. Ik voel me niet heel fijn maar niet zo erg als een tijdje terug. Zal ik hier niet doorheen moeten?
Ik vind dat lastig om te beslissen. Dat mijn waarden nog verbeterd moeten worden is wel duidelijk.
Ik ga van de week wel even langs de huisarts.
Plaats reactie