Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Vandaag gebeld met de uitslagen.

Ondanks dat ik flink ben gaan minderen en op een veel lager medicatie nivo zit als dat de artsen mij wilden hebben is mijn tsh in 4 weken gedaald van 25,5 naar 7,9.
Mijn t4 is nu 14 en was 19,9.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Dat gaat best goed ook al ben je er nog niet, de TSH moet verder naar beneden en de ft4 zal dan wel omhoog gaan. Heb je al verhoging besproken? Ik zou nu een klein stapje omhoog gaan en als dat goed gaat over een week of 6 weer prikken en mocht je je redelijk blijven voelen dan weer sen klein stapje. Met kleine stapjes bedoel ik dan ook 6,5 of 12 mcg omdat je zo belabbert reageert. Je doet er dan wat langer over, maar je komt er uiteindelijk wel.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

ze laat het in de feestmaand aan mij over. Hoe ik me voel en wat ik wil.
Ik ga iets omhoog. Met 6,25.
Ook omdat het wel,blijkt dat mijn schildklier zichzelf ook wat aan het herstellen is. Ik had deze snelle daling van de tsh niet verwacht.
Ik ga het rustig aankijken wat het allemaal doet.

Ik voel ook heel duidelijk dat ik er nog (lang)niet ben maar het is duidelijk dat de snelle aanpak niet voor mij is weggelegd.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

En daar ben ik weer.
Ik ben gaan ophogen met 6.25 maar het lijkt alsof ik daar weer erg heftig op reageer.
Heb weer een aardige terugklap ( toeval of echt een reactie)

Ik blijf toch een beetje met de vraag zitten hoe het kan dat mijn tsh en t4 een stuk meer in de juiste richting zijn gegaan ondanks dat iedereen zei dat ik flink moest ophogen?
Waarom zijn mijn waarden een stuk verbetert na 4 weken op de halve dosering te gaan zitten? Iedereen ging er vanuit dat ik veel meer in de hypo zou gaan schieten.

Waarom komt alles in mijn lijf zo in protest?
Waarom regaeer ik zo heftig op de medicatie ?
Vraag me ook een beetje af wat er zou gebeuren als ik nu op de 50 blijf. Of zelfs wanneer ik naar de 25 zal gaan ?
Is dit dan toch een teken dat mijn schildkkier zichzelf aan het herstellen is ? ( en dat nog moet blijken wat de restschade is ) of is dat te simpel gedacht?
Moet ik nu juist gaan afbouwen en kijken wat de schildklier zelf nog doet?

Dit is wel mijn gevoel geweest vanaf het begin.

Ik voel me nu in ieder geval knap beroerd. Hele lijf staat echt in de protest stand, er zit geen rust in.

Ik weet dat er aantal mensen op het forum zitten met veel ervaring en kennis over de schildklier. Ben wel benieuwd hoe zij tegen deze situatie aankijken.
Als ik mijn begin stukjes lees, schrik ik enorm van het verhaal en de wanhoop die daar uit voort komt. Ik ben echt zo geworden met het opstarten van de medicatie. Ik weet niet hoe het gelopen was maar ik had liever gekeken hoe de situatie zich had ontwikkeld als we niks gedaan hadden. In het begin na de ontsteking was en voelde ik mij erg hypo maar dat voelde beter dan dit, alsof er een aanslag op je lijf wordt gedaan.

Ik voel nu weer een deel wanhoop maar niet zo giga de paniek in mijn lijf.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Als eertse fijne kerstdagen voor iedereen.

Ik ga hier toch weer wat schrijven.
Al zou het alleen maar zijn dat er ooit iemand op het forum wat heeft aan mijn zoektocht.
Jammer dat niemand ( tot nu toe) antwoord ( of reactie) weet op mijn laatste vragen.

Ik voel me vreselijk beroerd, alsof mijn lijf een eigen leven lijdt. Ik blijf het geoel houden dat de medicatie mij ziek maakt.
Mijn lijf lijkt wel electric boogie. Alsof ik medicatie gebruik die mij echt tegen werken.
Ik vind het jammer dat ik een beetje overdonderd was na het krijgen van de bloeduitslagen want ik was er helemaal op voorbereid dat mijn waardes allemaal veel slechter zouden zijn.
Jammer genoeg is mijn internist er pas weer na de feestdagen anders zou ik met haar willen overleggen om te gaan stopoen met de medicatie om te kijken wat mijn schildklier of mijn lijf zelf gaat doen.

Ik heb voor nu besloten om even een of twee dagen zelf even te stoppen. Kijken wat dat doet met mijn lijf.
Het voelt nu alsof ik een overdosis krijg. Dit is echt geen doen.
Na de kerst maar even naar de huisarts als die er wel is.

Ik weet het is geen standaard verhaal maar wel een schildklier verhaal.
Jammer dat niemand zich hier in herkend, hoop ook eigenlijk dat dat niet gebeurd want dit gun je niemand.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Steeds zieker worden

Bericht door mirjamD »

Gelukkig Kerstfeest Bloem en natuurlijk alle forumbezoekers.

Ik voel zo met je mee omdat ik, op een geheel andere manier, hetzelfde voel als jij. Klachten klachten en nog eens klachten en helaas ook zonder veel reacties van anderen die zich erin herkennen. En jij hoopt zo dat jij niet de enige bent die het zo allemaal beleeft.
Maar ondanks dat ben ik zo blij met dit forum want zelf heb ik er wel al heel veel dingen gelezen waar ik wel iets mee kon en dat is ook geweldig natuurlijk.

Gelukkig heb ik een internist getroffen die zag wat er aan het gebeuren was en die haast achter het een en ander heeft gezet. Alleen dat al geeft een gevoel alsof ik toch wat rustiger wordt.

Veel heb je niet aan mijn antwoord, maar ik wilde het je toch even laten weten.
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Steeds zieker worden

Bericht door ineke »

Hoi Bloem,


Ook jij en alle andere forumleden hele fijne dagen gewenst.

Bloem17 schreef:Moge,

Jammer dat niemand ( tot nu toe) antwoord ( of reactie) weet op mijn laatste vragen.

Ik weet het is geen standaard verhaal maar wel een schildklier verhaal.
Jammer dat niemand zich hier in herkend, hoop ook eigenlijk dat dat niet gebeurd want dit gun je niemand.
Ik denk dat reactie(s) op dit moment want minder kunnen zijn omdat het Kerstvakantie is ?
Wellicht daardoor minder tijd/interesse om het forum te bezoeken ?


Zo te zien schommel jij behoorlijk heen en weer met je waarden.
Je verhaal lijkt wel op die van Joze:
http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... f=10&t=523


Ben je eigenlijk alleen op je sk onderzocht ?


.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Thanks voor de reacties. Ik heb het verhaal van joze grotendeels doorgelezen en zie er wel vergelijking in.
Ze heeft wel veel dezelde reacties en verschijnselen.

Voor mij gevoel zit er bij mij die ontsteking tussen.
In het kort zou het verloop van de onsteking zijn. Ontsteking - een iets versnelde schildklier- dan e en te traag werkende schildkleir. Ip zou dit vanzelf moeten genezen en dan kijken of en wat de rest schade is.

Omdat mijn TSH 122 was en anti tpo 252 is er meteen begonnen met medicatie, snel opbouwen.
In het begin voelde dit nog wel goed maar al heel snel met opbouwen voelde ik me doodziek worden en alles kwam in opstand.
Ik weet dat ik ergens doorheen moet maar als je een lange tijd alleen maar rondjes kan lopen in huis en bijna niet slaapt van de spanning en oaniek in je lijf dan gaat er toch iets niet goed.
De artsen wilden doorgaan met opvoeren en ik heb zelf besloten om terug te gaan naar 50. Lichaam leek langzaam wat meer rust te krijgen.
Ging langzaam beter. Waarden bleken dus ook veel beter maar dat had ik echt niet zien aankomen. Iedereen waarschuwde me dat ik juist veel meer hypo zou worden.
Ik was nu toch iest omhoog gegaan en lich reageert weer zoals in het begin met ophogen. Klachten ok maar dit is niet te doen.

( ik weet ik val in herhaling maar misschien wel even handig om alles weer kort bij elkaar te hebben )

Ik zit dus erg met dat ontstekingsverhaal in mijn gedachte ( en lijf). Arsten zijn er vanuit gegaan omdat ik voor de ontsteking al klachten had dat ik toen al een slecht werkende schildklier had maar daar is geen bewijs voor.

De grote vraag ik die nu dus heb of ik juist niet moet gaan minderen met medicatie zodat je kan zien wat de eventuele restschade is van de schildklier. Voor mij bet het nl dat als mijn tsh met veel minder medicatie dan verwacht daalt ipv stijgt dat mijn schildklier zelf ook weer wat doet. Wordt hij nu dan niet tegengewerkt door de medicatie waarom ik zo belachelijk veel klachten heb. Geeft dit niet de stress in een kwetsbaar lichaam
Mijn vraag is ook vnl of iemand een uitleg heeft voor die tsh daling terwijl ik maar 50 slikte? Zit ik met mijn gevoel in de juiste richting? Of heeft iemand er een andere verklaring voor. Schildkliermaterie is voor mij nieuw. Misschien is mijn gedachte te simpel.

Het voelt alsof mijn lijf ontzettend veel stress heeft. 4 jaar geleden heb ik lich en heestelijk een fikse burn out gehad waar ik nog niet echt uitgekomen ben. Of dat van de schildklier komt is nooit bewezen.

Ik ga na de kerst kijken of ik kan oveleggen met huisarts of internist. Ik sla nu dus even 2 dagen medicatie over, heb het gevoel dat ik te hoog zit. Dit gevoel had ik eerder ook en ben toen gaan minderen en dat pakte goed uit. Mijn gevoel zegt dat ik dat nu ook moet doen.

Heb ook bij de internist aangegeven dat mijn vitb 12 snel naar beneden gaat. Ik heb in het verleden injecties gehad op proef omdat mijn waarden in een grijs gebied zaten. ( rond de 200). Later overgegaan op pillen. Ben daar een aantal maanden geleden mee gestopt omdat he goen redelijk ging en die vitb 12 eigenelijk als lapmiddeltje werd voorgeschreven omdat ze het niet wisten. Maar nu zakt hij weer aardig snel naar benenden. Vna bijna 600 naar ruim 300 in 2 maanden. Ze vindt het nu nog te vroeg om evt in te grijoen imdat ze waarden nig goed vindt.

Zo weer een heel verhaal maar ik voel me zo beroerd, dat ik bijna niks kan. Er komt niet veel uit mijn handen en onderneem wat ik kan maar dat is niet veel, ik word echt steeds zieker.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Vandaag bij de huisarts geweest ( internist is er pas weer in het nieuwe jaar).

Met haar mijn situatie besproken. Zij had ook zeker niet verwacht dat mijn schildklierwaarden zouden dalen. Had ook verwacht dat mijn waarden veel meer hypo zouden worden doordat zoveel minder ben gaan slikken.
Is volgens haar een teken dat mijn schildklier hertsellende is na mijn ontsteking.
In hoeverre dat moet nog blijken.
Ant tpo was in het begin 252 de laastte keer 91. Zou dit ook bij een intsteking kunnen horen ?

Ik merk de laatste dagen weer de spanning oplopen. Meer klachten, alsof er meer stress is.
Nu afgesproken met de huisarts op de 25 te gaan zitten. In jan dan weer bloed prikken bij de internist.

Word vervolgd...
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Gelukkig nieuwjaar iedereen !

Hoop dat 2017 een beter jaar gaat worden!
Ik sluit het in ieder geval niet lekker af en ik begin niet lekker.
Veel hoofdpijn, onrust, beroerd voelen, lijf trekt samen alsof het spastich is.
maar ik zit nu "lekker" op texel en probeer er het beste van te maken.


Op naar een beter 2017!
Plaats reactie