Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Meer dan je te adviseren om afleiding te zoeken kan ik niet zeggen.Gelukkig is het morgen maandag en kun je naar de huisarts.

Misschien kun je via de huisarts ook een professioneel iemand regelen waar je toch je gevoelens van angst, verdriet, onzekerheid , boosheid, etc. Kunt bespreken. Zelf heb ik het prettig gevonden om met het bedrijfsmaatschappelijk werk te praten, zonder dat er een oplossing was. Maar ik kon hier wel mijn frustraties etc kwijt over het feit dat ik niet meer normaal kon fuctionerenen. Het heeft mij geholpen om te accepteren dat ik nu een tweede chronische kwaal heb. Het is er niet van over gegeaan, maar hielp wel.sterkte
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Huisarts gebeld en ik kan pas vrijdagochtend terecht....
Ze is net terug van vakantie, zit helemaal vol en het is griepprikken tijd.
Ze werkt ook maar 3 dagen. Alleen spoed kunnen er tussen door.

Niet dat ze meteen wat voor me kan doen maar had er wel even behoefte aan.
Woe word ik gebeld door het OLVG en in de middag het UWV

Probeer in ieder geval mijn meditaties weer op te pakken. Gaat wat lastig met een stress en onrustig gevoel. Alles knijpt een beetje samen. Door de meditaties voel ik wel dat de grootste spanning in de buik zit. Alles zit daar vast. Voel ook echt pijnlijke organen. Nu snap ik ook waarom ik in de ochtend wil lopen, en waarom ik me zo missleijk voel. Zit veel druk op.
Wat stress wel niet met je lijf kan doen.

Nu kijken wat ik zelf aan die stress kan doen. Ga in ieder geval door met de meditaties, ga een afspraak maken met een osteopaat. Afleiding blijven zoeken en goed door blijven ademen zodat ik de spanning misschien niet extra vast zet.
En hopen( er voor "vechten") dat ze de medicatie naar beneden gaan zetten.
Ik ga maar veel rondjes lopen en kijken of er beweging in die buik komt.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

moge ,
Daar ben ik weer.
Ik ga straks de huisarts en/ of het ziekenhuis bellen. Nu niet meer af laten schepen.
Klachten worden steeds heftiger hier.
Inwendig trillen spasmes
Extreme onrust, beklemmend gevoel, niet stil kunnen zitten. Veel herommel in mijn lijf
Verhoogde ademhaling die ik moeilijk tot normaal kan krijgen, voel dan spasmes bij mij longen
Ik merk dat ik steeds angstiger/ paniekerig word. Wil het liefst nergens meer naar toe, en vermijdt dat ook zoveel migelijk.
Kan minder om me heen velen, huisgenoten irriteren me steeds meer, geluid, als ze tegen me praten
Het gevoel hebben dat ik onder stroom sta.

Als artsen alleen naar mijn waardes kijken en niet naar mijn klachten....dit kan nooit gezond zijn.
Medicatie moeten je toch langzamerhand beter. Ik word alleen maar slechter.
Dan gaat er volgens mij toch echt wat fout ergens.
Snap best als je ergens doorheen moet en het lichaam moet aan nieuwe situaties wennen maar dit is echt niet te doen.

Het lastige vind ik dat het ook psychische klachten kunnen zijn , tenminste in de ogen van een ander. Natturlijk speelt alles mee.voor mij voelt het echt lichamelijk.
Ik heb alleen een psychosomatisch stempel omdat ik al lange tijd onbegrepen klachten heb ( toch al eeder schildklier?)
Ik moet me nu zelf goed voorhouden dat er nu wel wat gevonden is en dat de schildklier veel effecten heeft.

voor mijn gevoel krijg ik voor mijn lijf te veel medicatie.

Zal straks echt even goed voor mezelf op moeten komen. Dat vind ik tegenwoordig lastig. Maar dit is geen doen. Maar even mijn lijstje erbij houden als ik bel.

Ik denk dat ik meteen maar naar het zh ga bellen, huisarts legt nu ook de verantwoording neer bij het zh.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Hoi Heidy,
Hulpeloos wordt je hiervan natuurlijk. Heb je gebeld vandaag? Ik dacht na je vorige bericht al even als je je zo belabbert voelt waarom ga je dan toch niet voor een spoed, persoonlijk vind ik het wel wat vreemd dat een huisarts een hele week geen spreekuur heeft of geen vervanging voor zieke patienten. Maar ja wat is spoed?
Hoop voorje dat er vandaag ruimte is geweest. En even terzijde, mocht er wel een psychische factor bij zitten dan wil dat niet zeggen dat dit niets betekend, dat is ook ziek zijn en behoefd ook aandacht.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Vandaag waren zowel de arts in het ziekenhuis als mijn eigen huisarts niet aan het werk.
Een vervangende arts heeft mij even gebeld en ik heb wat rustgevends gekregen. Kijken of dat de ergste spanning even eraf haalt.
Vrijdag een echte afspraak.

de balie medewerkster van het ziekenhuis heeft een melding gemaakt dat het zo slecht gaat en dat ik graag wil dat ze morgen even contact opneemt met de cardioloog waar ik was voordat de schildklier op ging spelen. Hij vindt het onverantwoord hoe ze mij hebben opgehoogd. Ben benieuwd of hetbolvg dat doet.

Ik was me vanmiddag aan het voorbereiden voor mijn gesprek morgen met de dokter en kwam dit tegen op internet...
Rusteloos, geen moment stil kunnen zitten
het gevoel uit elkaar te kunnen barsten, alsof het van binnen kookt
Op en top gespannen zijn, als het ware onder stroom staan
De onmogelijkheid om je te concentreren
Alsof ik het zelf geschreven had.

Het lijkt alsof mijn lijf enorm hypert terwijl mijn waarden misschien nog hypo zijn.
Lijf is op hol.

Volgens de cardioloog ben ik voor nu te hoog gedoseerd en zou ik een stuk omlaag moeten. Zo voelt het voor mij ook.
Hoop op een goed gesprek morgen met de arts van het olvg.
Dit is niet vol te houden. Zoals ik me nu voel durf ik bijna niet naar buiten.
Heb me eerder niet goed gevoeld toen met mijn burn out maar dit ken ik niet. Hoop dat er morgen goed naar me geluisterd word. Wat spanning in mijn lijf heb ik ook wle eerde gehad maar nu lijkt het alsof ik met mijn vingers in het stopcontact zit.

Word vervolgd....
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Daar ben ik nog even.

Ben vanmiddag gebeld door de arts ass van het OLVG.
Mijn waardes zijn nu
Tsh 15, t4 18.8
Tpo 93.

Ik moet omhoog met de medicatie. Zie er een beetje tegenop ..maar heb volgens de internist geen keus.
Vond het een lastig gesprek. Meer een beetje dat er druk achter gezet werd dat wanneer ik dat niet zo zou doen ik niet meer begeleid kan worden door hun. beetje vreemd , ik ben wel de discussie met ze aangegaan maar nooit gezegd dat ik het niet zou doen.


Ik heb ook een gesprek bij het UWV gehad en dat was een erg prettig gesprek.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Ben er alweer vroeg bij...loop alweer een tijdje te ijsberen dor het huis om te kijken of ik mijn lijf en hoofd wat tot rust kan krijgen.

Het gesprek van gisteren met het OLVG zit me toch niet lekker. Het was nogal een vijandig gesprek. Of misschien beter gezegd een arrogant gesprek. Blijkbaar mag je geen discussie/ gesprek voeren. Zij bepalen het beleid en daar valt niet over te spreken en vooral ook niet te veel vragen. Als ik me niet aan hun beleid hou dan beëindigt de samenwerking.
Ik snap hun idee wel maar het voelt meer als niet zeuren, je klachten worden zo van tafel geveegd en maar doorgaan.

Er staat bijv toch heel duidelijk in de bijsluiter dat wanneer je klachten erger worden bij het gebruik van dit middel dat je de arts moet waarschuwen. Dat het bijv zou kunnen dat je bijnieren niet goed functioneren. Word allemaal zo van tafel geveegd.

Ik heb een groot nadeel en dat is dat ik enige jaren met onbegrepen klachten bekend ben en daarvoor voor op de poli onbegrepen klachten heb gelopen en de diagnose somatoforme stoornis heb gekregen. Kan duidelijk in mijn gesprekken met haar merken dat dat een grote rol speelt.
Ik ga straks ook even contact opnemen met die poli om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen. Ik hou dit zo niet vol.
Lijf gaat ontzettend te keer, rilt, trilt, gaat te keer alsof er een enorme storm door mijn lijf raast.
Misschien is een twee sporen beleid wel beter. Sla ik de spanning in mijn lijf extra op door het vast te houden.


Ik heb eerder spanningsklachten gehad maar die voelde toch wel anders maar sta er wel voor open. Hoewel dit voor mij echt lchamelijk voelt. Ik voel me hyper in een hypo lijf. Hoofd is ook vrij helder.

Sta wel een beetje met mijn rug tegen de muur en voel me niet serieus genomen door de arts. Het heeft geen zin om te vragen naar haar baas want dit beleid komt van haar baas.

Weet wel dat het voor mij niet goed is om bij deze arts te blijven aks er na 2 bezoeken al zo'n sfeer hangt. Het belangrijkste is toch wel dat je je serieus genomen voelt en dat je samen gaat kijken naar een oplossing. Ik sta ook echt open voor een 2 sporen beleid.
Al die stress in mijn lijf is nergens goed voor.

Gatverdamme
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Jeannette »

Hoi Heidy,

Ik vind het bijzonder vreemd dat een behandelaar zo'n dwingende en dreigende houding aanneemt... Je voelt je duidelijk heel erg ziek en ik vind dat dat niet zomaar genegeerd mag worden. Wat ik zou doen als ik jou was? Zo snel mogelijk een afspraak bij mijn huisarts maken, het liefst vandaag nog, en me met grote spoed laten doorverwijzen naar een andere endocrinoloog. Als je huisarts zelf even telefonisch contact opneemt met de endocrinoloog, kun je vaak eerder terecht dan wanneer je zelf een afspraak maakt.

Je moet echt even op je strepen gaan staan en stappen maken hoor, dit kan echt niet! Het geeft ook alleen maar meer stress als je je zo onbegrepen voelt en dat werkt op dit moment vreselijk averechts.

Wens je sterkte!

P.S. Hier ook nog steeds k met p!
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Hoi Heidy als je je zo ongelukkig en niet begrepen voelt door het olvg waarom vraag je dan niet om een second opinion in een ander ziekenhuis. Je hebt daar recht op. Persoonlijk vind ik het een nogal vreemde manier van omgaan met de patient als er gedreigd wordt de begeleiding te stoppen.

Overigens aan je waardes te zien lijkt het wel degelijk een Hashimoto. Je dosering moet in ieder geval omhoog, maar of je het juiste merk levothyroxide hebt? Je zult niet de eerste of laatste zijn die op vulstoffen reageert, dus misschien is een ander merk ook een optie?

Maar zolang jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit en dat er niet goed geluisterd wordt zul je daar tegen aan blijven lopen en dan zal een tweesporenbeleid ook weinig zin hebben. Het gevoel van onbegrepen worden zal dan ook de boventoon blijven voeren en geen ruimte bieden om er op een andere manier naar te kijken en er mee om te gaan.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Ben ik weer.
Ik heb morgenochtend een afspraak bij de huisarts.
In al de jaren dat ik zelf als verpleegkundige gewerkt heb ben ik nog nooit tegen zo'n arts aangelopen. Het gaat me dan voornamelijk om de benadering. Hashimoto twijfel ik niet meer aan.Snap ook dat de dosering omhoog moet.


Ik heb vandaag contact gehad met de poli onbegrepen lich klachten. Goed gesprek gehad met de psychiater. Mijn verhaal kunnen doen. Morgen vragen of mijn huisarts even contact met hem opneemt en dan gaat hij regelen dat ik over ga naar de vu.
In eerste instantie op beide poli's. Bedoeling is dan samenwerking tussen beide.

Hier blijven is geen optie. Geeft veel meer stress.

ik vind het lastig omdat ik nog niet eerder problemen heb gehad met iemand. Maar hier is duidelijk een foute klik. Moet voor mezlef kiezen.


Jeanette , sterkte. Lastig dat het zo blijft aanhouden.
Plaats reactie