Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, ben bij de huisarts geweest.
Laatste schildklier uitslagen waren tsh 1.0 en t4 14.7
Zou volgens het setpoint iets te snel zijn.

Vitb 12 was ruim 300. Nog niet alles was binnen.
Huisarts is nu een week met vakantie en heb daarna weer een afspraak.

Mijn lijf voelt alsof er ergens een ontsteking zit. Veel rillingen, pijn op mijn rug.
Ben afgelooen week 4 kg afgevallen door de misselijkheid en viese ontlasting.

Blijft lastig gaan.
Thanks voor het vragen.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Hoi Bloem,
Misschien ben je nu ietwat hyper. Daar passen je klachten wel wat bij.
Sterkte!
Floortje
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Zit ook even na te denken hoe ik iets wil gaan minderen. Probeer het vol te houden tot de 30 ste, daarvoor nog 1 x prikken.


Het is jammer dat tirosint geen lagere dosering heeft dan 13.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Word weer onrustig en goed misselijk wakker.
Misschien heeft iemand een tip over hoe ik wat kan minderen.

Ik ben ruim 10 weken geleden van 63 naar 75 tirosint gegaan. Merkte dat dat er vrij heftig inhakte.
Zit nu iets beneden mijn set point en lijk wel hyper klachten te hebben.( of er speelt wat anders )
Nu ga ik ook overleggen met de endo maar ik wil er zelf ook graag zelf over nagedacht hebben.

ik dacht eerst om en om 75 en 63 maar ga dan toch twijfelen. Missschien 2 x per week 63.
Tjee wat ben ik een twijfelkont geworden.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Misschien is je voorstel van 2 maal per week 63 een goed idee, maar je zou ook kunnen beginnen met eerst 1 maal per week en later alsnog naar 2 maal ook al zijn er mensen op het forum die absoluut niets willen weten of hebben met wisselende dosering. Je zult het zelf moeten ervaren.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Hoi Bloem, wisselende doseringen slikken bij Tirosint kan prima.
Wanneer je om en om 75-63 mcg slikt, slik je gemiddeld 69 mcg.
Bij 2x/week 63 en rest 75 mcg is dat 71,57 mcg.
Persoonlijk zou ik zelf gezien de heftigheid van je klachten terug gaan naar om en om slikken, dus 69 mcg. En van daaruit kun je dan altijd nog verder finetunen door de dagen dat je 75 mcg slikt uit te breiden.
Het is mij opgevallen dat 6 weken - voor mij - te kort is om te stabiliseren. Iedere dosiswissing merk ik dat na 8-10 weken ik me opeens weer slechter voelde. Of het moet aan de opstandige schildklier liggen die onrustig is, geen idee. Maar lastig is het wel! Sterkte!
Groet, Floortje
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Balen toch weer. Jammer dat je maagklachten krijgt als je de capsule doorsnijd anders zou ik daar voor gekozen hebben.
In dit geval zou ik ook om en om doen zoals Floortje voorstelt. En als je je zo beroerd voelt dan zou ik de dosis nu al aanpassen je kan dat toch gewoon aangeven de 30e?

Ben benieuwd.

Groetjes Knoffie
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat, wat je waardes waren en wat je dosering nu is.
Wat was het resultaat van je bezoek aan de vu de 30e?

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Knoffie,

Ik ben na mijn laatste waarden gaan minderen. Heb eerst 2 dagen niks geslikt om te kijken of ik daar de piek er een beetje mee af kon krijgen.
Daarna ben ik om en om 75 en 63 gaan slikken.
Merk dat mijn lijf wat rustiger is. Slaap veel beter. Heb niet meer zo'n druk hoofd. Darmen gaan een stuk beter.Heb wel weer meer pijn. Ben nog wel wat misselijk maar dat voelt nu meer alsof mijn eten soms niet wil zakken.
Lijkt er toch wel op dat ik wat te strak stond. Nu kijken hoe dit uitpakt.

Tsja en en dan de endo...wat moet ik daar op zeggen. Je bent 10 min binnen, het komt er toch op neer dat je zelf moet kijken hoe en de wat.

Vitb 12 stond ze niet echt voor open met het gesprek maar ze gaat het uitzoeken en bespreken en belt me dan half dec op.

Nu in ieder geval 6 weken deze dosering slikken en dan verder kijken.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

En nu maar hopen dat het om en om slikken van 75 en 63 over 6 weken zijn vruchten afwerpt en dat je je eindelijk eens wat beter gaat voelen.
Ben benieuwd wat ze over je B12 beslissen.
Ach en zo verstrijkt de tijd....laat 2018 dan eindelijk eens het jaar worden dat alles weer goed functioneert.

Groet Knoffie
Plaats reactie