Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Inderdaad best wel spannend.
Ik hoop in ieder geval dat mijn lijf wat tot rust gaat komen.

Word vervolgd ....
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Ik ben ook benieuwd. Sterkte en succes!
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Steeds zieker worden

Bericht door mirjamD »

Sterkte en succes Bloem
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Gaat hier nog niet echt lekker.
Lijf komt ook niet echt tot rust nog. Is misschien ook wat te vroeg om er wat van te merken. Waarden zijn nat ook nig niet goed.
Ben nu erg misselijk, moe en een niet relaxt gevoel in mijn lijf.

Morgen naar de intenist.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Vandaag bij de internist geweest, bloed waarden van eergisteren waren tsh 6.1 en de t4 12.
Vergeleken met hetzelfde lab en dezelfde conditie. 3 weken geleden tsh 7.9 en t4 van 13.
Ook internist wil graag aankijken hoeverre de ontsteking zich gaat herstellen.

Heb op het ogenblik hele heftige klachten. Voornamelijk me niet kunnen ontspannen, gevoel van stroom door mijn benen. Voel me echt goed ziek. Afgelopen 2 nachten elk uur wakker en dan ook weer heel vroeg. Ben dan enorm misselijk en heb vreselijke braakneigingen.

Intenist geeft wel toe dat er te snel en met een te hoge dosering begonnen is maar weet niet waarom mijn lijf zo heftig reageert. ( ik had ze van te voren al gewaarschuwd dat ik heel heftig op med reageer). Aan de ene knat snap ik heel goed dat er begonnen is met een behandeling maar merk toch dat ik wel een beetje boos ben over de manier waarop het gegaan is,
Ik zal net nooit weten maar het had voor mijn gevoel niet zo heftig hoeven zijn. Ik ben de afgelopen 3 maanden echt zo slecht geworden dat ik geen kant op kan. Probeer mijn afleiding te zoeken en te doen wat kan.
Ik hoop binnenkort weer een beetje Rust in dat lijf te krijgen. Dat is uitgeput.
We mieten moed houden maar dat vind ik lastig met zo'n uitgeput lichaam. Ik ben nu ook in 3 maanden tijd 13 kg afgevallen, is voor mij een teken dat het lijf het erg zwaar heeft.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede mirgen,

Gek dat je pas nagaat denken over alles als je bij de internist geweest bent wat je nu precies besproken hebt.
Moet ook zeggen dat ik het lastig vind dat ik pas daar mijn bloeduitslagen krijg. Je kan je dan toch niet voorbereiden. Volgende keer laat ik het bij de huisarts prikken.
Ik was gisteren ook erg emotioneel bij haar waardoor je er toch anders zit.
Ik weet er ook nog te weinig vanaf.

op de een of andere manier was ik gisteren ook blij dat zij zei dat ik quervain heb. Stom omdat daar voor mij veel energie ingezeten heeft. Ze gaf ook aan dat de aanpak niet helemaal de juiste is geweest.

Maar nu moeten we verder. Zelf vindt het zh de tsh het belangrijkst en die daalt mooi maar de t4 zit dan wel binnen de waarden maar die zakt ook. Zag gisterenavond op de uitdraai dat die nu 11.8 is.

Heb gisterenavond bijna het hele verhaal van joze gelezen en afgezien wat de begin situatie was komen mijn klachten erg overeen. Slecht slapen ( laatste nachten bijna niet) en dat trillen in mijn lijf wat de laatste dagen steeds erger lijkt te worden. En echt vreselijk aanwezig is. Voelt soms alsof er een telefoon op trilstand aanstaat in mijn lichaam.

Zelf denk ik dat ik restschade over heb gehouden aan de ontsteking en uiteindelijk toch aan de medicatie moet. Met ik nog even doorzetten en kijken wat het met mijn lich gaat doen? Over 6 weken weer een afspraak.

Zou fjn zijn ( omdat ik er nog niet zoveel verstand van heb) dat er misschien iemand even met me meekijkt.
Ik heb vrijdag een afspraak bij mijn psychiater. Zou graag een goede uitleg willen geven over hoe ik er tegen aan nu tegen aankijk.
Een lieve man, gaf door de telefoon aan dat hij niet begrijpt dat mijn klachten nu weer heftiger worden nu mijn waarden beter worden maar mijn waarden zijn zo mooi nog niet.

Groetjes heidy.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

En wat is nu het plan? Ben je verder omlaag gegaan met medicatie?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Ik slik nu iets meer dan een week niks meer om te kijken wat de schildklier zelf nog doet.
Misschien ben ik te ongeduldig maar heb heftige klachten en dan ga je weer twijfelen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Heidi die heftige klachten had je ook voordat je stopte. Ook toen was er twijfel. Hou nu even vast aan deze keuze die gemaakt is.
Daarnaast zijn je waardes nog niet oke, dus je kunt je ook niet 100% voelen.
Ik denk inderdaad dat je alles te snel wilt.
Wacht af, probeer ondertussen je te ontspannen en positief te denken.
Succes
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Mige,

Daar ben ik weer.
Ass belde dat mijn anti tpo nu 54 zijn.
Heb er geen verstand van. Misschien is er hier iemand die daar kijk op heeft.

Ik begon met een anti tpo van 252, daarna ging hij naar 91 en is nu 54.
Geen idee wat dat zegt.
Plaats reactie