Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Joze »

Hoi Heidi
Normaalwaarden TPO.

Antistoffen TPO, normaalwaarden in IE/ml
negatief: lager dan 60
dubieus: 60 – 100
positief: hoger dan 100'

Zo te zien is je TPO normaal dat zou betekenen geen Hashimoto.
Misschien toch even wat langer de tijd geven...doorbijten ook al voel je je ziek.
Zoals ik je al in een pb zei bij mij duurt het vaak 3 maanden voordat ik me beter voel.
Wie weet en is je schildklier toch aan het herstellen .
Positief blijven en doorzetten...afleiding zoeken die je wel kunt doen, al ga je wat kleuren ...iets wat bijna geen energie kost.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Steeds zieker worden

Bericht door laura »

Bloem17 schreef: 16 jan 2017, 09:10 Ik begon met een anti tpo van 252, daarna ging hij naar 91 en is nu 54.
Geen idee wat dat zegt.
Bij meerdere oorzaken van een hypothyreoïdie (Hashimoto, post-partumthyreoïditis, stille of lymfocytaire thyreoïditis en subacute thyreoïditis) kunnen TPO-antistoffen aanwezig zijn. De aanwezigheid van anti-TPO heeft echter geen invloed op het beleid, waardoor er geen indicatie is voor de bepaling ervan.

Volgens de NHG-standaard: http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... po-is.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

laura schreef: 16 jan 2017, 15:15
Bloem17 schreef: 16 jan 2017, 09:10 Ik begon met een anti tpo van 252, daarna ging hij naar 91 en is nu 54.
Geen idee wat dat zegt.
Bij meerdere oorzaken van een hypothyreoïdie (Hashimoto, post-partumthyreoïditis, stille of lymfocytaire thyreoïditis en subacute thyreoïditis) kunnen TPO-antistoffen aanwezig zijn. De aanwezigheid van anti-TPO heeft echter geen invloed op het beleid, waardoor er geen indicatie is voor de bepaling ervan.

Volgens de NHG-standaard: http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... po-is.html
Maar het zegt mogelijk wel wat over het "op z'n retour zijn" van een thyreoiditis?
Groet,
Floortje
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks voor de reacties,

Ik leer wel steeds meer en krijg het voor mezelf wel steeds beter in beeld.
De tijd zal het leren hoe de schildklier zich hersteld.

Het is jammer dat mijn lichamelijke klachten nog zo heftig blijven. Ik zal geduld moeten hebben.
Het moeilijkste vind ik dat me niet relaxt voel. Lijkt soms wel wat meer te komen maar dan opeens slaat het weer om. Het gaat zo heen en weer. Het zet mijn hele lijf ( en hoofd) flink op zijn kop.
Ik kan nog weinig en daar zal ik me bij neer moeten leggen.


Gelukkig ben ik heel creatief en doe dat veel. Wandel wat ik kan en zorg voor genoeg mensen om me heen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede mogen,

Ben ik weer eens. Ik ben nu 4 weken zonder schildkliermedicatie en merkte dat ik weer meer klacnten kreeg.
Heb pas over 3 weken een agsoraak bij de internist maar heb even tussentijds bloed laten prikken.

Mijn waarden zijn in 4 weken verslechterd heb nu een tsh van 10.8 en een t4 van 10.
Huisarts gaat me straks bellen.
Wilde eerst nog 3 weken aankijken maar als ik zo net verloop zie heeft dat denk ik geen nut.
Straks maar even goed overleggen met de huisarts wat we nu gaan doen.
Ik weet wel dat ik langzaam wil gaan beginnen, de heftige opbouw blijkt gezien het "verleden" bij mij niet zo raadzaam.

Had natuurlijk stiekem gehoopt zonder medicatie te kunnen maar ik voelde al aan de verschijnselen dat dat er niet in zou zitten.

Nu kijken hoe we verder gaan.
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Joze »

Hoi .

Heel veel sterkte ..denk dat met deze uitslag je wel medicatie zult moeten nemen.
Houd goed je waarden bij en de medicatie die je erbij neemt..zo leer je je lichaam heel goed kennen .
En weet je uiteindelijk wat de beste waarde is .
Geef het de tijd ...voor mij was het beter wat langer en goed dan me maar beroerd blijven voelen.
Ik wens je heel veel geduld en beterschap.
Uiteindelijk ga je je weer beter voelen.

Grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks joze,

Ik heb 24 febr een afspraak bij de intrenist. Daarvoor nog een keer bloed laten prikken.
Ik heb wel mijn uitslagen al bij haar neergelegd dus misschien hoor ik eerder wat.
Ik heb nu zelf tussendoor laten prikken omdat ik duidelijk weer veranderingen voelde. Internist wilde me pas na 6/7 weken weer laten prikken voor een juist beeld. ( maar denk dat dit wel al genoeg zegt)

Ben wel al "blij" dat ik dat hysterische gevoel niet meer heb. Heb nog wel veel klachten maar duidelijk heel anders met die snelle ophoging.
Deze klachten herken ik wel van voor mijn onsteking. Ws werkte hij dus daarvoor al slecht.
We wachten het af.

En ik kom er inderdaad niet onderuit om aan de medicatie te gaan.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

De kogel is door de kerk. Internist heeft me gisteren gebeld. We gaan weer rustig opstarten met medicatie.
heb samen met de interniste besloten om te gaan starten met 25 tirosint.

Ik zie er wel een beetje tegenop om weer te gaan starten omdat het verleden keer niet zo heel goed gegaan is. Daarom gaan we nu voor de rusitge aanpak.

Ik zal nog veel geduld moeten hebben. Vind het allemaal erg lastig, probeer me erbij neer te leggen maar vind de klachten erg heftig. Een half uurtje wandelen is me al te veel. Mijn lichaam voelt dan helemaal uitgeput aan.

Merk ook dat ik wat meer gedeprimeerd ben. Kost me steeds meer moeite om wat te ondenemen en te genieten van iets.

Ik moet me erbij neerleggen dat ik me bij een tsh van 10.8 en een t4 niet goed kan voelen hoe graag ik dat ook zou willen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Even een vraag los van het opstarten.

Wil eens vragen of iemand herkent bij een trage schildklier dat je dan veel last kan hebben tussen je schouderbladen, nek en hoofd.
Ook merk ik dat ik vroeg wakker word met een lichaam wat zeg maar meteen aan staat. Soort trillingen door je lijf.
Ik ben dan qua waarden hypo maar ben (jammer genoeg ) vroeg wakker.

Het lichaam heeft vreemde signalen.
Juul
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2016, 09:10

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Juul »

Hallo Bloem,

Ik ben nog een echte nieuwkomer op het gebied van waardes maar kan misschien wel herkenning geven in klachten beeld.
Mijn startklachten waren absoluut hyper:
9 kilo in een aantal weken afgevallen, nek/schouder/rugpijn/band om mijn hoofd. Midden in de nacht vanuit het niks ineens klaarwakker zijn met golven angst/spanning door mijn lichaam. Heel nerveus. Ik was verbaasd dat er een tsh van 29 uitkwam, hypo dus. En overbelast volgens de huisarts. Zit ondertussen op 112 euthyrox en klachten zijn wel minder maar nog niet weg. Waardes waren toch weer niet goed maar nu ook hypoklachten er bij als extreem moe. Moet wel zeggen dat mijn vit b12 laatste keer onder de refwaarde zat. Dus daar moet nog verder naar gekeken worden.
Hyperklachten bij een hypo probleem herken ik dus zeker!
Plaats reactie