Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Gefeliciteerd
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Gefeliciteerd en je gevoel komt mij heel erg bekend voor.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Ook van harte gefeliciteerd.
🥂 En was de 🍰 Lekker?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede middag,

Vanmorgen geprikt en heb nu de uitslagen al.
Tsh is van 4.79 naar 3.49 gegaan.
T4 is van 12 naar 11.8 gegaan.
Vit b12 332
Vitd 89
Dit is na bijna 7 weken ophogen.


Ik heb de 28ste pas een afspraak bij de ( een nieuwe ) endo. Denk erover om met 13 omhoog te gaan.

Kiek ik wijk nu wat van de curve af. T4 blijft mi wat achter ?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Ja, die nieuwe waarden vervormen de curve ietsje naar links.
Het set point verandert niet zoveel:
FT4 14.2 (was 14.4 pmol/l)
TSH 1.28 (was 1.45 mU/l)

Je hebt inderdaad wat meer T4/levothyroxine nodig om in de richting van het oranje sterretje te fietsen.

Succes!
Kiek
Bijlagen
Bloem17Sept2017.jpg
Bloem17Sept2017.jpg (39.56 KiB) 476 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks Kiek,

Ik ga vanaf morgen met 13 tirosint omhoog.
Als ik ga wachten tot de 28ste moet ik ook omhoog. Dus dan gaan we nu maar....
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen ,
Heb weer even de behoefte om van me af te schrijven.
Ik voel me weer erg slecht. Voelde zo'n 1.5 week geleden al dat het minder werd maar zak echt weer even in een dikke dip.
Voel me echt heel naar. Meer pijn, misselijk, watterig in het hoofd.
Voel me gevangen in mijn eigen lijf, veel spieren staan onder spanning ondanks ontspanningsoefeningen.

Gisterenmiddag weer opeens vreselijk huilen, een onwerkelijk gevoel hebben .
Stomme is dat je dan meteen gaat zoeken naar een oorzaak. Wat heb ik anders gedaan ? Hie kan ik dit oplossen.
Denk dat dit ook komt door de psychiater waar ik nog bij loop. Die vraagt daar ook regelmatig naar als het weer slechter gaat. Voor mijn gevoel zit er geen patroon in.

Ga vandaag maar een dagje rustig aan doen,
Komt gezellig visite en heb fysio.

Ga ook maar weer eens kijken wat ik allemaal kan gaan maken voor in mijn kerst " winkeltje"

Ik vind het een vreselijk moeilijk en heftig gebeuren. Mijn waarden zijn toch niet zo heel slecht meer maar waarom voel ik me dan zo ontzettend slecht weer...
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Heidy,

Ik ben benieuwd hoe het je afgelopen donderdag in de vu is bevallen.
Had je een goede endocrinoloog waar je je goed bij voelde? Kon je je verhaal kwijt en werd je serieus genomen? Gaat het nu wat beter?

Gr. Knoffie
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Bloem, is een B12 deficiëntie uitgesloten? Je bent nu al zo lang aan het modderen.
Het is daarom wel nuttig om dit met zekerheid uit te sluiten.
Volg eens de laatste berichten in dit topic; waarin een kritische benadering combi Hashimoto en B12 deficiëntie (zonder mee te willen gaan in de mogelijke hype rondom B12 deficientie):
viewtopic.php?p=17038#p17038
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Had dond wel een fijne endocrinoloog. Is een arts in opleiding.
Zij blijft wel lang op de poli dus dan krijg ik niet steeds weer een ander.
Het blijft toch lastig.
Ze willen eerst dat ik goed ingesteld raak met de schildklier voordat we verder gaan kijken.
Ben ook wel van mening dat we nu niet meerdere dingen door elkaar moeten gaan laten lopen.

Vitb 12 blijft bij mij rond de 300 hangen.
Een aantal jaar geleden heb ik een ong een jaar vit b 12geprikt maar dat was toen meer omdat ze het niet wisten.
Ik moest daar op een gegeven ogenblik mee stoppen van de internist ook omdat ik geen vooruitgang merkte. Volgens mij was de vit b 12 toen rond de 200.
Denk dat dat zo'n 5 jaar geleden was.
Ik kaart het elke keer aan maar ze vinden mijn waarden goed. Dan weet ik verder ook niet wat ik ermee moet.

Ik heb geen officiële diagnose. Is het nu hashimoto of heeft mijn lichaam zo'n optater gekregen door ontstekingen ( quervain) ?
Er zijn veel te lang dingen over het hoofd gezien.
Ik weet dat toen aan het eind van de ontsteking mijn schildklier iets te snel werkte ik me wel een stuk beter voelde.

Vandaag voel ik me redelijk. Ondanks dat ik gisteren een lange dag uit geweest ben.

Ik zal nog een lange weg te gaan hebben.
Het lullige is dat ik al die jaren niet serieus genimen ben en doordat je steeds verschillende artsen hebt zij mij niet helemaal in beeld hebben. Hoop dat ik met deze arts wat op kan bouwen.

Vitb 12 blijft voor mij wel een dingetje wat ook in mijn hoofd spookt maar wordt weggewimpeld en wat kan je er dan nog mee?

Misschien eerst maar eens goed instellen en dan verder kijken.

Lief dat jullie er naar vragen.
Plaats reactie