Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Steeds zieker worden

Bericht door pga »

Wonderlijk niet?
Lagere/veel lagere FT4 's op de Tirosint en tegelijkertijd aanzienlijk betere TSH's tot zelfs in het normale bereik.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Had de t4 ook hoger verwacht bij deze tsh.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Steeds zieker worden

Bericht door pga »

Bloem17 schreef: 12 mei 2017, 17:00 Had de t4 ook hoger verwacht bij deze tsh.
Had hetzelfde bij verlaten van Euthyrox en over op Tirosint.
Zie het vaker,vind het opvallend.Grappige is dat ik bij Euthyrox tegen de ''hyperklachten'' aanhing (en 2 dagen later kreeg) bij een bepaalde T4 terwijl de TSH dan nog matig was (4,5).Bij Tirosint had ik nog geen hyperklachten bij een gelijke FT4,maar mijn TSH was toen redelijk goed richting setpoint(2),pas 4 weken doorslikken van hogere dosering erna schoot ik weer in de hyperklachten,maar nu dan terecht omdat ik daadwerkelijk doorschoot in de TSH waarschijnlijk.Dus bij Tirosint corresponderen gevoel en TSH op een af andere rare manier beter met elkaar lijkt het wel en dat bij gelijke T4.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Het lukt niet, Bloem.
Kijk maar naar het resultaat van de cijfers.
Er is geen consistent beeld.
Ben je Cytomel erbij gaan gebruiken?
Dat zou dat hoopje aan de linker onderkant misschien kunnen verklaren.
Ik zal proberen om de groepen in tweeën te delen.

Nee, dat lukt ook niet. Ik krijg geen resultaat.
Hieronder dus slechts alle cijfers op een hoop.
Bloem17Mei2017.jpg
Bloem17Mei2017.jpg (33.8 KiB) 755 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi kiek, in ieder geval bedankt voor de moeite.
Zou het kunnen komen doordat het bij mij veroorzaakt is door een ontsteking ? Het zijn daardoor geen normale waarden.
Ik heb geen cytomel gebruikt.

Er is ook een hoop gerommeld ( ook door mij) met de schildklier medicatie.


Heb je dit eerder bij iemand gehad ?
Baart mee een klein beetje zorgen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Nee, Bloem, met zoveel waarden ben ik dit nog niet tegengekomen.
Wel met een paar waarden.

Het is het best om nuchter te prikken, zonder schildklierhormoon.
Altijd dezelfde tijd. En hetzelfde lab.
Als dit niet de condities zijn, dan zijn het inderdaad waardeloze waarden.
Ze zijn zinloos omdat ze niet met elkaar te vergelijken zijn.
Dat is wel het doel.
Jammer!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

De laatste waarden zijn onder ongeveer dezelfde omstandigheden geprikt.
Vanaf de start met tirosint.

Ik zal er vanaf nu ook meer rekening mee houden. in het begin was alles nieuw en nogal heftig dat ik niks in me op nam.

Ik zal het hiermee moeten doen. En kijken hoe het zich verder ontwikkeld. Voel me verre van goed.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

En daar ben ik weer.
Sinds de ophoging ben ik me weer steeds slechter gaan voelen. Kan weer steeds minder, wat meer paniek in het lijf, misslijk, slechter slapen, steeds minder energie, meer down, onrustig.
Voel me echt verre van goed.

Ook mijn rare waardes waar heen set point van gemaakt kunnen worden,hebben me toch weer aan het denken gezet.
Is dit nu een ractie op de ophoging? Of doet mijn eigen schildklier het zelf ook nog dat ik nu een soort van dubbel op krijg? Het voelt echt weer als een aanslag op mijn lichaam.

Ligt het aan mij of reageer ik wat snel op de medicatie. Ik krijg ip een lage dosis. Als ik binnen 5 weken met een ophoging van 5.6 naar 3.6 ga is dat dan " normaal" ?

Ik vind het lastig omdat mijn begin situatie een onsteking is en ik niet echt een arts heb die daar wat vanaf weet. Heb door de omstandigheden meerdere artsen gehad maar bij allen kijken ze alleen naar waarden.
Hier op het forum krijg ik goede info maar ook hier weinig tot geen ervaring met ontsteking. En zowel dan is die bij iedereen ook weer anders.

Ik weet het gewoon even niet meer. Merk dat door die ophoging ook weer heel erg de onrust in mijn hoofd terug is. Ik probeer me er bij neer te leggen maar het is weer zeer heftig.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Gaat hier weer vrij redelijk. Lichaam lijkt weer een ballans gevonden te hebben met de 38 tirosint. Meer energie , slaap weer beter, lichaam voelt weer rustig.
Alleen een vervelende hoofdpijn en opstaan is erg lastig. Sta zeer vermoeid op en kom zeer moeilijk oo gang.

Volgende week weer bloedprikken en een bezoekje aan de inetrnist. Dan slik ik 8 weken de verhoging.
Ben benieuwd.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Eindelijk weer een goed bericht van jou. Nu die hoofdpijn nog, kan slopend zijn. Maar mogelijk moeten de waardes nog beter om dit ook kwijt te raken.
Volgende week maar weer eens afwachten.
Plaats reactie