Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Gisteren gebeld door de endo.
Ze heeft zich goed verdiept in het vitb 12 verhaal.
We gaan nu alle bloedwaarden prikken en kijken wat daar uitkomt.
Mijn homocysteine is te hoog. Vitb 12 in mijn bloed zit in een grijs gebied maar grote kans dat dat komt om dat ik eerder een lange tijd inj heb gehad.

Merk ook dat de klachten die ik toen had langzaam weer terug komen. Ben erg veel misselijk, spanning op en in mijn lichaam , moe, tintelingen, ben weer vroeg wakker en dan meteen op aan.

Ik ben nu bijna 3 weken geleden gaan verlagen met de medicatie. Lijf voelt nu weer wat hyper maar zouden dus ook klachten kunnen zijn van vitb 12 te kort.
Ook worden de ovegangshormonen geprikt.

Het duurt allemaal lang voordat er wat gebeurd maar we gaan weer verder kijken en was een goed gesprek met de endo.
Ik zou eerst weer een andere krijgen, was daar erg geïrriteerd over, zou mijn 4 de arts worden binnen een jaar. Maar heb het nu goed met haar besproken en zij regelt dat ik bij haar blijf.

Het zijn ook drukke dagen allemaal. Probeer mijn rust te nemen, voldoende afleidng te zoeken en kijn ontspanningsoef te doen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Tintelingen vnl in voeten en sensaties langs mijn ruggengraat en over mijn hoofd.

Ben vandaag echt helemaal op. Lijf doet zeer, misselijk.
Vanmorgen even wat gedaan. Nu plat, ga maar een filmpje opzoeken en even rusten.
Lastig maar moet me er maar bij neer leggen.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Florence,

Hoe is het met jouw vitb 12 .
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Florence,

Lees je goed in over vitb 12. Ook al valt deze binnen de waarden je kan er veel klachten van hebben.
artsen zijn daar vaak niet van op de hoogte.

Als je nu iets aan suppl slikt met vitb 12 moet je deze zeker 3 mnd niet slikken voordat je je laat prikken.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede nacht,

Ik moet het weer even van me afschrijven. Ik ben alweer een paar uur wakker , hele lif staat strak.
Lijf staat weer helemaal aan.
Apart want ik ben 3 weken geleden iets gaan minderen.
Ik kan wel zeggen dat de eerste 2 weken mijn lijf een stuk rustiger was. Ik sliep weer beter, voelde me wat hypo.Afgelopen dagen voel ik de spanning er weer wat inkomen Kan wel zeggen dat mijn lijf weer flinke paniek aangeeft. Angstig, onrustig, misselijk, voel me goed ziek. Hart slaat soms wat over en gaat iets sneller. Slaap ook al 3 nachten weer zeer slecht. Heb geen opvliegers , transpireer niet.

Voelt weer een beetje als in het begin toen ik zo snel ging ophogen.
Het stomme is dat ik nog steeds het gevoel heb dat die schildkliermed mij ziek maakt.
Ik weet het even niet meer. Probeer het te laten gebeuren maar dat is lastig met een lichaam wat dit met je doet.

Ik heb een beetje terug zitten lezen en zie wel dat mijn vorige slechte piek een maand geleden is.
Heb vanaf het begin vanmijn ziek worden ( ruim 5 jr geleden ) geprobeerd om een patroon te vinden in mijn verloop van klachten . Het enige wat ik daar een beeje in leek te vinden was een beetje een cyclus van 3 weeken met iets beter voelen en dan weer een slechte week.

Deze keer is erg heftig. Ik voel me angstig terwijl ik weet dat ee niks aan de hand is..
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Wat het is is het, je voelt je hondsberoerd en dat hoort niet.
Wees blij dat ze de volgende keer op verschillende dingen gaan prikken. Wie weet komt er dan wel wát uit.
Ik kreeg de laatste keer een vervanger aan de telefoon want eigen endo was er niet. Tsja, de laatste keer ging het hard tegen hard en ik weet dat ze er wel was want jij moest dezelfde dag er naar toe.
Die vervanger heeft lab briefje gestuurd met alleen ft4 en tsh. Ik wil ook wel eens wat meer weten.

Die cyclus herken ik wel. Zo ga je je eindelijk iets beter voelen en vervolgens krijg je weer een klap met de hamer en zak je weer helemaal terug. Op die manier is het wel erg moeilijk om positief te blijven en toch moeten we er in blijven geloven....

Sterkte Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Fijn dat meer mensen het herkennen ( jammer genoeg).
Ik heb het gevoel weer te strak te staan. Ga in ieder geval maandag proberen om mijn schildklier te laten prikken. Alsof ik toch wer moet gaan minderen.

Vandaag maar even de taken goed verdelen want vanmiddag komt de visite voor de verjaardag van mijn dochter.
Gelukkig niet te lang , is ook wel gezellig maar moet me even rustig houden.

Als het overgangsklachten zijn dan hoop ik dat ik toch wel al een heel end daarin zit. Ik heb deze klachten al ruim 5 jr.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hmm zou het zin hebben om maandag alweer te prikken? Je zit toch pas 3 weken op deze dosering?
Wellicht heb je dan een tussenstand maar om evt medicatie aan te passen na 3weken lijkt mij wat te snel.
Gefeliciteerd met je dochter en wie weet brengt de visite je wat afleiding.

Groetjes Knoffie
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Floortje »

Knoffie schreef: 16 dec 2017, 11:24 Hmm zou het zin hebben om maandag alweer te prikken? Je zit toch pas 3 weken op deze dosering?
Wellicht heb je dan een tussenstand maar om evt medicatie aan te passen na 3weken lijkt mij wat te snel.
Tenzij de labwaarden meer hyper zijn dan het laatste lab; dan is het toch wel handig om eerder te prikken. Mijn endocrinoloog adviseert ook om eerder te prikken als het niet goed gaat. Geeft allicht een indicatie waar het heen gaat. Groet, Floortje
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik kijk het het weekend even aan. Ik snap ook de redenatie van 6 weken volhouden. Ik kijk ook hoe ver ik kom maar volg ook mijn gevoel

Dus ik zie het wel. Contstant paniek omdat je misschien toch nog hypert ondanks je verlaging is ook niet echt heel fijn.

Ik heb het weekend nog, ik bekijk het wel.
Soms roep je dingen in paniek.

Maar het gaat er weer even heftig aan toe.
Plaats reactie