Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Okee, dan hieronder de curve met die rare waarden!
De anderen zijn foetsie.
De curve wordt inderdaad naar die nieuwe waarde getrokken.
Set point was FT4 14.23 met TSH 1.24, en wijzigt nu best flink naar een FT4 14 pmol met een TSH van 1 mU/l.
Bijlagen
Bloem17Maartjuist2019.jpg
Bloem17Maartjuist2019.jpg (40.54 KiB) 518 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks kiek!
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge...

Noem me eigenwijs, was toch omhoog gegaan naar elke dag 88 maar nu een weekje verder voel ik me daar niet goed bij.
Heb het steeds warm, onrustig, wat meer gespannen, wat misselijk, een nog raarder hoofd. Wat paniekerig, zeer slecht slapen.
Dacht even door te pakken maar voelt niet fijn.

Vandaag sla ik even een dagje over en ga denk ik toch weer terug naar mijn oude dosering. En dat dan even langer aanhouden.
Misschien is dat voor mij toch even te heftig.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ben ik weer.
Ik heb het weekend 2 dagen overgelslagen voelde me toen wat rustig worden. Had het minder warm en minder paniek, hoofpdijn zakte ook.
Maandag weer begonnen en gisteren kwam de paniek weer terug in het lijf. Heb dan ook een heel raar hoofd.
Word nu ook wakker ( om 4 uur) met onrust, paniekerig, iets hogere hartslag, transpireren.
Voel weerstannd om mijn schildklier medicatie in te nemen.
Ik heb dit gevoel al heel lang niet gehad. Voelt toch als hyperen ben er weer flink beroerd van.

Weet even niet zo goed wat ik doen moet. Aan de ene kant wil ik doorzetten met deze dosering. 4 x 88 en 3 x 75 omdat ik ook niet nog meer wil gaan rommelen maar het voelt ook niet goed.
Wat een lastig gebeuren.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ben ik weer.
Ik heb het weekend 2 dagen overgelslagen Leek wat rustig worden. Had het minder warm en minder paniek, hoofpdijn zakte ook.
Maandag weer begonnen en gisteren kwam de paniek weer terug in het lijf. Heb dan ook een heel raar hoofd.
Word nu ook wakker ( om 4 uur) met onrust, paniekerig, iets hogere hartslag, transpireren.
Voel weerstannd om mijn schildklier medicatie in te nemen.
Ik heb dit gevoel al heel lang niet gehad. Voelt toch als hyperen ben er weer flink beroerd van.

Weet even niet zo goed wat ik doen moet. Aan de ene kant wil ik doorzetten met deze dosering. 4 x 88 en 3 x 75 omdat ik ook niet nog meer wil gaan rommelen maar het voelt ook niet goed.
Wat een lastig gebeuren.

Nog even aan aanvulling.
Ben even de dingen voor mezelf oo een rijtje aan het zetten.
Het voelt weer een beetje als een ontstekingsleriode. Ik heb het dan warm en dan weer koud.misselijk, hoofdpijn.

Ik ga de huisarts straks bellen.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Heidy,

Als je het idee hebt te hyperen, dan neem je toch geen levothyroxine?
Maar doe het niet voor niets.
Zorg dat je eerst uit het juiste lab je TSH/FT4 hebt.
Dan heb je een duidelijk uitgangspunt.
Want misschien voel je je vervelend omdat je grieperig bent.

Misschien heb je daarna zin om nog meer dagen levothyroxineloos de wereld door te stappen.
Misschien wil je ervaren wat een beetje hypo is.
Of misschien voel je je veel beter zonder levothyroxine.
Dat zijn allemaal mogelijkheden die je kunt onderzoeken.

Doe het wel gefundeerd.
Met waarden.
En niet lukraak.

Een andere mogelijkheid is om je dosis in tweeën te delen: 's ochtends vroeg en ergens in de middag.
Dan piek je niet om een uur of 12.
En misschien ook minder gepieker :)

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Word inderdaad 50 dit jaar. Ik word al jaren niet meer ongesteld omdat ik een novasure behandeling heb gehad.
daar heb ik dus geen graag meter aan.

Zou dus best mee kunnen spelen. Vind het nu alleen weer zo frappant dat de meeste klachten in mijn hoofdgebied zitten.
Heb het in vlagen warm en dan weer erg koud.
Ik ging de laatste tijd voor mij weer vrij goed. Had zelfs alweer een sollicitatie geschreven.
Ong 5 weken geleden begon het met extreme hoofdpijn.
Sinds een week heb ik ook weer normale handen en voeten, geen vocht meer.

Ik ga de overgang ook meenemen morgen naar de huisarts , moet maar even op geprikt worden.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Kiek,

Thnaks voor je berichtje. Ik heb in ieder geval besloten om niet zonder dat ik waarden heb wat te gaan rommelen met mijn medicijnen.
Maar even doorzetten.
Ik hoef niks dus doe het maar even rustig aan.
Morgen huisarts.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,
Ik heb blijkbaar weer de behoefte om dingen van me af te schrijven.
Ik voel me weer enorm beroerd.
Zo dacht ik er weer aardig te zijn, zin in van alles en weer aan het indernemen en zo zit je weer in de shit.

Ik voel me echt hyper, paniekerig, zwetering, onrustig, weer een wattenhoofd en hoofdpijn, misselijk.
Daarentegen zo goed als geen last van stijfheid of een pijnlijk lichaam.
Ik ben er knap beroerd van. Kange tijd niet zo gevoeld.

Ik ga straks bloedprikken en hoop dat daar wat uitkomt waar ik wat mee kan.
Dut is echt weer vreselijk.
Zo snel als ik de uitslagen weet zal ik ze weer plaatsen.
Heb veel aan jullie advies.

Groetjes
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Vervelend dat je je zo voelt, Bloem.
Grieperigheid komt nu best veel voor.
Keelpijnerig enzo ook al.
Misschien over een paar dagen weer voorbij.
Beterschap!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie