Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Goed gedaan!
Gewoon ergens anders aan denken.
Lekker ontspannen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ik ben gewoon doorgegaan met mijn oude dosering.
Op zich valt het me nog wel mee maar ik slaap al 4 dagen heel erg slecht. Vannacht zelfs maar 2 uurtjes geslapen.
Ik merk wel wat meer spanning/ paniek in mijn lichaam maar niet extreem. Lichaam is ook snel vermoeid.
Het zal er wel langzaam uitslijten.

Nog een week en dan slik ik 6 weken 63 ( haha waarvan dan 3 dagn 100). Dan ga ik me weer laten prikken.

Eind van de maand ga ik dan voor het eerst naar een endocrienoloog. Hopelijk hou ik deze dan even want steeds een andere arts word je ook niet blij van.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ik slik nu 6 weken 63 tirosint. Prikken stel ik nog even uit omdat ik aankomende week een midweekje wegga.
Laat alles op me af komen.

Het gaat weer even niet heel,erg fijn hier. Vooral het wakker worden is een grote ramp.
Ben nu erg misselijk, kramperig, onrustig, lichtelijk tegen paniek aan. Weer wta meer spanning in mijn lijf.
Denk toch dat het weer tijd wordt voor een ophoging....
Ben heel benieuwd naar mijn waarden.

Tissendoor is het wel redelijk gegaan.nu lijk ik wel weer terug te zakken.
Heb gisteren wel een zware dag gehad , heb een dag op een markt gestaan met mijn creatieve Spullen.
Was erg leuk maar erg vermoeiend. Was daarna echt gesloopt.

Ik ga nu eerst maar een paar dagen weg en daarna zien we wel weer verder. Hoop dat die dagen een beetje goed gaan. ( daar gaan we voor)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Allereerst een fijne midweek toegewenst!
Kun je niet vooraf laten prikken zodat je niet nog een week hoeft te wachten?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Ik had me er helemaal op ingesteld dat ik me pas na dit weekje zou laten prikken. Ik had gehoopt het ook allemaal een beetje los te kunnen laten maar dat gaat nog even lastig.
Voel spanning in ijn lijf. Vooral mijn rug, over mijn hoofd en kaken.

Het maakt ook allemaal zo onzeker.
Wakker worden is echt een ramp. Misselijk, overprikkeld, moe, hoofdpijn. Het heeft me dan weer even helemaal in de greep.
Hele lijf staat op zijn kop.

Is soms lastig om vertrouwen te blijven houden. Ook om te begrijoen dat dit door de schildklier kan komen. Soms komt er toch even naar boven dat er ook nog wat anders meespeelt.

Ik ben er eigenlijk even klaar mee. Geduld is lastig! Wil weer een beetje kunnen genieten en de dingen een beetje normaal kunnen doen.

Hoop dat het deze week nog wat beter gaat worden en daarna me weer laten prikken. Zoals ik me nu voel zijn mijn waraden niet verbeterd. Ben benieuwd.

Bah...had even behoefte om weer even te klagen.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Klaag maar lekker hoor. Het helpt je niks maar toch moet je je frustatie soms even kwijt. Ik herken dat wel.
Zelf ben ik ruim 3jaar bezig om mij enigszins goed te voelen. Dit gaat met vallen en opstaan en hoe ik mij voel kan diverse malen per dag verschillen. Ben van thyrax naar Euthyrox naar Tirosint gegaan en weet het nu ook niet meer. Het vorige ziekenhuis waar ik liep wist het allemaal niet meer en stuurde mij door naar de vu. Ik heb begrepen dat jij daar nu ook loopt. Ik heb nu 3x contact gehad met de internist/endocrinoloog maar voel me niet echt serieus genomen. Ik hoop voor jou dat jij wel een goede treft, je verhaal kwijt kunnen en je begrepen voelen in je klachten is al zo belangrijk.

Hoop voor je dat je nog wel kunt genieten van die paar dagen weg.
Gr. Knoffie
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Zou het kunnen zijn dat je juist een tikkie overgedoseerd bent omdat je over een paniekerig gevoel spreekt en ook hoofdpijn hebt.
Daarom stelde ik de vraag of je niet maandagochtend kon laten prikken. Dan had je wat meer geweten.
En gewoon spuien, we snappen wat je meemaakt!
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik heb al vast voor maandag een prikafspraak gemaakt.

Heb eerder het gevoel dat ik meer omhoog moet. Paniek lijkt te komen van spierspanning, merk dat dan ook weer erg op mijn hoofd. Dat maakt onrustig.

Ik loop ook in het vu. Lastige is dat ik daar sinds 10 febr loop en nu alweer naar mijn 3 de arts ga.
Ga nu naar endocrinologie omdat de poli interne waar ik loop gesloten gaat worden.
Deze artsen hebben dus nooit mijn hele verloop in beeld en weten niet hoe ik geweest ben. Geeft je nog meer het gevoel dat je zelf goed op de hoogte moet zijn.

We doen het hier lekker rustig aan, hebben een fijn huisje en mijn man snapt het allemaal wel en vindt alles prima.
Ben allang blij dat we niet naar het buitenland geggaan zijn.
Vandaag stormdagje. Lekker flims kijken, wat freubelen en de sauna in.

Zal ook allemaal wel weer overgaan, alles verloopt in fases. ( maar ben er wel een beetje klaar mee dat het al zoveel jaar mijn leven sterk beïnvloed)
Laatst gewijzigd door Bloem17 op 15 sep 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Zo is dat geniet van de dag die er is ook al kun je soms alles een klap verkopen :twisted:
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

En dan ben je jarig !
Weer een jaar voorbij gevlogen.
Weer een verjaardag dat je vreselijk wakker wordt.
Heb gisteren appeltaarten staan bakken en heb zin in bezoek maar zie er ook wel wat tegenop.

Een jaar geleden had ik nog een tsh van 122. Niet fijn maar op de een of andere manier makkelijker aan over te geven. Mijn lijf levert nu een fikse strijd.

Morgen orikken, ben erg benieuwd. Ben de laatste week erg ingekakt. Veel meer pijn , moe, misselijk.

Vanaf febr ben ik echt aan het instellen, wat vliegt de tijd! Maar het kan me niet snel genoeg gaan.
Zit nu weer even in een lekkere dip.
We gaan er weer wat van proberen te maken!
Plaats reactie