Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi,

Ga je bij de bij de huisarts prikken?
Men zegt dat het 't beste is om na 6 weken te gaan prikken maar zelf, als ik merk dat het de verkeerde kant opgaat doe ik het ook na 4 weken. Je hebt dan enig idee of je op de goede weg zit. Zit je dan daadwerkelijk te hoog kan je iets naar beneden bijstellen.

Zelf heb ik ook een beroerde nacht achter de rug. Ik ben denk ik een verhaal apart. Ondanks goede waardes ga ik steeds wat verder naar beneden qua medicatie omdat ik mij zo hyper voel. Veel last van hartritmestoornissen en spierschokken in de benen. Ik ben dus eigenlijk geen maatstaf.

Klopt het dat je de vorige keer met 13 mcg omhoog was gegaan? Misschien moet je het in kleinere stapjes doen zodat je lichaam er langzaam aan kan wennen. Het duurt dan wat langer maar is misschien wel wat prettiger. Elke keer met 6.25mcg en dan gewoon de capsule doorsnijden.
Ben benieuwd naar je waardes en of je eerder naar de vu gaat.

Gr.Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Thanks voor de reacties .

Ik prik altijd bij de huisarts, vindt het zh te veel gedoe. Ik mail dan de waardes door.
Ik ga nu meer laten prikken voor mijn gevoel. Ip wil ik 8 weken op deze dosering blijven.

1/2 capsules zijn voor mij geen optie, krijg ik echt giga maagklachten van. Zou dan om en om moeten doen.
Ik wil het liefst ook niet al te langzaam. Ook omdat er pas gekeken gaat worden naar wat anders als ik in ieder geval rond de 1 zit.

Moet eerlijk zeggen dat ik het heel zwaar vind. Soms gaat het even wat beter maar dat lijf doet nu weer zo raar.
Heb wel het gevoel veel te willen doen , onrustig. Bah
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi,

Wat een idee om bij je huisarts te prikken en dat door te mailen naar het ziekenhuis. Ga ik ook voorstellen. Het scheelt een half uur rijden in de file staan en daar is het ook altijd zo druk. Als ze het niet erg vinden ga ik dat vanaf nu ook zo doen. Nooit aan gedacht.

Balen die maagklachten als je de capsules doorsnijdt maar je hebt wel gelijk dat het dan nog langer duurt. Voel je je vandaag wat beter? Wisselt het bij jou ook diverse malen op een dag?
Het is inderdaad zwaar om doorheen te moeten had ik never nooit verwacht. Maar eens gaat het zonnetje weer schijnen ook voor ons.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Net naar de huisarts gebeld voor de uitslagen na 4 weken slikken. Weet dat het nog geen goede graadmeter is maar het geeft me wel weer even wat vertrouwen en duidelijkheid.

Mijn waarden zijn in 4 weken flink gedaald.
Tsh is van 3.8 naar 1.44 gegaan en de t4 van 11 naar 14.5.
Mijn gevoel gaf dit al een beetje aan omdat ik voelde dat er wat veranderde in mijn lichaam. Ik voelde dat ik het zwaar had en dat er flink gewerkt werd daarbinnen.

Deze waarden zouden ong mijn setpoint behoren te zijn.
Nu kijken wat het de aankomende tijd gaat doen zowel in waarden als hoe mijn lichaam gaat stabiliseren.
Geeft de burger weer een beetje moed.

Alhoewel het lich nog niet echt fijn gaat is het toch een prettig gevoel als je gevoel bevestigt wordt.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Fijn dat je weer een beetje vertrouwen krijgt ondanks de berichten van slecht voelen de afgelopen dagen. Even zo doorgaan zou ik denken en dan over een paar weken opnieuw prikken. Succes.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Patricia31 »

Positief!!!!!
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi,

Ik hoop zo voor je dat deze waardes zo blijven en je lijf tot rust komt. In ieder geval heel goed nieuws voor je. Wees blij dat je toch bent wezen prikken zo heb je enig idee dat je goed zit.

Gr.Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Na weer een nacht zeer slecht slapen gaan we weer aan de dag beginnen.
Ik voel me slecht. Voel paniek en dat is vreselijk. Ik neig naar me hyoer te voelen. Onrust, spanning, pijn, droge monde, snellere hartslag.

Voel me erg moe maar slaap ook zeer slecht.
Ik vind vooral de paniek het lastigst.

Ik neig ernaar om 1 of 2 dagen de tirosint over te slaan misschien dat dat even wat meer rust geeft.

Het is soms lastig te bevatten dat je waardes beter gaan maar de klachten heftiger. Ik zal nog geduld moeten hebben maar iets minder paniek zou wel fijn zijn....


Ik vind het heel frappant ( en mooi) dat mijn waarden wel gedaald zijn en helemaal mooi dat dat volgens de lijn van de curve gegaan is.
Jammer dat ik me niet meteen beter viel. Lichaam gaat hopelijk wel volgen.

Geduld....
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Balen dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad en je hyper voelt.
Ik snap de neiging om je medicatie voor 1 of 2 dagen over te slaan als je je zo voelt. Maar is dat slim?
Je hebt nu van die mooie waardes zo tegen je setpoint aan en ik kan me voorstellen dat je lichaam hier nog wat achteraan hobbelt. Makkelijk gezegd maar ben bang dat je hier even doorheen moet om de boel niet al teveel te verstoren. Misschien voel je je gedurende de dag of morgen wat beter?

Sterkte Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ben toch doorgegaan met slikken. Heb geen dag overgeslagen.
Het paniekerige is wel zo goed als weg. Heb alleen een ontiegelijke pijn in mijn lijf.
Alles doet me zeer van spieren ( vnl een zeer strakke rug) en ook pijnlijke gewrichten.
Heb ook zeer veel last van mijn maag.

Slapen gaat op en af.

30 nov weer een afspraak met de endo , ik ga me nu helemaal inlezen op vitb 12.
Een aantal jaar terug kreeg ik inject. Vitb 12 was toen laag normaal maar omdat ze niet wisten wat ze met me aanmoesten zijn we daar toen mee begonnen. Ik moest daar uiteindelijk weer mee stoppen van de husiarts.
Was zelf te ziek om dat aan te vechten. Er is toen ook nooit goed onderzocht hoe en de wat.
De laaste tijd zakt mijn vitb 12 wel steeds meer.
Wil het nu echt goed uit laten zoeken.

Aan de ene kant voel ik me wel wat beter , ben helder in mijn hoofd, heb wat meer energie maar lijfelijk heb ik het erg zwaaar.

Ben ook wel benieuwd wat mijn waarden aankomende periode gaan doen.
Ik ga me weer laten prikken na 8 weken slikken.

Ik ben blij dat ik mijn hobby heb, wat fijne mensen om me heen maar mijn leven staat echt nog wel flink op zijn kop.
Doe 2 uurtjes in de week vrijwilligers werk, probeer wat te bewegen maar voel me verder nog wel aardig buuten het keven staan. En daar probeer ik me bij neer te leggen maar dat vind ik erg lastig.
Plaats reactie