Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

Ik kan je dan wel lekker advies geven of het zinvol is om al na 3weken te prikken. Zelf hou ik mij ook vaak niet aan die 6weken. Meestal hou ik het ook niet langer vol dan een week of 4 en ga dan prikken.
Al naar gelang de uitslagen pas ik dan ook mijn medicatie aan, of dat slim is weet ik niet.

Lastig dat het er heftig aan toe gaat. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld hoor.
Ik hoop dat je je wat minder gespannen voelt.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Heb me gisteren laten prikken, ik voel me zo slecht.
Vrselijk misselijk, lijf staat flink strak, vreselijk moe maar ontzettend slecht slapen. Ben wel vrij helder in mijn hoofd dus ik verwachtte eigenlijk hyoer waarden.

Ik slik nu 4 weken om en om 63 en 75 tirosint.

Mijn tsh is nu 1.6 en t4 15,2. Niet veel van mijn setpoint af ( 1,45 en 14.46).
Wat me wel opvalt is dat mijn t 4 steeds wat achterbleef. Heeft lang rond de 12 gehangen en sinds de laatste ophoging ging hij pas omhoog. Hij is nu ook wat omhoog gegaan nadat ik de dosis wat gerlaagd heb.

Ik voel me sinds die laaste ophoging ook steeds slechter worden.
Een beetje richting wat ik voelde toen ik in het begin zo snel ging ophogen.

Ik weet het even niet meer zo goed.

Na de kerst ga ik bloed laten prikken voor mijn vitb 12. 24 jan pas weer een afspraak bij de endo.

Ik had na al die jaren ziek zijn een beetje de hoop dat de schildkkier de boosdoener was maar onbewust wist ik eigenlijk wel dat niet het enigste zou zijn.
Maar zo slecht als ik me nu weer voel heb ik me een lange tijd niet gevoeld. Ik voel me echt gesloopt.

We gaan er maar weer kijken wat de dag brengt.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ik ben na de vorige keer prikken 4 dagen gestopt met slikken. De 1 ste ochtend braakte ik ze eruit.
Was zo misselijk. Ik voelde me de 2 de dag eind van de dag wat meer ontspannen en relaxt.
Voelde me langzaam wat beter worden. Spanning op die rugspieren werd een stuk minder dus ook minder pijn. Voelde me een stuk beter dan dat ik me de afglopen tijd gevoeld heb.
Niet alles was lekker maar wel beter te hendelen. Ben de kerstdagen dan ook vrij goed doorgekomen.
Niet misselijk en een stuk relaxter.

2 de kerstdag ben ik weer begonnen met 63 tirosint en sinds gisteren voel ik weer langzaam de spanning terug komen. Rugspieren staan weer strak, veel pijn. Druk op de lever neemt weer toe.
Word weer een beetje misselijk wakker, weer diarree. Rug staat giga strak.
Tintelingen in voeten. Drukker in het hoofd, kortom weer wat paniek.

Blijf het gevoel houden vergif te slikken.
Alles schiet dan weer even doordat hoofd.
Zit het tussen mijn oren ? Is tirosint niet het juiste middel voor mij ?
Zou ik toch zonder medicatie kunnen ?

Dit is niet fijn. Ga weer proberen door te zetten. De draad weer op te pakken. Afleiding zoeken.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Gaat het wel beter met je nu je zonder medicatie zit ?
Hormonen voor de overgang worden half jan geprikt. Geen idee hoe net daarmee zit. Word niet meer ongesteld na een novasure behandeling.

Voel me weer goed ziek.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Vervelend toch dat je je weer goed ziek voelt nu je weer begonnen bent met de Tirosint.
Je weet toch niet waar je aan toe bent? Moet je nu wel of geen levothyroxine slikken. Is je schildklier nu wel of niet het probleem. Ik hoop voor je dat er begin volgend jaar meer duidelijkheid komt.
Je zit maar in een lastig parket.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik heb een lnage tijd niks op het forum geschreven. Even een beetje afstand genomen.
De laaste maanden zijn bij mij erg heen en weer gegaan.
Ben ondertussen met vitb 12 injecties begonnen.

Mijn schildklierwaarden hebben een tijdje rond mijn setpoint geschommeld en heb een paar maanden niks aan mijn dosering verandert. Zit nu op 63 tirosint.

Nu had ik een paar vrij goede weken maar merkte de laatste 2 weken weer een achetruitgang.
Nu heb ik weer eens bloedlaten prikken en binnen 4 weken zijn mijn waarden een stuk slechetr geworden.

Tsh 6.5 en t 4 11.2

4 weken geleden tsh 1.78 en t4 van 13.2

Nu was ik best een beeje geschrokken dat ik weer zo'n dip ingeschoten ben. Ma ga ik nogmaals prikken in het zh ( omdat de endo dat wil ) en dan overleggen wat ik ga doen.
Denk zelf om de dag met 13 omhoog omdat ik heftig reageer op veranderingen.

Kiek , ik heb mijn oude curve er even bij gehaald en deze waarden passen daar volgens mij wel aardig in. Kan ik er dan vanuitgaan dat die dan nog steeds passend is?

Baal wel even, was net zo lekker op weg, voelde ook beter en dan nu weer zo terug gegooid.
we zullen er weer evendoorheen moeten.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Heb je geen idee wat de oorzaak van je dip kan zijn geweest?
Nieuwe medicatie of invloed bepaalde supplementen misschien?

Je curve is warempel hetzelfde gebleven.
Je dipwaarden komen wat hoger op je curve terecht, zoals verwacht.
Set point FT4 14.22 pmol/l met een TSH van 1.26 mU/l.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Bloem17Juni 2018.jpg
Bloem17Juni 2018.jpg (40.36 KiB) 975 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi Kiek,

Dank je wel voor de curve. Vind het wel een beetje apart.
Ik heb wel een detox kuurtje gehad , heb goed gekeken wat daarin zit maar kan de link met de schildklier niet leggen. Ben gaan afbouwen met de slaapmedicatie( lage dosering anti psychotica)

Ik weet dat ik al een tijdje iets omhoog zou moeten/ kunnen met de medicatie. Heb dat voor me uit geschoven omdat ik mijn lijf even rustig een ballans wilde laten zoeken en kijken wat de b12 evt zou doen.

Ik ben in ieder geval terug naar de suppl en med die ik daarvoor ook gebruikte en ga voorlopig niks veranderen.
Alleen dan de tirosint iets omhoog . Maar dat inderdaad maar even rustig doen want wie weet had er wel iest invloed op.

Wel "mooi" om te zien dat ik netjes binnen de curve blijf ( haha doe alles graag binnen de lijntjes)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik ben na verleden keer met 2 x 13 ( tirosint) in de week omhoog gegaan.
Ben nu 5/6 weken verder en heb weer laten prikken
Tsh 3.94. T4 11.4

Heb deze waaden op mijn curve gelegd maar die wijkt wat af.
Voel me niet echt fijn, laatste dagen ook weer wat meer onrust/ paniek gevoel. ( warmte speelt ook wel mee in me niet lekker voelen)
Twijfel even of ik nu al wat omhoog zou gaan of nog even verder stabiliseer.Heb eind aug weer een afspraak bij de Endo.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Er verandert niet zoveel aan je curve.
Set point:
FT4 14.13 pmol/l (was 14.22)
TSH 1.22 mU/l (was 1.26)

Als je het gevoel hebt te hyperen, wacht dan inderdaad met ophogen.

Misschien is het de aard van Tirosint: snelle opname (zoals het simpel smelten van Tirosint) van de T4 betekent een kortdurende relatief hogere FT4 in de uren na inname. Dan duurt het een poos (uren?) voordat het effect van die piek helemaal is verdwenen.
Je zou de Tirosint misschien nog het beste kunnen verdelen in twee porties: lagere pieken.

Tirosint is in deze zin bepaald niet slow release.
Voor een groep mensen is dat prettig. Voor een andere groep weer niet.
Wat die verdeling betreft zit jij meer in de middengroep.

Als je je wat prettiger voelt, is het misschien tijd om iets op te hogen.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Bloem17Aug2018.jpg
Bloem17Aug2018.jpg (40.23 KiB) 911 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie