Steeds zieker worden

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt
Bloem17

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 » 14 nov 2017, 08:46

Moge,
Ik lijk echt wel weer steeds zieker te worden.
Nu weer heel erg misselijk, kramperig, spanning, slecht slapen, uitgeput lichaam.

Word er ook weer wat onrustig van. Alles spookt dan ook weer door het hoofd.
De hele film speelt zich dan ook weer even af en je gaat alles we even overzien.

De schildklier heeft mij vanaf het begin vraagtekens gegeven.
Zo blijft bij mij het gevoel dat de schildkkier een gevolg is van iets en niet de oorzaak van mijn probleem maar wat dan wel ?

Ik blijf het gek vinden dat mijn anti stoffen ondanks mijn tsh van 122 nooit hoger geweest zijn dan 252.

Ik weet het gewoon even niet meer, voel me even weer wanhopig.
Ik ga ipv vooruit met betere waarden weer flink achteruit.

Florence

Bericht door Florence » 14 nov 2017, 10:26

Het zit jou ook niet mee Bloem,

Inhakend op jouw twijfels, zou het kunnen dat er b.v ook klachten kunnen zijn van iets anders, b.v de overgang.
Slik je b.v medicijnen anders dan voor de schildklier?

Groet Florence

Bella

Bericht door Bella » 14 nov 2017, 11:10

Hoi Bloem,

Hoe verleidelijk ook, staar je niet blind op de schildklier. Antistoffen kunnen hooguit een diagnose (Hashimoto, Graves) bevestigen; er zijn heel wat kerngezonde mensen met antistoffen en mensen met hypothyreoïdie zonder antistoffen.

Je kan het ook omdraaien: nu je waarden zo zijn verbeterd is de kans dat je klachten hier mee te maken hebben juist kleiner geworden.

Concentreer je op wat er naast je hypothyreoïdie nog meer kan spelen. Uit je eerdere berichten begreep ik dat je (nog) onvoldoende wordt behandeld voor een B12 tekort? Onnodig, gewoon organiseren dat je die injecties krijgt.

Een ander spook (bijschildkliergedonder) kan je eenvoudig uit de weg ruimen door je calcium en vitamine D te laten prikken. Ook ontstekingswaarden kunnen nadere informatie geven waarom je je zo slecht voelt.

Ik zou nog eens rustig m’n klachten en symptomen op een rijtje zetten en aan de huisarts voorleggen, met het verzoek verder te kijken (breed bloedbeeld). Dat er iets niet lekker zit, is duidelijk. Nu nog uitvinden wat het is...

Sterkte,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 14 nov 2017, 12:59

Hi,
Thanks voor de reacties.

Heb zelf het gvevoel dat er iets van een ontsteking aan het broeden is. Ontlasting is ook veranderd. Heb dit jaren geleden ook gehad. Ze hebben toen de oorzaak niet kunnen vinden maar viel toen 25 kg af in 3 maanden , ze vonden wel een verhoogde calproctectine in mijn ontlasting wat wijst op een onsteking

Heb net het zh gevpbeld, kan niet eerder terecht dan de 30 ste . Zo meteen de huisarts maar weer bellen voor een Afspraak.
Ik voel me weer goed ziek.

Florence

Bericht door Florence » 14 nov 2017, 13:32

Ik heb je begin gelezen, nov.2016 en die klachten herken ik zo met het afbouwen nu. Volgens de artsen kan dit niet, maar ik heb zelf beslist twijfels.
Ben ook een dagboek begonnen van alles wat er zo speelt in mijn leven, en daarbij ontdek ik ook de nodige stress en onrust naast mijn schildklier gedoe.

Werk aan de winkel voor mezelf dus, maar heel rustig aan.

Sterkte Bloem, en moed houden.

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 14 nov 2017, 14:20

Ik ben door de situatie ook al heel lang bezig met een psychiater , heb mezelf zelfs 3 jr geleden laten opnemen in een psychisch hertsel centrum. Geen psychische oorzaak gevonden.
Van de week nog bij de psych geweest, die geeft ook aan dat ik het goed doe.
Neem mijn rust, niet te veel hooi op mijn vork, dosseer goed, probeer dingen langzaam op te bouwen.
Ik kies voor mezelf, ben nooit een stress kip geweest. Kan de dingen nu goed bij een ander laten.
Ik werk niet ( gaat niet)

Dit neemt me alleen over. Het voelt alsof er iets is wat mijn lijf aanvalt wat een stress reactie in mijn lijf geeft.

Dond naar de huisarts. Gaan we het riedeltje weer opnieuw beginnen.

Florence

Bericht door Florence » 14 nov 2017, 17:07

“Het voelt alsof er iets is wat mijn lijf aanvalt wat een stressreactie geeft in mijn lijf”
Dit herken ik zo goed, Bloem. Mijn cortisol bleek deze week wel verhoogd.
Ik noem het ook elders alsof ik mezelf aan het vergiftigen ben. Knoffie heeft iets soortgelijk gemeld, over chemische processen die er niet horen.

Hoop dat je huisarts je kan helpen.

Groet Florence

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 14 nov 2017, 19:21

Zeer herkenbaar dat roep ik ook al jaren.

Florence

Bericht door Florence » 14 nov 2017, 20:18

Er zijn dus een paar mensen met een soortgelijke klachten ervaring.
Maar wat betreft de schildklier ziekten / waarden ligt het ver uit elkaar.
Wat ik zo even plat inschat verschillende verhalen.

Gemeenschappelijk kenmerk is , dat we levothyroxine slikken.
Volgens mij allen vrouw zijn. Misschien in een bepaalde leeftijd zitten.
En er zijn nogal wat ziekten met dezelfde symptomen.

Er zijn mensen die fluitend met levo. door het leven kunnen.
En mogelijk een grote middengroep die het ermee doen, en er aardig op functioneren.
En je hebt extremen die er helaas maar niet in slagen goed ingesteld te raken, bij die laatste horen we mogelijk.
Ik schijn geen levo meer nodig te hebben, we gaan het zien??

Linty

Bericht door Linty » 14 nov 2017, 20:33

Sterkte Bloem!

Plaats reactie