Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik heb na ong 8 weken slikken mijn waarden laten prikken.
Mijn tsh is geklommen naar 6.1, T4 is 14.3.

Voel me de laatste tijd erg moe, te moe.
Mijn tsh bleef met 1/2 thyrax altijd mooi rond de 3. Nu zonder, vind ik , een aardig verschil.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

Bloem zei: Weer eens even een berichtje van mij. Afgelopen jaar is het langzaam aan steeds beter met mij gegaan.
Schildklierwaarden bleven rond de 3 (TSH) en rond de 13/14 (ft4). Bij gebruik van 1/2 thyrax. Omdat aardig goed ging durfde ik daar niet mee te stoppen.


In tegenstelling wat anderen zeggen, als je je beter voelt met 1/2 thyrax waarom dan geen 1/2 thyrax nemen?
Wie weet is de tijd nog niet rijp om helemaal te stoppen met thyrax en kan dat in een later stadium wel.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Ik vind het wel een beetje apart dat mijn t4 ongeveer gelijk blijft naar mijn Tsh dan zo stijgt.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

De TSH fluctueert over de dag. In hoeverre de FT4 fluctueert weet ik eigenlijk niet. Normaal gesproken zou ik zeggen kijk het nog even aan wat je TSH doet.

Maar aangezien die toch langzaam iets omhoog kruipt, ondanks de stabiele FT4 zou ik gewoon je gevoel volgen.
Met 12,5 voelde je je uiteindelijk wat beter en nu ben je alweer een tijdje te moe.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Goede middag,

Ik heb vandaag weer nieuwe uitslagen. Ik ben verleden keer na overleg met de endo toch nog niet begonnen.

Waarden zijn nu 11.8 en 5.3
Mijn Ft 4 is toch gaan dalen.

Mijn waarden met 1/2 thyarx lagen rond de 13 en en de 3.

Heb besloten nu toch echt weer te gaan starten op basis van mijn klachten.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Hi Kiek,

Ik heb even wat van mij terug gelezen voordat ik stopte.
Jij gaf toen aan dat een 1/2 thyrax geen verschil waarden zou moeten geven en dat stoppen dus geen verschil zou moeten geven in bloedwaarden.

Ik ben gaan stoppen met de thyrax maar ik moet zeggen dat ik het verschil in mijn waarden toch wel aardig vind.
Voor mij geeft dit aan dat een beetje thyrax dus wel degelijk een verschil kan maken.

Ik ben bloed gaan prikken in het zelfde lab op dezelfde tijd.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Kiek »

Hallo Bloem,

Het is handiger als je je waarden er ook bij zet.
Dan zie ik wat je bedoelt.

Je komt een klein beetje tekort
Je hebt dan een enorme restfunctie.
Bijna voldoende om normaal te zijn.
En je neemt een klein beetje levothyroxine.
Dat kleine beetje is een flinke steen in een bijna volle emmer FT4, die dan over de rand klotst.
En dat klotsen, dan zie je aan je waarden.
Er wordt net zoveel uitgeklotst als je erin gooit.

Beetje fantasie helpt best.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Linrose »

Bloem17 schreef: 21 aug 2021, 16:47 Hi Kiek,

Ik heb even wat van mij terug gelezen voordat ik stopte.
Jij gaf toen aan dat een 1/2 thyrax geen verschil waarden zou moeten geven en dat stoppen dus geen verschil zou moeten geven in bloedwaarden.

Ik ben gaan stoppen met de thyrax maar ik moet zeggen dat ik het verschil in mijn waarden toch wel aardig vind.
Voor mij geeft dit aan dat een beetje thyrax dus wel degelijk een verschil kan maken.

Ik ben bloed gaan prikken in het zelfde lab op dezelfde tijd.
Hoi Bloem, hoe voel je je? ik ben ook gestopt met levo na Quervain. En het heeft even geduurd tot mijn waarden acceptabel werden. Lichaam heeft even nodig te resetten leek mij zo. Ik heb me er eigenlijk altijd goed bij gevoeld ondanks dat de waardes anders zeiden. Heb het vaak bloedprikken even gelaten. Nu vandaag na een jaar weer geprikt, nog geen uitslag maar het zou me verbazen als het niet goed zo zijn, ik voel me prima!
gr Lin
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Ik ben toch weer begonnen met 1/4 de tablet. Ik ben echt zo ontzettend moe en dat lijkt toch samen te vallen met mijn schildklierwaarden.

Ik ben eerder 9 maanden gestopt maar werd toen ook zo moe. Ik wil het niet langer afwachten. Heb het nu weer iets mer dan 3 maanden geprobeerd maar die vermoeidheid is heftig.

Ik hoop nu met langzaam opbouwen weer wat winst te kunnen behalen.

Fijn dat het bij jou goed uitgepakt heeft.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden met Quervain

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Even weer een update. Ik ben zo ontzettend moe, van zo goed als niet slapen van n7 alleen maar slapen. Gaat verder best goed met me maar die vermoeidheid is echt vreselijk. Ik hou ook lekker wat vocht vast.
Ga binnenkort maar weer eens prikken en maar weer een stapje omhoog.
Plaats reactie