Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Loop alweer een paar dagen vreselijk te rommelen met mijn lijf. Erg misselijk, lijkt wel of de spanning die eerst op mijn hoofd zat nu rond mijn maag zit.
Eten lukt al een paar dagen zo goed als niet. Tegen heug en meug probeer ik wat te eten en verplicht mezelf te drinken.
Kom niet tot veel.
Probeer me er aan over te geven maar heeft me dan helemaal in zijn greep.
Ik rommel in huis, maak een klein ommetje, mediteer, zoek mensen op, ben creatief bezig maar gaat allemaal met veel moeite. Probeer het ritme erin te houden. Leg mezelf niks op.
De dagen daarcoor kon ik nog even oo de electrische fiets weg maar die misselijkheid legt me lam.

Slapen is weer even een ramp. Heb dan soms echt een pammetje nodig om de nacht door te komen,
Een paar keer slecht slapen is lastig maar als je vanaf vrijdag al zo slecht wer slaapt breekt het je op.

Je gaat ook weer zo aan alles twijfelen, waarom is het bij mij zo heftig om in te stellen met die schildklierhormonen?

Ga straks een afspraak maken bij de huisarts. 20 juli de intrenist.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Net mijn bloed uitslagen gekregen na 6 weken na de verhoging met 6,5 tirosint.

Jammer genoeg geen vooruitgang in waarden ( en ook niet in mijn klachten).
Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant voelde ik ook wel een stagnatie in mijn klachten.

6 weken geleden Tsh 4,5 En t 4 11.2
Nu. Tsh 4,79. En t 4 12

Voel me nog steeds niet goed. Ben wel een stukje beter dan een aantal maanden geleden maar ik vind het nog steeds heftig. De klachten gaan ook heel erg heen en weer.

Donderdag naar de internist. Dan gaan we weer omhoog.( met 6,5 denk ik , naar de 50)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ik ben nu 12 dagen aan het ophogen. De eertse dagen voelde ik me toch wel een
Stukje beter. Had wel klachten maar waren minder aanwezig. Ik werd vnl een stuk beter wakker.
Nu lijkt het wel weer om te slaan naar slechter Slaap weer sinds 2 nachten erg slecht. Wat misselijk, moeie rugspieren.
Bah. Ben dan ook weer wat onrustiger in het hoofd. Voel dan ook echt weer de focus op het lichaam. Probeer genoeg afleiding zoeken en mijn rust te nemen.

Weet dat ik dit bij de vorige ophoging niet had. Toen bleef ik me 6 weken slecht voelen. Bleken ook mijn waarden niet te verbeteren.

Nu wil mijn internist me het liefst nog met 13 omhoog laten gaan vanaf maandag omdat ik nog wel stappen moet maken en het wel erg langzaam gaat met stapjes van 6,5.

Ben het wel met haar eens maar als je je weer zo slecht voelt , vooral in de ochtend dan is dat een lastige beslissing.

Weet ook wel dat ik zo niet opschiet en de stap(je) misschien maar moet gaan nemen.
Want heb ik nu zo veel klachten doordat mijn waarden nog niet goed zijn of zijn het ophoogklachten?

Ik voel me ziek.vnl in de ochtend.

Ik vind het echt nog steeds heel erg heftig en het beheerst met ups en downs wel mijn leven.

Ga de ochtend nu maar starten met meditatie, even kijken of ik de onrust wat weg kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Bloem17 op 28 jul 2017, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem17,

Het instellen gaat niet alleen bij jou lastig hoor. Zelf ben ik al 3 jaar bezig en voel me allesbehalve lekker. Wat mij wel verbaast is dat jouw internist akkoord gaat met een dosis wijziging van 6.25mcg Tirosint. Ik ben van Thyrax naar Euthyrox en dan nu ook naar Tirosint gegaan. Ik slikte tot gister 69.5mcg maar mijn internist adviseerde om op te hogen naar 75mcg en geen capsules van 13mcg door te snijden omdat dit heel slecht is voor je maag. De capsules worden dan ook niet in je darmen opgenomen maar in je zure maag. Ik lees op dit forum dat er meerdere mensen zijn die de capsules doorsnijden daarom deed ik dat ook. Vanochtend dan toch maar opgehoogd.

Veel sterkte met instellen en inmiddels weet ik dat je soms wel heeeeeeel erg veel geduld moet hebben.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi, bedankt voor je reactie.

Ik merkte wel meer last van mijn maag met een halve capsule. Is denk ik ook meer mijn eigen beslissing geweest.
Er zit bij mij toch wel wat angst in voor het ophogen doordat dat in het begin erg heftige reacties heeft gegeven met de levo van Teva. Vond de stap van 13 gevoelsmatig te groot.

Ik merk nu dat ik er gevoelsmatig aan toe ben om wat op te hogen. Ik moet er doorheen hoe moeilijk ook.

jij ook succes
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Een andere optie is dan ook om de ene dag wel en de andere dag niet te nemen. Dat kan omdat de halfwaarde tijd lang is en er een spiegel opgebouwd wordt. Ik doe dit ook, zelfs met een wekelijks verschil.
Laatst las ik zelfs ergens dat bij mensen die er moeite mee hebben om er dagelijks aan te denken om de medicatie in te nemen geadviseerd werd om de volldeige weekdosis in een keer te nemen. (Daar zou ik persoonlijk een beetje huiverig van worden)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Ik ben sinds zaterdag met 13 omhoog gegaan. Twee weken daarvoor ook al met 6,5.
Ik hoop dat dat wat zoden aan de dijk gaat zetten. Ik zal er toch doorheen moeten.
Tot nu toe gaat het redelijk. Heb wel klachten van extreme vermoeidheid maar ik ben vnl zo ontzettend misselijk.
Eten moet ik mezelf echt toe dwingen en dan nog eet ik zeer weinig. Voel me daardoor erg lamlendig!

Ik zit nu dus zaterdag op 63 tirosint.

Er komt nog niet veel uit mijn handen maar ik probeer mijn afleiding te zoeken maar voel me erg ziek.
Het belemmerd me echt in alles wat ik doe.

Ik ga weer over naar een andere arts. Dat wordt dan sinds febr de derde al. Lekker al die wisslingen in een ziekenhuis.
Ik ga wel over van de poli interne naar endocrinologie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Dat je van de interne naar endocrinologie gaat is een goed plan. Hoe komt het dat je daar niet ond behandeling was met jou gerommel in je schildklier geschiedenis? Ik dacht dat je er allang was.
Succes.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Ik ben er ook blij mee.

Huisarts heeft toen iom het zh besloten dat ik naar poli interne moest. Ondanks dat ik endo voorstelde.
Heb ook in korte tijd alweer 2 artsen gekregen. Gaat lekker in zo'n zh.
Zij vinden mij een echte hashimoto pt . Ze doen nog steeds alsof die ontsteking er niet geweest is,
Hoe ik me tien voelde tien ze snel ophoogde doen ze nog steeds af als iets psychisch.

Ben benieuwd bij wie ik nu terecht kom. En hoop dat ze naar het totaalplaatje gaan kijken.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Ook l....ig van de internist om je dan maar vast te houden en zelf niet op het idee te komen dat je bij een endocrinoloog thuishoort. Maar gelukkig is dat nu geschiedenis.
Plaats reactie