Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Alsof de duvel ermee speelt.
Zo ga je een tijdje vrij goed en zo komt er weer een lekkere dip.
Vooral opstaan....veel klachten de laatste 2 dagen tussen mijn schouderbladen , missleijk, weer extreem vroeg wakker met rare sensaties door het lijf.
Lastig hoor.

Ik heb gisteren bloed laten prikken en had ook gehoopt op meteen de uitslag maar dat is nu di pas. Woe internist.

We zullen geduld moeten hebben. In een betere periode zie je het weer helemaal zitten maar bij zo'n dip wordt alles weer even zwart.

Ik trek in de loop van de dag vast wel weer wat bij, even opstarten....
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Ja die dips of diepe kuilen zijn ontzettend frustrerend. Ik heb deze ook nog regelmatig maar worden wel steeds minder en ook minder heftig. Dus blijf hoop houden zou ik zeggen.
Ik sprak laatst iemand die al tientallen jaren hypothyroidie heeft en thyrax slikt dat ook zij regelmatig een mindere dag of momenten heeft. We zullen daar dus mee moeten dealen.
Maar ook al zouden we geen schildklieraandoening hebben, dan hadden we ook wel mindere dagen maar konden dat nergens aan verwijten.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi teun,
Thanks voor je bericht.
Het voelt de laatste dagen een beetje hyper aan. Zeer slecht slapen, snelle hartskag, wat drukker in het hoofd.
Snellere pols, wat zweten. Lijf voelt dan overprikkeld.

Di bellen voor de waarden, ben erg nieuwsgierig, van de week voekde ik me een lange periode vrij goed. Voelde een ballans en dat ik meer med nodig had.
Nu voel ik me alof ik te veel binnen krijg en dat is wel een tijdje geleden.

Hoop dat ik nog wat kan slapen...ben al vanaf half 2 aan het rommelen.

Dit voelt niet fijn.
Hoop dat iedereen lekker ligt te slapen!
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Net gebeld voor mijn bloeduitslagen.
Ik begon op 5 april met een ophoging van 13 ( naar 38 tirosint).
Tsh 5.6. En t4 11.4
Na 6 weken tsh 3.6 en t4 12.5
Nu na 8 weken tsh 4.5. En t 4 11.2

Morgen overleg met de internist.
En even bedenken met hoeveel ik zelf omhoog zou willen. Is altijd een beetje dubbel. Weet dat ik nog omhoog moet maar weet ook dat ik heftig reageer.
Morgen maar even goed bespreken.
Wil ook denk ik geen 8 weken er meer tussen laten zitten voor een ophoging.
Het is dat de internist steeds geen plek heeft na 6 weken.

Klaar voor de volgende stap.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Van de week bij de internist geweest.
Die wilde met 13 omhoog. Aangezien ik daar verkeden keer vrij heftig op reageerde gaan we nu eerst met 6,5 omhoog.
Ga de 13 dus door midden doen.

Kijken hoe dat gaat...ben benieuwd
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Heb het weer even lastig en dan altijd het onrustige gevoel om van me af te willen schrijven.
Ben weer erg druk in mijn hoofd. Dat is lastig.
Gisteren plotseling ook weer vreselijk emotioneel. Huilen om het huilen.
Ben dan ook weer wat paniekerig.

We zullen het ermee moeten doen en maar laten gebeuren, hopen dat het weer een ballans gaat vinden

Ik vraag me dan ook af waarom ik zo heftig reageer.
Het lastige is dat ik net weer een beetje het gevoel had dat ik leefde, kon weer meer, genoot er ook weer van en dan hoop dat dat de steigende lijn zich voortzet maar blijkbaar gaat dat niet zonder slag of stoot.
Ik wil me vasthouden aan de betere periode maar doordat je je zo voelt is dat Weer even helemaal weg. Ik heb tijdens het typen ook weer wat wegtrekkers.

Zo maak je nog vakantie plannen en zo zie je dat helemaal niet zitten.

Ik ga proberen of ik berder kan met porselijn schilderen / stippen heb nog een bestelling open staan.

Fijn om toch even mijn verhaal op te schrijven, al is het soms alleen maar even om het nog even terug te kunnen lezen.

Nog maar even een aanvulling... zit weer in een aardige dip. Band gevoel om hoofd en buik. Vreselijk misselijk, wazig hoofd, huilen.
Verlies dan ook weer even het vertrouwen. Had niet gedacht dat instellen zo heftig kon zijn.
Het gaat ook zo heen en weer. Daar moet ik me ook maar aan vasthouden, het word ook weer beter...
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ben een tijdje niet op het forum geweest. Het gaf me erg veel onrust en merkte dat dat me veel stress gaf. Even wat afstand genomen.

Blijft lastig hier. Zit nu in een fase van erg veel hoofdpijn, komt vanuit de rug en nek.
Wat ik ook doe het blijft heftig aanwezig dus probeer me er maar bij neer te leggen.
Ik kan dan ook niet helder nadenken. Alsof mijn hersens fijngeknepen worden.

Wakker worden is ook erg lastig. Misselijk, pijn, vroeg wakker. De ochtenden zijn het moeilijkst ( en vandaag helemaal)

Ik heb wel wat meer energie, heb een electrische fiets aangeschaft en daar gaat het lekker mee.
Ik kom tot weinig.
Probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen en mijn afleiding te zoeken.
Ben ook weer begonnen met mediteren en Ademhalings oefeningen te doen. Probeer zoveel mogelijk mijn ontspanning te zoeken.

Ik kan echt wel meer dan Een tijdje geleden maar het blijft moeilijk.
Alles lijkt wel in fases te komen.
Alsof elke hormoon verandering me weer in een andere fase brengt.

Ik slik nu 3 weken de verhoging. Nog even doorzetten en dan weer prikken.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Steeds zieker worden

Bericht door rex »

Jouw verhaal zou ik zelf hebben kunnen schrijven behalve dan dat ik een man ben ::))

Sterkte, Rex
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Denk dat ik een virus te pakken heb, kots misselijk. Ben vanaf gisterenmiddag flink aan het ovrgeven.
Vannacht ook bijna niet geslapen van de misselijkheid En de stress reactie die dit weer in mijn lijf geeft.

Lijf voelt weer overprikkeld aan.

We zullen hier doorheen moeten. Voelt weer erg zwaar. Lijf voelt weer electrisch geladen aan.
Hoop dat ik zo nog even in slaap val.

Dat slapen kon ik vergeten, lijf staat op aan. Is aardig in verzet,
Kijken of ik een dagje lief voor mezlef kan zijn en maar aan ga rommelen.

Het maakt wel weer onzeker, voelt ook van " daar gaan we weer" duik wee een dikke dip in.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Teun »

Dan heb je nu toch een reden voor het feit dat je je weer niet lekker voelde. Soms kan een griep je ook nekken.
Plaats reactie