Steeds zieker worden

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Bloem17

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 » 30 dec 2017, 10:00

Moge,

Gaat het wel beter met je nu je zonder medicatie zit ?
Hormonen voor de overgang worden half jan geprikt. Geen idee hoe net daarmee zit. Word niet meer ongesteld na een novasure behandeling.

Voel me weer goed ziek.

Knoffie

Bericht door Knoffie » 30 dec 2017, 13:19

Vervelend toch dat je je weer goed ziek voelt nu je weer begonnen bent met de Tirosint.
Je weet toch niet waar je aan toe bent? Moet je nu wel of geen levothyroxine slikken. Is je schildklier nu wel of niet het probleem. Ik hoop voor je dat er begin volgend jaar meer duidelijkheid komt.
Je zit maar in een lastig parket.

Gr. Knoffie

Florence

Bericht door Florence » 30 dec 2017, 20:34

Bloem,

helaas, ik heb veeeeeel meer klachten dan de afgelopen jaren met de levoThyroxine , goede waarden tot nu toe.
Het moet dus iets anders zijn. Iets wat Kiek al opperde.

Door al die rotklachten , heb ik meer stress.
Verhuizen= stress.
Artsen gooiden het eerst op de schildklier.
Nu zou ik dan plots angstoornis paniekstoornis hebben, waarvoor ze anti depressiva willen voorschrijven. Oh dat doen ze graag en snel.

Wat mij duidelijk is , is dat ik angstig en moedeloos word van DIE Klachten.

Enfin, zo gauw ik iets meer weet, laat gelijk van me horen,

Sterkte Bloem, groet Flo
15.30 3.90
18.60 0.95
17.40 1.10
15.40 2.30
15.90 3.10
14.70 4.00
15.10 5.80
15.30. 3.80

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 23 jun 2018, 10:51

Goede morgen,

Ik heb een lnage tijd niks op het forum geschreven. Even een beetje afstand genomen.
De laaste maanden zijn bij mij erg heen en weer gegaan.
Ben ondertussen met vitb 12 injecties begonnen.

Mijn schildklierwaarden hebben een tijdje rond mijn setpoint geschommeld en heb een paar maanden niks aan mijn dosering verandert. Zit nu op 63 tirosint.

Nu had ik een paar vrij goede weken maar merkte de laatste 2 weken weer een achetruitgang.
Nu heb ik weer eens bloedlaten prikken en binnen 4 weken zijn mijn waarden een stuk slechetr geworden.

Tsh 6.5 en t 4 11.2

4 weken geleden tsh 1.78 en t4 van 13.2

Nu was ik best een beeje geschrokken dat ik weer zo'n dip ingeschoten ben. Ma ga ik nogmaals prikken in het zh ( omdat de endo dat wil ) en dan overleggen wat ik ga doen.
Denk zelf om de dag met 13 omhoog omdat ik heftig reageer op veranderingen.

Kiek , ik heb mijn oude curve er even bij gehaald en deze waarden passen daar volgens mij wel aardig in. Kan ik er dan vanuitgaan dat die dan nog steeds passend is?

Baal wel even, was net zo lekker op weg, voelde ook beter en dan nu weer zo terug gegooid.
we zullen er weer evendoorheen moeten.

Kiek

Bericht door Kiek » 23 jun 2018, 14:22

Hallo Bloem,

Heb je geen idee wat de oorzaak van je dip kan zijn geweest?
Nieuwe medicatie of invloed bepaalde supplementen misschien?

Je curve is warempel hetzelfde gebleven.
Je dipwaarden komen wat hoger op je curve terecht, zoals verwacht.
Set point FT4 14.22 pmol/l met een TSH van 1.26 mU/l.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Bloem17Juni 2018.jpg
Bloem17Juni 2018.jpg (40.36 KiB) 501 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 23 jun 2018, 16:30

Hi Kiek,

Dank je wel voor de curve. Vind het wel een beetje apart.
Ik heb wel een detox kuurtje gehad , heb goed gekeken wat daarin zit maar kan de link met de schildklier niet leggen. Ben gaan afbouwen met de slaapmedicatie( lage dosering anti psychotica)

Ik weet dat ik al een tijdje iets omhoog zou moeten/ kunnen met de medicatie. Heb dat voor me uit geschoven omdat ik mijn lijf even rustig een ballans wilde laten zoeken en kijken wat de b12 evt zou doen.

Ik ben in ieder geval terug naar de suppl en med die ik daarvoor ook gebruikte en ga voorlopig niks veranderen.
Alleen dan de tirosint iets omhoog . Maar dat inderdaad maar even rustig doen want wie weet had er wel iest invloed op.

Wel "mooi" om te zien dat ik netjes binnen de curve blijf ( haha doe alles graag binnen de lijntjes)

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 02 aug 2018, 09:24

Goede morgen,

Ik ben na verleden keer met 2 x 13 ( tirosint) in de week omhoog gegaan.
Ben nu 5/6 weken verder en heb weer laten prikken
Tsh 3.94. T4 11.4

Heb deze waaden op mijn curve gelegd maar die wijkt wat af.
Voel me niet echt fijn, laatste dagen ook weer wat meer onrust/ paniek gevoel. ( warmte speelt ook wel mee in me niet lekker voelen)
Twijfel even of ik nu al wat omhoog zou gaan of nog even verder stabiliseer.Heb eind aug weer een afspraak bij de Endo.

Kiek

Bericht door Kiek » 02 aug 2018, 10:13

Hallo Bloem,

Er verandert niet zoveel aan je curve.
Set point:
FT4 14.13 pmol/l (was 14.22)
TSH 1.22 mU/l (was 1.26)

Als je het gevoel hebt te hyperen, wacht dan inderdaad met ophogen.

Misschien is het de aard van Tirosint: snelle opname (zoals het simpel smelten van Tirosint) van de T4 betekent een kortdurende relatief hogere FT4 in de uren na inname. Dan duurt het een poos (uren?) voordat het effect van die piek helemaal is verdwenen.
Je zou de Tirosint misschien nog het beste kunnen verdelen in twee porties: lagere pieken.

Tirosint is in deze zin bepaald niet slow release.
Voor een groep mensen is dat prettig. Voor een andere groep weer niet.
Wat die verdeling betreft zit jij meer in de middengroep.

Als je je wat prettiger voelt, is het misschien tijd om iets op te hogen.

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Bloem17Aug2018.jpg
Bloem17Aug2018.jpg (40.23 KiB) 437 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 02 aug 2018, 16:54

Hi Kiek,

Thanks voor je reactie!

Is altijd even fijn.

Denk dat het weer er bij mij ( en iedereen) ook wel flink inhakt.

Ik heb net 30 km gefietst( wel electrisch) maar dat had ik een tijdje terug echt nog niet gekund.
Vind het proces wel erg zwaar maar moet niet vergeten waar ik vandaan kom....

Bloem17

Bericht door Bloem17 » 18 okt 2018, 16:43

Hi ,
Daar ben ik weer even.

Ik heb 7 weken na mijn ophoging ( om en om 63 en 75 tirosint) mijn bloed weer eens laten prikken ook omdat ik me zo ontzettend moe en pijnlijk voelde.
Was net wel terug van een weekje Kreta waar ik (te) veel gedaan heb maar al jaren niet meer gedacht dat ooit weer eens te kunnen.

Ik sta nu alleen voor een nieuw raadsel
Doordat mijn endo met zwangerschapsverloft is heb ik het eerst bij de huisarts laten prikken.
Tsh 4.37. En ft4 11.8 ( deze gebruik ik altijd bij mijn setpoint bep)

Omdat de endo alleen waarden wil vergelijken uit hezlefde lab 4 dagen later laten prikken in de vu
Tsh 2.1. En ft4 14.6

Beide heb ik op dezelfde tijd en zonder med laten prikken. En meestal verschilt net lab niet veel.

Het enigste verschil wat ik me bedenk is dat ik de dag voor de huisarts 63 heb geslikt en voor de vu 75.
Zou dat het verschil kunnen maken ????

Ik ben nu in ieder geval wat gaan ophogen naar elke dag 75. Kijken wat dat me brengt.

Plaats reactie