Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Je tsh kruipt langzaam omhoog maar je ft4 blijft redelijk hetzelfde, heeft zelfs iets lager gestaan. De beslissing om al dan niet weer aan de medicatie te gaan zal je toch zelf moeten nemen. Als het redelijk gaat dan zou ik het nog even aankijken, zeker gezien je redelijk stabiele ft4. Ben benieuwd wat je endo zegt. Mocht je besluiten weer te gaan slikken dan zou ik zeker voor de Thyrax kiezen.

Gr. Knoffie

Bloem17

Bericht door Bloem17 »

En daar is de eeuwige twijfelaar weer....
Ik heb weer laten prikken. Mijn laatste uitslagen zijn tsh 5 ( gedaald) maar de t4 is 11.2.

Tja ....ben eigenlijk te moe, hou wat vocht vast, krakend stemmetje, poep konijnenkeutels.
Heb energie voor een laar uur per dag maar meer zit er niet in.

Blijf toch twijfelen en denken dat ik weer moet gaan beginnen. Lastige is dat ik nu weet wat ik heb , al is net niet veel maar niet weet wat ik krijg.

Ben wel nog aardig wat van mijn setpoint af en heb het gevoel dat dit nu wel echt hypoklachten zijn.
We slapen er nog maar even een nachtje over, heb 13 maart pas een afspraak bij de endo.

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Bloem,

Snap wel dat je twijfelt. Het is fijn om geen pillen te hoeven slikken.
En zo leuk was jou ervaring nu ook weer niet.
Subklinisch, je hebt maar een klein zetje nodig, en daarvoor moet je weer je hele schildklier platleggen.
Ik zit op 50 levo al dicht op mijn setpoint.
Sterkte met je besluit de 13e,

Groet , Florence

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Bloem, ik heb jouw draadje nog eens door gelezen.
Ik herken zoveel in jouw extreem nare klachten van een paar jaar geleden.
Heb je een vermoeden waar die mee te maken hebben gehad? Zijn die geleidelijk aan verdwenen?

Mag ik vragen wat jouw B12 waarden waren voor je aan de injecties ging?

Ik word nu ook doorverwezen naar de SOLK afdeling, maar heb zo mijn twijfels of dat wel het goede loket is.

Hier ook een twijfelaar,

Groet, Florence

Bloem17

Bericht door Bloem17 »

Hi Florence,

Ik weet zeker dat ik een schildklier ontsteking ( quervain)heb gehad. In 2016 weet ik het 100% zeker.
Na een dubbele oorontsteking kreeg ik giga hoofdpijn, kaakklachten , keelklachten. Eerst een te snelle schildklier en daarna een veel te trage ( tsh 122).

Ik denk dat ik daarvoor ook een schikdklierontsteking heb gehad die niet ontdekt is.
Heb in mijn uitslagen van toen wel een tsh van 0.98 gezien maar daar is verder niks mee gedaan.
Ik had toen ook die exttreme klachten.

Mijn b 12 is op zijn laagst 176 geweest. Heb wel het gevoel dat b12 prikken bij mij een omslagpunt geweest is, eerst werden de kalchten erger maar daarna merkte ik wel dat er een positieve verandering kwam.

Het blijft lastig om te zeggen hoe en de wat, het is een echte zoektocht.

Ik op nog steeds op de solk poli. Jammere daarvan vind ik dat ze alleen geestelijk kijken. Geen 2 sporenbeleid.
Maar ik ben er wel erg blij mee. Ze nemen de tijd voor je, en je kan overal wat van leren.
Ik heb een lieve psychiater waar ik regelmatig nog kom.

Florence

Bericht door Florence »

Hoi Bloem,

Dat is wel een lage B12 . Maar heel fijn dat jouw klachten verbeterd zijn. Mijn laatste b12 was 360.
Ik denk dat het nauwelijks met elkaar te vergelijken is. ook gezien jouw hoge tsh destijds. Wel dat hormonen bokkensprongen kunnen maken en hele vervelende klachten kunnen geven.
Vooral het brandende en tintelende gevoel, jij noemde het stroom geloof ik, alsof je met je vingers in het stopcontact zit. En oh dat hoofd!
Kip ei verhaal, heel lastig inderdaad.

Ik ben benieuwd naar de solk poli, jouw reactie geeft hoop. Dankjewel.

Groet, Florence

Bloem17

Bericht door Bloem17 »

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga weer langzaam beginnen met medicatie.

Ik ben te moe, hou te veel,vocht vast, trage pols, poep konijnenkeutels, heb vaak weer een krakend stemmetje.
Ben afgelopen maanden 7 kg aangekomen terwijl ik daarvoor lekker afviel.

Heb ong 8 maanden zonder medicatie gezeten maar het lijkt toch alsof mijn lijf roept om medicatie.
We gaan het beleven.

Florence

Bericht door Florence »

Heel jammer, maar goed dat je het weer gaat proberen.

Hoe zijn je waarden op dit moment?

Alvast succes!

Hartelijke groet, Florence

Bloem17

Bericht door Bloem17 »

Mijn laatste waarden zijn 11.2 en 5

Ik ben wel blij dat ik die maanden zonder heb gedaan. Heb wel het gevoel dat mijn lichaam nu stabiel is en wat rust gekregen heeft. Het is nu sterker dan toen ik toendertijd begon.
Maar zoals ik nu ben voel ik me te hypo om te functioneren. Heb toch het gevoel dat dit de rest klachten zijn van de quervain.
En ik heb eindelijk bevestiging gekregen van de artsen dat ik quervain pt ben.
Ben heel blij dat ik een endo heb gehad die naar me luisterde toen ik me zo ontzettend beroerd en hyper voelde.

Jammer dat ze weggaat en ik weer een ander krijg.

Florence

Bericht door Florence »

Bij jou heeft het toch ook wel een half jaar geduurd voordat je je waarden weer slechter werden?

Ik eet nu iedere dag een vijg en ben van de konijnenkeutels af. Maar misschien ook omdat ik dicht op het setpoint zit.

De ervaring van deze arts neem je mee naar een volgende.

Groet, Florence

Plaats reactie