Voel me nog steeds ellendig

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
neeltjemariafolmer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 09:35

Voel me nog steeds ellendig

Bericht door neeltjemariafolmer »

Bij mij is op 11 oktober ook een te trage schildklier vastgesteld (TSH 95,T4 7,2) en ben met levothyroxine gestart.Op 9 november (ik zat toen op 50 microgram)was dit gedaald naar TSH 22, T4 10.2.
Ik mocht toen naar 75 microgram maar ik voel me eigenlijk nog steeds ellendig.Is dat normaal.?Veel tintelingen en branderige gevoelens overall in armen en benen.Paniekaanvalken,misselijk etc.Eigenlijk zijn de klachten sinds de diagnose alleen maar erger geworden.
Is het een kwestie van gewoon doorgaan en wachten tot het beter gaat?Vind het best moeilijk.Kan niet werken en doe eigenlijk bijna niets de hele dag
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door laura »

neeltjemariafolmer schreef:Bij mij is op 11 oktober ook een te trage schildklier vastgesteld (TSH 95,T4 7,2) en ben met levothyroxine gestart.Op 9 november (ik zat toen op 50 microgram)was dit gedaald naar TSH 22, T4 10.2. Ik mocht toen naar 75 microgram maar ik voel me eigenlijk nog steeds ellendig.
hallo Neeltje,

Je komt van ver en in die korte tijd ga je aardig naar gewoon, maar je bent er nog lang niet.
Dan kun je je ellendig voelen.
Het zal heus beter gaan, alleen niet zo snel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
neeltjemariafolmer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 09:35

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door neeltjemariafolmer »

Dank voor je reactie Laura.Mijn huisarts zegt dat ze verwacht dat ik uitkom op 100 of 125 microgram. Waarom eigenlijk niet gelijk gestart met 100?.ik ben nl begonnen met 12,5.wel vrij snel naar 50, maar nu moet ik 5 weken 75 microgram en dan weer bloed prikken.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door Teun »

Zo herkenbaar je gevoel op alle gebied. Lang duren , klachten die erger lijken te worden, andere klachten etc. Je bent volledig geveld. Maar het gaat echt beter worden, bij de ene sneller dan de ander. Maar bereid je maar voor dat het nog wel even kan duren voor je je weer goed voelt, dan kun je er rekening mee houden en valt het alleen maar mee als het bij jou wel vlotjes zal verlopen wat ik je zeker gun.
Helaas gaat het niet zo snel je wilt en wordt er in het algemeen weinig informatie over gegeven door de huisarts doordat ze dit blijkbaar niet weten of herkennen.

Geen idee wat je leeftijd is of dat je andere ziektes o.d. hebt, maar afhankelijk daarvan wordt er met een lage dosis of gelijk met een hogere dosis gestart. Zie hiervoor ook de richtlijnen hiervan van de NHG
https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... ndoeningen
Het kan voor je lijf ook heel vervelend zijn om gelijk hoog te starten hoor, dus wat het beste is, geen idee wat het prettigst is.
Je waardes zijn overigens in een korte tijd heel goed verbeterd. Nu de rest nog. En vergeet niet dat het belangrijker is hoe jij je voelt als de waardes. Sterkte
neeltjemariafolmer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 09:35

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door neeltjemariafolmer »

Dank je wel Ten. Het helpt echt jullie reacties.Mijn leeftijd is 63 jaar en voor zover ik weet heb ik geen andere ziektes.Ik heb op zich een heel fijne huisarts en zij heeft al gezegd dat ik niet moet verwachten dat ik me voor kerst beter zal voelen.Volgens de richtlijnen idie je meestuurde is het wel ok wat mijn huisarts voorschrijft.
Ik klamp me er maar aan vast dat het beter zal gaan ooit,maar he het best moeilijk soms
Rosy58*
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2016, 23:31

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door Rosy58* »

Heel herkenbaar! Bij mij is het een paar keer beter geworden en dan weer terugval. Dat valt me steeds zwaarder. Ik ben sinds mijn schildklier gedoe nog nooit zo vaak ziek zwak en misselijk geweest.
Ik wens je snel wat verbetering toe!
neeltjemariafolmer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 09:35

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door neeltjemariafolmer »

inmiddels een aantal weken verder.2 weken geleden opnieuw bloed geprikt:TSH Waarde 4.7 en t4 19.6.
De bloedwaarden gaan dus razendsnel de goede kant op en d e huisarts heeft mijn dosis (75mg)dus ook niet verhoogd.Maar toch lijkt het wel of ik me steeds ellendiger ga voelen. Gaat echt nog niet beter.Is dat normaal en past dit in het beeld? je zou zeggen dat je je beter zou moeten voelen als je waardes de goede kant op gaan,maar dat is bij mij dus echt niet zo
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door Leah0710 »

Beste Neeltje,
Ik ben sinds Eind Oktober bekend met een trage schildklier en met de ziekte van Hashimoto.
Ik herken heel veel dingen in jou verhaal hoor! Mijn waardes van begin November zijn ook wel de goede kant op gegaan maar ik ben er nog lang niet. Vorig weekend voelde ik me heel naar. Ik heb het hele weekend lopen huilen op de bank en als je aan mij vraagt wat de reden was?? Ik heb geen idee haha.
Ik ben vorige week naar de huisarts gegaan en heb daar me verhaal gedaan. Ik heb verteld dat ik me niet beter voel en dat ik het idee heb dat mn weerstand en mn sociale contacten op zn gat ligt.
Ik kreeg toen ook te horen dat ik geduld moet hebben en dat dit een proces is. Over twee weken moet ik weer bloedprikken en dan hoor ik meer!
Ik denk dat dit bij jou ook het geval is. Geduld hebben is gewoon lastig omdat je gauw jezelf weer goed wilt voelen. Maar die tijd komt er wel weer hoor!
Bij mij helpt het om dingen te doen waar ik blij van word en energie van krijg (sporten bijvoorbeeld). En als ik op een dag denk van: ik heb geen zin om te sporten of geen fut voor, dan doe ik het niet. Ik ga het allemaal niet zwaarder maken dan dat het als is.
Het is al een goed teken dat je waardes vooruit gaan! Probeer je daar aan vast te houden. :D
neeltjemariafolmer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 09:35

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door neeltjemariafolmer »

kiek:zou je voor mij ook zo"n grafiek kunnen maken? of heb ik daar nog te weinig waarden voor?
11 okr TSH 95 T4 7.2 begonnen met 12.5 microgram levothyroxine,binnen een week naar 25 en weer een week later nasr 50
11 nov TSH 22. 9 T4 10.2 en 75 microgram
12 dec tsh 4.7 T4 19.6 .dosis niet aangepast
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voel me nog steeds ellendig

Bericht door Kiek »

Hallo Neeltje,

Het lukt me niet om redelijke set point waarden te krijgen als ik ze alledrie in de app zet.
Het gaat erom dat de TSH en de bijbehorende FT4 een bepaalde relatie met elkaar hebben.
Die relatie is individuel en uniek, en geldt voor iedere set TSH'FT4 van een mens.

Ik kan iets maken van de 1ste met de 3de set waarden.
Maar die 2de waarde is een dwarsligger.
En wordt eruit gegooid als ik ze alledrie tegelijk in de app zet.

Laat je wel nuchter prikken? Zonder levothyroxine in je maag?
Dat is belangrijk als je ze goed met elkaar wilt vergelijken.

Misschien lukt het beter met een vierde set TSH/FT4 erbij.
Even afwachten dus.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie