vermoeidheid wordt erger

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: vermoeidheid wordt erger

Bericht door Kiek »

Els, ik ben geen arts.
Mijn schildklier werkt niet.
Daarom chronisch nieuwsgierig naar ontwikkelingen op dit gebied.

Ik verbaas me over het voorschrijven van 25 µg levothyroxine waarbij de TSH niet verhoogd is, en de FT4 laag/normaal.
Ik dacht dat huisartsen in België zich conformeerden naar de Nederlandse richtlijnen.
https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... ndoeningen
Daar staat simpelweg alles in.
Je huisarts komt blijkbaar ook op het idee dat het een beetje teveel van het goede is, om je dochter op deze gronden levothyroxine voor te schrijven.
Lees de richtlijn en praat met je dochter en je huisarts.

Als je dochter per se naar een arts wil, laat haar dan naar een kinderarts gaan in een academisch ziekenhuis.
En breng je dochter niet naar alternatieve kwakkers.
Want daar vinden ze a l t i j d iets om haar onzinpillen aan te smeren.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: vermoeidheid wordt erger

Bericht door essy »

Hoe gaat het nu met je dochter?
Over de b12.... vraag mij af of het oké is
ElsBe
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2016, 14:25

Re: vermoeidheid wordt erger

Bericht door ElsBe »

Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest want het blijkt uiteindelijk haar B12 te zijn ... volgens de kinderarts moet er voor kinderen andere normaalwaarden gehanteerd worden dan dat de gewone huisarts hanteert.
Ze voelt zich nu al veel beter na een eerste behandeling. Nog wel uitzoeken hoe het komt dat ze een tekort had ....

Hartelijk dank voor de goede raad!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: vermoeidheid wordt erger

Bericht door Teun »

Fijn Els dat het beter gaat en goed dat de kinderarts zich ermee bemoeid. Hoop dat het zo door blijft gaan.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: vermoeidheid wordt erger

Bericht door mirjamD »

Dat is inderdaad fijn om te horen en hopelijk blijft het nu alleen nog maar vooruit gaan.
Heel veel succes.
Plaats reactie