Stoppen met roken&Schildklier

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
AmsterdamseMams
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:27

Stoppen met roken&Schildklier

Bericht door AmsterdamseMams »

Wat ik al een tijd denk is dat het met regelmaat voorkomt dat na het stoppen met roken een schildklier problemen kan gaan geven.
Mijn eigen schildklier deed helemaal niets meer nadat ik stopte met roken.
En ik maar denken dat de steeds heftiger klachten te maken had met de overgang en het stoppen met roken.
Niets bleek minder waar, mijn schildklier deed niets meer.
Buiten al de afschuwelijk klachten die je krijgt kwam ik in een paar maanden 17 kilo aan.
En ook de vocht op mijn stembanden waar ik een maand voor ik stopte aan geopereerd was kan later gezien ook met mijn schildklier te maken hebben gehad.
Misschien werkte die al iets trager, geen idee.
Ff voor mijn tweede stemband operatie ( operatie stemband twee) kwamen ze tot de ontdekking dat mijn schildklier niets meer deed.
Het was al zover dat mijn hart erg langzaam sloeg.
Om mij heen hoorde ik later dat mensen ook na het stoppen schildklier problemen kregen.
Wie weet dat het stoppen toch iets doet met de schildklier bij sommige.
Zijn er hier ook mensen die dit herkennen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stoppen met roken&Schildklier

Bericht door laura »

hallo AmsterdamseMams,

Ik verplaats dit onderwerp naar het subforum Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stoppen met roken&Schildklier

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Stoppen met roken&Schildklier

Bericht door Patricia31 »

Zowel mijn moeder als ik hebben na het stoppen met roken een heel ernstige hypothyreoidie ontwikkeld.
Na ongeveer 3 maanden begon de ellende maar ook tijdens het roken waren er klachten maar allemaal op het randje.
k.hoefnagels
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2017, 21:28

Re: Stoppen met roken&Schildklier

Bericht door k.hoefnagels »

Hallo

Ook ik heb na het stoppen met roken langzaamwerkende schildklier gekregen mijn longarts zei tegen mij dat je dat vaker zag na stoppen met roken hij zei als mensen na het stoppen met roken aanzienlijk meer aankomen dan 5kg dan is dat voor mij altijd reden om schildklier waardes te laten prikken. Dus ja herkenbaar volgens mijn longarts. Mijn huisarts hadden er nog nooit van gehoord.

Gr karin
Plaats reactie