Internist

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Internist

Bericht door annemonique »

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een internist voor verder onderzoek. Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die bij een internist/endocrinoloog lopen. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten. De huisarts gaf alleen aan dat ze weer (uitgebreider) bloedonderzoek zullen gaan doen, maar verder...?
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Internist

Bericht door Liekie »

Hallo Annemonique

De internist zal aan de hand een gesprek met jou en meerdere onderzoeken een diagnose voor jouw klachten proberen te vinden.
Heeft de huisarts niet vermeld waarom hij je wil doorsturen?

Met vriendelijke groet Liekie
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Internist

Bericht door annemonique »

Hi,

Ik ben gister bij de internist geweest en die heeft een uitgebreid onderzoek gedaan (lichamelijk, bloed, hartfilmpje, röntgenfoto's). Nu is het zo dat hij het erover had dat het evt. mogelijk is om helemaal te stoppen met de Euthyrox omdat mijn schildklier het wellicht zelf wel weer aan zou kunnen. Ik hoor dit voor het eerst en het verbaasde me want de huisarts vertelt me constant dat ik dit de rest van m'n leven moet blijven slikken. Ik kreeg iets teveel info gister om te bedenken dat ik dat nog even aan hem moest vragen, dus het staat op m'n lijstje voor de volgende keer, maar ik vroeg me af of hier meer ervaring mee is? Als ik nu zou stoppen met de Euthyrox (ik slik 137,5 mcg en m'n schildklier lijkt stabiel te zijn de laatste tijd) zou ik het idee hebben dat alle ellende weer van vooraf aan begint! Of kan ik er juist baat bij hebben? Ik ben nog steeds extreem vermoeid, heb veel hoofdpijn en last van een heel kort lontje... Maar ik schijn dus wel al een aantal maanden goed ingesteld te zijn. Daarom ben ik nu dan ook doorverwezen naar de internist, dus ben benieuwd of en zo ja wat er uit de onderzoeken komt.
Plaats reactie