Waardes

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Waardes

Bericht door Liekie »

Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie weten loop ik sinds december met een te trage schildklier na behandeling met radio actieve jodium. Alleen wist ik de waardes niet. OP 27 december waren deze TSH 0.06 en T4 vrij 9.9. Hier was het advies Strumazol verminderen naar 10 mg per dag. Dit advies heb ik genegeerd en ben toen gestopt met de Strumazol. Doordat mijn ogen en gezicht vocht vast hielden weer contact gehad en waardes laten prikken. Deze waren TSH 7.3 en T4 vrij 6.6. Toen was het advies beginnen met levothyroxine 50 mg per dag. Na 2 weken dit geslikt te hebben en mij toch behoorlijk wat slechter te voelen steeds waren mijn waardes op 23 januari TSH 57 en T4 vrij was 6.5. Alles met alles nog trager geworden? Ik ben nog niet bekend met waardes van een trage schildklier. Het advies is nu dosering schildklierhormoon verdubbelen naar 100mg. En dan over 4 weken weer bloedprikken. Ik hoop nu snel toch enige verbetering te vernemen. Word hier best weemoedig van zo heen en weer te schommelen van te snelle schildklier naar een te trage schildklier. Positief punt, het vocht in mijn gezicht is al gehalveerd......gelukkig!
Plaats reactie