Goed ingesteld maar nog wel moe

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door annemonique »

Goedemorgen,

Na veel onderzoeken en tests is gebleken dat ik inmiddels (redelijk) stabiel ben ingesteld en dat ik geen onderliggende ziekte heb die mijn vermoeidheid kan veroorzaken. Ik ben namelijk nog steeds iedere dag heel erg moe en moet er echt rekening mee houden in m'n planning. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben? Ik denk dat ik nu een maand of 2/3 goed ben ingesteld. Is het normaal dat je nog te maken kan hebben met een soort nasleep ofzo? Ik zou me graag weer wat fitter gaan voelen! De internist dacht wel dat ik een prikkelbare darm heb en een licht vitamine d tekort, maar of die erge vermoeidheid daar vandaan komt kon hij niet bevestigen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
Martine1975
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016, 11:45

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door Martine1975 »

Vitamine D kan vermoeidheid verklaren, maar denk eerder aan je vitamine b12 is dat al eens getest? Zo ja wat was je waarde?
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door annemonique »

Hi Martine,

Dankje voor je reactie. Vitamine B12 is idd ook geprikt, die waarde was gewoon goed. Er is een heel uitgebreid (bloed)onderzoek gedaan en het enige wat eruit kwam was een licht tekort aan vitamine D...
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door Jeannette »

Annemonique, je zegt dat je redelijk stabiel bent ingesteld. Kun je je waardes eens vermelden? En wanneer laat je bloed prikken? Voor of na inname van je schildklierhormoon?

En wat waren de waardes van je vitamine B12 en D? Goed is namelijk niet altijd goed, en dat geldt ook voor schildklierwaardes. Misschien is er nog winst te behalen door iets te verlagen of te verhogen in dosering.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Jessica
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016, 11:29

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door Jessica »

Hallo Annemonique,

Ik was hierna op zoek in het forum. Ik heb hier ook last van.
Ik weet sinds dec dat ik Hashimoto heb. Ik moest bloedprikken vooraf aan een darmonderzoek en per toeval kwam de internist erachter dat mijn schildklier onmeetbaar laag was.
Ik moest beginnen met 50 mcg na 3 weken ophogen naar 75 mcg. Na een paar weken bloedgeprikt, midden op de dag, niet nuchter, de internist zei dat dat niet meer hoefde.
M'n waardes waren heel mooi zei hij
TSH 1,6 en FT4 16,6.
Maar ik ben ook nog zo ontzettend moe en spierpijn ed. Ik voel me echt niet goed.
Ik moet het nu 2 mnd aankijken en dan weer prikken. Ben benieuwd.
Spookiej
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2017, 20:21

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door Spookiej »

Wauw! Zo herkenbaar...
Bij de huisarts geweest tijd terug, en die wilde niks doen.. Later nog terug gegaan en een doorverwijzing geëist!
Internist zei ook dat alles goed ingesteld was..

Echt ik ben ook nog zoooo moe! Wordt er niet goed van.. Heb B12 tekort en slik daar pillen voor (injecties waren niet te doen), vitamine D en mijn nachtrust tsja.. Of ik nou 6/7 uur of 9/10 uur per nacht slaap, het maakt niet uit!

Super naar i.v.m. mijn werk (ben gastouder aan huis) en moet dus wel garant staan en wat energie hebben..
Hopelijk stromen er nog tips binnen!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Goed ingesteld maar nog wel moe

Bericht door Teun »

Spookey, waarom waren de vitamine b12 injecties niet te doen dan. In de praktijk is gebleken dat het effect van tabletten bij een ernstig vit b12 tekort tekort schiet en eigenlijk de injecties alleen ervoor zorgen dat je in de cellen op een goed niveau geholpen kunt worden.
De klachten kunnen daar echt van komen.

En Jessica ik vind het vreemd dat je na een korte behandeling met levothyroxide waarna je waardes verbeterd waren moest stoppen, heeft de internist ook aangegeven waarom dat zo is. Persoonlijk zou ik juist denken dat je met dezelfde dosering door zou moeten gaan. Ben benieuwd hoe het over twee maanden als je weer bloed prikt is.
Plaats reactie