Hypothyreoïdie en paleo dieet

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Lana
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2016, 20:30

Hypothyreoïdie en paleo dieet

Bericht door Lana »

Ik ben er van overtuigd dat voeding een hoop doet.
Ik heb begrepen dat mensen met Hashimoto erbij gebaat zijn om geen gluten, melkproducten en of geraffineerde suikers te nemen.

Hoe denken jullie daarover? Heb je zelf ervaring? Zijn er wetenschappelijke onderzoeken na gedaan?

Er is mij aangeraden om het Paleo dieet te volgen, waarin het mijden van gluten, melkproducten en suikers centraal staat.
Ik lees dat je er snel en veel van afvalt, dat is natuurlijk heel mooi. Maar ik ben meer op zoek naar of dit voor langere termijn invloed heeft op mijn lichaam en vooral het gedeelte Hashimoto. Wellicht haalt het de energie level iets wat omhoog?!

Groetjes
Lana
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Hypothyreoïdie en paleo dieet

Bericht door Leah0710 »

Beste Lana,

Ik heb geen ervaring met een glutenvrij dieet. Ik probeer dit ook te vermijden omdat mij dit niet fijn lijkt.
Maar ik let wel op mn voeding en sport hierbij. Ik zorg dat ik gevarieerd eet en ik eet vooral gezond. Hierbij volg ik ook een train schema die de sportschool voor mij heeft opgesteld. Niet zozeer om af te vallen maar eigenlijk vooral om mezelf weer gezond en fit te voelen.
(Ik doe vooral aan krachttraining en sluit mijn trainingen af met 20minuten Cardio).
Dit doe ik nu drie weken en ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo gezond en fit gevoeld. Bij terug komst vd sportschool voel ik me voldaan en slaap ik heerlijk.
Dit is waar ik me nu mee bezig hou en ik moet zeggen dat dit bij mij heel erg goed helpt! :-)
Misschien heb je er iets aan en ik lees mee voor de andere reacties. ;)

Groetjes,

Leah
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Hypothyreoïdie en paleo dieet

Bericht door Bloem17 »

Goede morgen,

Ik ben ook rustig aan het starten met paleo. ik ben in het verleden ook eens begonnen. Moet zeggen dat ik dat toen niet volhield omdat ik er te heftig in ging.
Moet ook zeggen dat ik net lastig vind omdat het niet alleen het vermijden van die voedingstoffen is maar een heel ander eetpatroon.
Ik kan je aanraden als je er aan gaat beginnen begeleiding te zoeken.
Ik ging toen in het begin te weinig eten omdat ik zoveel niet mocht en ik niet echt een kokkin ben.

Ik begin er nu langzaam met begeleiding een beetje mijn weg in te vinden.
Het moet wel goed voelen en geen obsessie worden.
Plaats reactie