gewrichtspijn

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hoi marjolijn, goed zeg dat je zoveel sport! paardrijden doe ik ook sowieso en fitness sla ik ook nog wel eens een weekje over.
B slik ik op dit moment er ook zelf weer bij omdat mijn haar bij bossen uitvalt en mijn nagels breken en scheuren.

Hoi jenny ik zet mijn waardes binnenkort wel hierop maar de laatste keer was voordat mijn dosis verhoogd werd omdat toen bleek dat ie toch weer wat trager was gaan werken dus ik denk niet dat je daar veel aan hebt. Weet niet hoe mijn waardes nu zijn. In januari moet ik pas weer bloedprikken en heb ik een afspraak.
Bedankt allebei voor het reageren!
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: gewrichtspijn

Bericht door Marjolijn »

Waarom prik je in januari pas weer als je nog aan het instellen bent? Of waren de waarden de laatste keer zo goed dat je niet meer bent opgehoogd? Als ik je klachten zo hoor zou je nog wel wat scherper ingesteld mogen worden.
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hoi marjolijn, Ja dat denk ik ook ik blijf ondanks laatste verhoging de klachten houden maar dat is de keus van de internist die wil er steeds 3 maanden tussen laten zitten (eerste halfjaar moest wel steeds iedere 6 weken prikken)maar ik denk dat ik inderdaad deze week maar eens ga bellen of het niet eerder kan want ik vind het ook erg lang. De waardes waren de laatste keer dus niet goed want toen is mijn dosis verhoogd omdat hij trager was gaan werken ik heb mijn waardes opgevraagd dus ik denk dat ik die vandaag krijg dan kan ik ze wel hierop zetten
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hoi ik heb het formulier met de waardes binnen.

20-11-2012
FT4: 13.6
anti-TPO: 119

09-01-2013
TSH: 3.38
FT4: 15.6

20-02-2013
TSH:3.01
FT4: 16.7

03-04-2013
TSH: 0.737
FT4: 19.3

08-07-2013
TSH: < 0.014
FT4: 29.6

01-10-2013
TSH: 7.09
FT4: 17.8

Ik hoopdat jullie hier wat aan hebben. De laatste waardes zij die van voor de verhoging. Naar aanleiding van die waardes is mijn dosis dus verhoogd.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: gewrichtspijn

Bericht door Marjolijn »

De laatste was idd niet goed, als je toen bent opgehoogd kun je het beste 6 weken later opnieuw prikken om het resultaat hiervan te zien. Dat zou dus half november zijn en niet januari! Zo staat het ook in de richtlijn beschreven.
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hoi ja ik snap het ook niet. aan het begin was het el elke 6 weken prikken maar rond april waren de waardes volgens haar goed en daarom moest ik toen 3 maanden later bloed laten prikken. ik ga maar weer bellen dan om toch te vragen of het eerder kan. Ik baalde er ook al van dat het weer 3 maanden moest duren maar ik dacht ik wacht eerst wel af of die verhoging gaat werken, maar aangezien ik er niks van merk is het denk ik wel beter dat er eerder bloed wordt geprikt. dankjewel in ieder geval voor het reageren;)
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jenny »

Inderdaad: rond april waren je waardes goed te nomen, dus die moet je onthouden.
In juli slikte je teveel Thyrax, want toen was de TSH bijna onmeetbaar en je FT4 te hoog.
Je laatste waarden wijzen naar hypo, of te wel te weinig Thyrax, vandaar die verhoging. Het duurt ongeveer 6 weken voordat een verhoging in je bloed is gestabiliseerd, daarom kun je dan ook alvast bloedprikken.

Een en ander heeft te maken met hoeveel je klier zelf nog wat doet.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hoi Jenny
bedankt voor het reageren.
De dokter zei toen inderdaad ook dat de waardes in april goed waren toch bleef ook toen erg moe en last van bijbehorende klachten zoals gewrichtspijn.
Het klopt inderdaad dat mijn schildklier in Juli sneller was gaan werken. Ik was kort daarvoor van Thyrax overgegaan op Euthyrox. Ik las toen op het oude forum dat iemand anders daar ook veel problemen mee had gekregen. ik was sindsdien erg misselijk. Ik las toen dat dat kan omdat de dosering in die dat pilletje Euthyrox net wat kan afwijken van Thyrax. ik ben toen dus teruggegaan naar de Thyrax oude dosis en nu werkte die dus te langzaam. Ik ga vandaag bellen om te bespreken of het eerder kan want anders duurt het inderdaad best lang.

Maar kan het dan ook dat de schildklier tijdelijk zelf meer aanmaakt waardoor de dosis te hoog is en andere momenten weer minder aanmaakt waardoor ie of te traag of goed werkt?
Ik wordt er ondertussen wel een beetje moe van dat het zolang duurt voordat ik goed ben ingesteld of duurt het meestal zolang?
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: gewrichtspijn

Bericht door Jacoline »

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik ruim anderhalf jaar verder sinds de slecht/ niet werkende schildklier is geconstateerd.
Ben sinds +/- 2 maanden goed ingesteld. Ik voel me echt goed ben ook maar weinig moe. Kortom na een lange periode van veel frustratie en moeten accepteren dat mijn waardes bleven schommelen, ben ik dus nu al 2 maanden stabiel. Nu hopen dat ik dit ook blijf:)

Maar nu even waarom ik dit berichtje schrijf: ik blijf regelmatig behoorlijk last houden van gewrichtspijn. Mijn waardes zou ik nog even moeten navragen want die weet ik niet uit mijn hoofd. We hadden het al over vitamine B, C & D gehad. Vitamine B slik ik al een poosje voor mijn haar vooral, c slik ik tijdelijk ook extra omdat mijn weerstand erg laag is. En vitamine D slik ik omdat ong. Half jaartje geleden bleek dat ik vitamine D tekort had. Die zit nu ondertussen goed.

Ik weet niet wat ik moet doen want ik heb behoorlijk last (vooral nu knie) en ik had verwacht dat het beter zou gaan als ik goed zou zijn ingesteld :(

Heeft er toevallig iemand nog tips of kan ik hier verder niets aan doen?

Ik hoor het wel (ik ga binnenkort 3 weken naar zuid Frankrijk dus zou het ook erg vervelend zijn als ik die weken er nog last van heb;) )
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: gewrichtspijn

Bericht door laura »

hoi Jacoline,

Misschien die pijn in je knie (nog) eens aankaarten bij je huisarts.
Het kan ook om artrose gaan.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie